Tanden poetsen...écht niet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loco1, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo beste dames

Even een tandenpoetsvraag. Wat ik ook probeer, die kleine wil niet dat ik haar tanden poets. Heb alle soorten tandenborstels al geprobeerd, met een hoop poespas en afleiding, op bed voor me in de houtgreep ;) , maar ze draait haar koppie gewoon steeds weg. Ze "poets" wel zelf, (lees:zuigt de tandpasta van de borstel af) maar dat is natuurlijk niet genoeg.
    Wie heeft goeie tips? Ze heeft al haar tanden en kiezen op 4 kiezen na, dus het is wel écht nodig.
    Ben benieuwd?

Groetjes Mirjam

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier ook hetzelfde verhaal maar ik laat haar zelf poetsen
    hier zuigt ze er ook op maar als we gaan zingen poetsen poetsen al die tandjes
    en ik poets ook mijn tanden gaat ze ook de poets bewegingen maken

maak er een feestje van en poets des noods zelf ook je tanden ;)

3. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Liggend op het aankleedkussen met een lege ballon/ boekje/ tube tandpasta in de handen werkt het redelijk goed. Anders wordt het toch echt de houdgreep. Heb weinig zin om mijn kindje als hij vier is te vertellen "sorry vent dat je al die rotte tandjes in je mond hebt, omdat je moeder niet heeft doorgezet met poetsen toen je jonger was".

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Soms helpt het ook als je kindje eerst jou tanden mag poetsen (lees: borstel in je tandvlees/neus/oog/keel* duwen - *doorhalen wat niet van toepassing is)
    En daarna ben jij aan de beurt om bij je kindje te poetsen. Maar hou wel vol hoor, houdgreep is niet altijd leuk maar beter dan tandjes die er door bederf uitgaan ipv gewoon wisselen.

Succes,
    Groetjes van Kiki

PS hier ook een peuter die het al bijna een jaar moeilijk doet met poetsen.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier precies hetzelfde probleem, ik poets nu haar zelfs 2x pd omdat ik het idee heb niet goed te doen, en als ik dr 2x poets is het iedere keer een beetje.

6. Natuurlijk blijf ik poetsen..voor zover het dan gaat. Ik heb natuurlijk alles ook al uit de kast gehaald, want natuurlijk wil ik ook niet dat ze rotte tanden krijgt Mieke80. Ik zou alleen nog beter willen poetsen, maar als ze haar kaken stijf op elkaar houdt, wordt het écht lastig en dat is dus wat ze doet. Dus in de houtgreep krijg ik haar wel, maar kan toch ook die tandenborstel er niet met geweld in gaan duwen..daar krijgt dat kind een trauma van..dus hierbij nogmaals mijn dilemma.
    Wie heeft er goede tips behalve volhouden, want dat is iets vanzelfsprekends uiteraard.

7. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wat hier ook goed werkte was om ons zoontje te laten lachen door hem te kietelen. Hierdoor gaan de kaken hier wel van elkaar. Is wel handig om met z`n tweeen te doen.

@loco ik bedoelde dat van die rotte tanden in z`n algemeenheid. Zie om mij heen nogal wat mensen die daar makkelijk in zijn en de tandjes maar niet/ amper poetsen.

8. Jippieajee...vanavond deed ze gewoon haar mondje open om te poetsen :confused: ...eindelijk, zonder houdgreep! Hopenlijk doet ze dat morgen weer!
    Het lijkt mij namelijk ook heel erg als ze gaatjes zou hebben op haar tweede leeftijd bijvoorbeeld.

9. Niet meer actief

Hoihoi,

Wij hadden ook een tandenpoetsdrama. We hebben paar dingetjes veranderd en nu gaat het (meestal) zonder problemen. We hebben een extra tandenborsteltje gekocht die voor hem is. Die mag hij zelf vasthouden en in zijn mond steken (doen we ook een beetje tandpasta op), en die beland ook regelmatig in onze mond, neus, ogen, haar etc. En dan hebben we een borsteltje die wij gebruiken. Nu poetsen wij zijn tanden in bad als hij in de badring zit (we deden het eerst in de kinderstoel) èn we hebben ook andere tandpasta gekocht (eerst hadden we Elmex peutertandpasta en nu Teletubbiestandpasta van Prodent, die ruikt naar kauwgomballen :) ). Wat ik ook heb gehoord is dat niet het goed poetsen zelf het belangrijkst is, maar de fluoride (wat dus weer beschermt tegen gaatjes). En dat die ook goed werkt zonder dat je met de tandenborstel overal bij gekomen bent. Dus mocht je bepaalde tanden/kiezen niet goed gedaan hebben, werkt de fluoride ook wel. Ik zou proberen er geen drama van te maken, is voor jou niet leuk en voor je kindje ook niet.
    Succes, ik hoop dat ze gauw het tandenpoetsen weer toelaat!

10. Tx voor je antwoord. Teletubbies tandpasta...die moet ik hebben! We maken er zeker geen drama van hoor, maarja, het is wel belangrijk natuurlijk en ik kan het zomaar laten gaan vind ik...Maar..gisterenavond deed ze ineens zelf haar mondje open..dus ik ben benieuwd of dat vanavond ook zo is.

11. cinnemie

cinnemie Lid

6 aug 2007
    12
    0
    0
    Hoi, ik wilde even reageren, ons dochtertje is nu 9,5maand en heeft nog maar 2 tandjes die ik elke avond poets... zonder probleem welliswaar! Ze doet direct haar mondje open als ze me ziet komen met de tandenborstel... Ik gebruik zo'n vinger tandenborstel (hebben ze ook bij prénatal)... misschien een tip voor jullie? (Tenzij jullie kleintjes te hard bijten, want dat kan natuurlijk pijnlijk zijn :D )

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier eerst geen problemen met tandenpoetsen (ook met zo'n vingerborsteltje en een leuk tandenpoets liedje er bij zingen), maar sinds een paar weken ook de lippen stijf op elkaar.... Snap er niks van wat er ineens veranderd is.
    Zou hij de smaak van de pasta ineens niet lekker vinden? (ook elmex) Hmm in bad peotsen is wel een idee, maar ja wij badderen eerst en doen daarna pas de avondhap....
    Aan t lachen maken is hier tot nog toe de mehode, maar werkt niet altijd en maar heeel kort...

13. vlademira

vlademira Niet meer actief

mijn zoontje heeft nog geen tantjes begint er wel al 1 door te komen en ben geoon al op een speelze wijze bezig om hem hier aan te laten wennen
    hij vind het geweldig

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik hoef niets door te halen :oops: :)
    Hier nog eentje die nu ineens lastig doet, maar dat is omdat zn kiezen doorkomen. Normaal lukt het wel aardig, dus nu gaat hij in de houdgreep.

15. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur die zuigt dus gewoon aan de tube tandpasta. Ze wordt razend als ik de tube wegleg nadat ik wat op de borstel heb gedaan. Ze zuigt het er dus meteen af en daar gaat het haar om!

Ik maak haar altijd aan het lachen door heel gek te doen en heen en weer te springen. Soms is het hard huilen maar ook dan kan je er best goed bij!

M.

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wil je niet ontmoedigen, maar dat was hier eerst ook zo.... ;)

17. Haha, ja hier ook. Ik ben ook zeer snel met de tandenborstel in de weer gegaan. Je weet het toch niet joh..soms willen ze het al niet uit dwarsigheid en dan morgen of over een week ineens weer wel. Het is me allemaal wat met die kleintjes 8) :)

Deel Deze Pagina