Hij is met 40.3 geboren. Vannacht heeft hij goed gedronken, na zijn flesje van 24.00 uur kwam hij zelf om 4.30 en heeft hij 75 a 80 cc gedronken. Daarna kwam hij om 8.30 en heeft hij 60 cc gedronken. Net lekker in bad geweest en hij ligt mu lekker om zich heen te kijken in de box.
Dat klinkt wel goed toch Omdat hij veel was afgevallen werd Stijn wel gewogen door de kraamhulp en toen deze weg was waren er tijden waarop we naar het cb konden om hem te laten wegen, vond ik wel fijn. Hier ook een slaapbaby trouwens, als ie het verder goed doet zou ik me geen zorgen maken maar als je het niet vertrouwd of met vragen zit gewoon bellen naar vk, cb of ha!
Ja he ik ben vandaag ook een stuk minder bezorgd gelukkig. Dank voor al jullie raad en geruststellende woorden. Het is bij ons toch alweer 9 jaar geleden dat er een baby in huis was en die huilde 20 uur per dag, dus dit is wel het hele andere uiterste
Slapen is goed! Zoals eerder gezegd is suf zijn iets anders. Hier was de eerste ook een mega slaper. Met een jaar sliep hij soms nog 3 keer!! Met de tweede is dat allemaal anders.. Dus als hij niet suf is, lekker van genieten! Flesvoeding moet je heel erg opbouwen. Vanaf de geboorte zijn wij beide keren met fv begonnen. Eerst 10 cc en dat elke dag met 10 opbouwen. En dan heel langzaam verder en op 90 en daarna 120 blijf je wel eventjes zitten. En dan maakt het ook nog uit of hij om de 3 of 4 uur komt. Bij twijfel gewoon ff het cb bellen en vragen.
Hoe zwaar was hij bij z'n geboorte? Als hij rond de 7 pond weegt, moet hij minimaal 60cc per voeding drinken en 7x per dag. Hij moet minimaal 125ml per kg lichaamsgewicht per 24u drinken. Je zou 'm ook even tussendoor kunnen verschonen, misschien wordt hij dan weer wat wakker en gaat er misschien iets meer in. Als je er geen 60cc per keer in krijgt, moet je aan de bel trekken! Als hij 60-80cc 7x daags krijgt, hoef je je geen zorgen te maken en probeer je het gewoon rustig op te bouwen. Zorg er wel voor dat je er overdag in elk geval 6 voedingen in krijgt en s nachts in elk geval 1 nachtvoeding.