Hij slaapt alleen maar, is dat wel goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WmvSS, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo slaapt van fles tot fles, wordt ook niet zelf wakker voor zijn fles. Ik geef hem eerst een luier zodat hij wat wakker wordt en geef hem dan de fles, die hij niet leeg drinkt omdat hij weer in slaap valt.

Is zoveel slapen wel normaal? Ik maak mij toch een beetje zorgen .......

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Veel slapen is niet erg. Baby's slapen in het begin veel. Vaak van voeding tot voeding. Maar volgens mij moeten ze wel zelf voor een voeding komen. Komt hij voor geen enkele voeding?
    En een baby moet alert zijn in de tijd dat hij wel wakker is. Ik had ook gelezen dat hij steeds minder ging drinken doordat hij snel in slaap valt tijdens de fles? Pas je trucjes toe om hem wakker te houden? Zonder broekje? Kriebelen aan z'n handjes en voetjes, zachtjes knijpen in z'n oksel?

Wat zegt/zei je kraamverzorgende hiervan?

Ik zou morgen even contact opnemen met het CB voor advies.
    Zoveel slapen icm niet zelf komen voor voeding én weinig drinken vind ik best verontrustend. Wat is zijn temperatuur?

Hoeveel weegt hij? En hoeveel drinkt hij?

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zijn temperatuur is elke dag 36.8 of 36.9 tot nu toe. Ja hij drinkt elke fles maar 50 a 60 cc. Vandaag was hij alleen vanmorgen erg goed wakker en alert, tussen zijn 9 en 12 uur flesje.

Hij woog bij geboorte 3540 gram, nu weet ik het niet. Hij drinkt 7x 50 a 60 cc per 24 uur.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Marvb, 1 jan 2013
    Laatst bewerkt: 1 jan 2013
    Hij is nog zo klein...Nog gefeliciteerd !! er zit ook een groot verschillende tussen slaap hebben of suf zijn.. is hij suf? Dan zou ik overwegen naar de ha te gaan maar als t gewoon slaap is dan zou.ik me er niet druk om maken... het is heel normaal dat hij zoveel slaapt, je zal zien dat hij steeds langer wakker kan blijven straks! Je geeft aan dat hij zijn fles niet leeg drinkt omdat hij dan in slaap valt. Ik weet niet hoeveel hij drinkt omdat maar wat ik deed is hem nog wel beetje proberen wakker te maken met kietelen onder voetje bijv. Ging t echt niet.. lekker laten slapen. Zit hij L aan geboorte gewicht?hoelang doet hij over ze fles? op t begin slapen ze ook ronde 20 uur he.. aan 4 uur zit je zo

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb niet veel verstand van kunstvoeding vanaf geboorte, misschien weet iemand anders of de vuistregel van 150 ml x gewicht opgaat voor een baby van een week?

Weet je wel hoeveel hij is afgevallen na z'n geboorte? Of hij al terug is op geboortegewicht?

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hij drinkt hooguit 10 minuten en valt dan in slaap. Vanmorgen is hij een uurtje echt goed wakker en alert geweest en vanmiddag van 13 tot 14 uur was hij ook wakker.

Hij drinkt 7 x 50 a 60 cc

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Nee dat weet ik niet, mjn moeder zei gister dat hij wel een bollere toet heeft gekregen.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mijn zoontje sliep die eerste paar weken ook ontzettend veel (wel 4 weken te vroeg geboren) Maar hij dronk de 1e week ook maar 60 cc per x (7/8 x) en 2e week hebben we langzaam de fles steeds wat opgehoogd. (Volgens mij dronk hij toen hij een maand oud was pas 100/120 cc per fles (7 x dat wel) (en ene x bv andere x kv) overleg anders gewoon ff met je cb wat zij zeggen

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik las ook dat hij slechter is gaan drinken de afgelopen 2 dagen. Wat dronk hij hiervoor dan?

Bollere toet is een goed teken! En 2 keer een uurtje wakker kan voldoende zijn. Een uur is al best lang voor zo'n kleintje.

Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen... Ik weet wel dat het goed is om hulp te vragen als je je ongerust maakt.

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar misschien voor jezelf wel fijn.om van cb te horen hoe en wat! ( Je geeft zelf al aan dat hij.meer wakker was.. mijn zoontje is ook nu.nog na 1.5 uur wakker toe aan slaap.. soms ook.na een uur al.(

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ja ook 50 a 60 maar hij is nu 9 dagen oud en zou volgens kraamhulp ( die er vandaag helaas niet meer was) 90 moeten drinken en totaal minimaal 525 cc, maar 7x 50a60 is bij lange na geen 525 cc

12. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    :( Waarom heeft de kraamhulp je kindje niet gewogen ? ? Moet ze doen echt heb zelf in de kraam gewerkt.

:( Waarom is de kraamhulp al weg ? ? Als de voeding niet optimaal loopt is dit zeer slordig en had er dagen bij gemoeten.
    Oh ja Oud en Nieuw.. maar dat vul ik in dus mijn gedachte.

Babys slapen veel klopt, maar om in te schatten hoe of wat kan ik niet want daar moet je een kindje voor zien.
    Ziet je kindje geel of is het mooi roze?

Wanneer komt het CB aan huis? Die wegen dan ook vaak. Is er evt een inloopspreekuur om te kunnen wegen.

Persoonlijk zou ik contact opnemen met de zorginstelling waar je kraamzorg van gelevert had.

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Dat een baby de eerste weken veel slaapt is normaal. Waarom bel je je VK niet, die kan je tot 6 weken na de geboorte om hulp vragen, voor zowel jezelf als je baby.

14. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi,

Nog van harte gefeliciteerd met je kindje!
    Hou dit goed in de gaten. Mijn dochtertje had dit ook. Ze dronk alleen 's nachts vrij goed. Overdag sliep ze alleen maar en dronk ze zeer slecht. Ze kwam niet goed genoeg aan en na twee weken zat ze nog niet op geboortegewicht. We moesten toen gaan bijvoeden. Het drinken aan de borst kostte erg veel moeite, daardoor dronk ze weinig, daardoor had ze weinig energie en daardoor sliep ze veel.
    Wij hadden goede hulp van de kraamverzorgster en CB!

Het hoeft niets te zijn want baby's slapen veel maar let goed op of ze wel goed wakker kan zijn tijdens het drinken! Succes!

15. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb 8 dagen hulp gehad en de kh weegt niet bij flesvoeding. Ik hoop dat het cb morgen belt voor de eerste afspraak, maar denk dat ik hun morgenochtend even bel.

Hij is gewoon mooi roze.

16. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hij mooi roze ziet is super! Vaak zie je suf zijn bij gele babys.

Goed... niet wegen bij kv vind ik al belachelijk maar niet wegen bij een kindje wat wat minder drinkt en snel in slaap valt....
    Geen andere woorden voor dan slordig en niet weten waar je mee bezig bent en blind starend op een protocol! :x Sorry hoor.

17. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij honger heeft meldt hij zich wel. Lekker laten slapen, maar wel om de vier uur laten drinken. Blazen in de oogjes helpt ook om wakker te houden.

Vertrouw je het niet, dan bellen!!

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wat ontzettend raar, niet wegen bij fv. Dat slaat nergens op toch, je moet toch weten hoeveel hij afvalt en of hij weer goed aankomt, belangrijke gegevens, maakt niet uit welke voeding erin gaat..

Hier de eerste 2 dagen een beeb die niet wakker te krijgen was. Dan trok de kh zijn broekje en sokjes uit zodat hij het koud kreeg en wakker werd. Dan dronk hij keurig zijn flesje leeg. Maar dat was na 2 dagen over en hij komt, nu altijd nog, om de drie tot 4 uur voor zijn fles (en slapen vind ie een vies woord overdag ;) ).

Zolang hij allert is als hij wakker is, is het goed, maar als hij bij het wakker zijn een suffe indruk geeft zou ik het zeker even na laten kijken.

Vraag even advies bij je ha of cb als je twijfels hebt. Ik koos bij vragen voor de ha, had ik meer vertrouwen in dan bij het cb.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn zoon kwam zo vroeg ook nooit uit zichzelf, zaten we met een suffe baby die niet meer wou drinken.... Maar idd verloskundige bellen, da's ook een vertrouwd gezicht voor jou dus gewoon bellen en om advies vragen!

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Is hij eerder geboren? Onze kleine was twee weken eerder geboren en de kraamhulp zei toen dat het logisch is dat een baby die eerder geboren is meer slaapt. Nu heeft onze kleine tot hij een week of 8 was ontzettend veel geslapen maar wel altijd wakker voor de flesjes. Nou hadden wij ook een hongerlapje dus dat kan het verschil misschien zijn.

Ik zou denken dat er verder niks mis is mits hij gewoon alert is en goeie poep en plas luiers heeft.

Temp van onze kleine vanaf de geboorte al 37 ongeveer. Vaak zelfs 37.3 (heb het een tijdje in de gaten gehouden) hij heeft hetnook altijd warm!

Deel Deze Pagina