Mijn meisje gaat over 2 weken 1 dag per week naar de opvang. Nu is zij een heuse langslaper. Ze wordt wel wakker om te eten, maar slaapt zeker tot half 11. Straks moet ze om half 7 aangekleed worden en zal ze om half 8 weg gebracht worden. Vind het sneu om haar wakker te moeten maken, maar ja zit niets anders op. Zal ik alvast gaan oefenen om haar te laten wennen?
Zielig he die werkdagen.. Mn dochter sleepte ik ook om 6.30 over straat als ik moest werken. Wennen heeft weinig nut denk ik, het is 1x p week dus dan kan ze rest vd week gewoon lekker slapen toch? Ik zou 't zelf trouwens redden als alles klaarstaat en ik zelf aangekleed en ontbeten ben de kleine om 7u uit bed te halen en om 7.30 aangekleed en gevoed in de auto. Kan ze daar direct weer naar bed.
Wij hebben ook een langslaper. Op dagen dat ik ze iet wakker hoef te maken, slaapt ze zeker tot negen uur. Op de dagen dat we moeten werken, maak ik ze vroeger wakker en heeft ze de hele dag gewoon een ander ritme, met een extra fles.. Ze slaapt op het kdv sowieso overdag ook minder.. Ik zou ze dus niet laten wennen, mijn ervaring is dat kindjes best verschillende ritmes naast elkaar kunnen hebben.
Ja zielig he.. Ik zou zeker niet gaan oefenen hoor! Succes met wennen aan jullie nieuwe ritme op sommige dagen!
Onze dochter slaapt ook graag tot minimaal half negen, regelmatig tot tien uur. Als we vroeg op moeten, zet ik een paar minuten voor ik haar echt uit bed moet halen haar deur op een kier. Ze wordt dan rustig wakker en lijkt zich daar prima bij te voelen. Ze is gelijk vrolijk. In het begin viel ze soms al onderweg naar et kdv al weer in slaap, of ze ging gelijk daar naar bed. Sinds ongeveer een maand kan ze wat langer wakker blijven.