Mijn zoontje is sins een week of 1,5 verkouden, dan is het logisch dat hij de fles wat minder drinkt. Maar nu de verkoudheid zo goed als weg is, blijft hij de fles minder goed drinken... Hij laat vaker 40cc of meer over en wilt dan ook echt niets meer (hij krijgt 150/5; 5 flesvoedingen en 's middags een beetje fruit) Ook wilt hij de laatste tijd niet meer veel slapen, als hij een half uurtje tot een uurtje geslapen heeft in zijn bedje vind hij het wel prima geweest en als hij dan in de woonkamer in het wippertje mag en ik de tv aanzet, heb je er in principe "geen omkijken naar". 's Nachts slaapt hij weer super goed, van 22.30uur tot 07.00uur (en dan moet ik hem nog vaker wakker maken ook!) Is het normaal dat een kindje van 3,5maand opeens zo weinig slaap nodig heeft en minder drinkt???
Nee, geen tandjes, zijn gisteren toevallig bij de kinderarts geweest en die heeft nog gekeken.... Maarja, je krijgt toch nergens antwoord op als je zoiets aangeeft...
Waarom krijgt hij al fruit? Het lijkt mij dat hij beter melk kan drinken dan fruit eten. Hoe zwaar is hij? Want dat maakt ook uit voor de hoeveelheid die hij nodig heeft. Ik geef eten op verzoek en hier komt hij om de 4 uur, maar ook weleens pas na 5 uur. Mijn zoon wisselt sterk met hoeveelheid slaap. Hij is net ziek geweest en sliep toen heel veel, nu slaapt hij en stuk minder. Helaas spookt meneer hier elke nacht en slaapt hij echt niet zo goed als jouw kindje! Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere kind, mijn dochter sliep ook altijd maar weinig en ook erg goed `s nachts.
Fruit krijgt hij in overleg met het CB, daar mocht ik al mee starten. Hij weegt nu 5680gram en is 58,5cm...
En als je geen fruit geeft, drinkt hij dan ook niet beter? Onze zoontjes schelen niet heel veel, de mijne drinkt ook 5 x 150cc+5 maar eet alles op. Hij is 59 cm maar weegt maar 4780 gram. Om de hoeveel uur eet hij?
Ik denk niet dat het met het fruit te maken heeft, want de 2 voedingen voordat hij fruit krijgt drinkt hij de fles ook niet leeg. Hij krijgt de fles altijd om: 7/10.30/14.30/18.30/22.00 En rond 12.30 uur fruit Dus meestal 3,5 tot 4 uur tussen de fles. Net is hij weer even in slaap gevallen toen hij bij me zat, dus ga hem nu pas de fles geven (zit er dus 4uur en 50 minuten tussen) Eens kijken wat hij nu drinkt, nu er dus langer tussen heeft gezeten... Misschien dat 3,5 tot 4 uur ertussen tekort is, want meestal meld hij zich dan niet zelf en krijgt hij hem dan gewoon, omdat het dan tijd is... misschien dat dat fout is?
Mijn zoon drinkt ook voor geen meter als ik niet wacht tot hij zelf roept, maar hem een fles opdring. In het begin weleens gedaan door hem wakker te maken. Dat werkt ook niet bij hem! Zoonlief heeft bijna dezelfde tijden, maar het verschilt ook weleens.
Nou... dit lijkt er mee op (niet tevroeg juichen natuurlijk) Hij heeft net in 15 minuutjes tijd 150cc gedronken van de 165cc. Zou hij dan meer tijd nodig hebben tussen de flessen? Opdringen doe ik de fles niet, als het "schematijd" is zeg maar, dan bied ik hem gewoon de fles aan, maar dan zit hij al snel "vol"... Ik ga dit nu gewoon eens uitproberen, door het de fles pas te geven als hij er echt om vraagt, ookal is dit pas na 4,5 tot 5 uur later... Maar dan krijg je weer, dan komt hij op 4 flessen uit, is dat weer niet te weinig??? En met dat weinige slapen? Misschien dat hij 's nachts genoeg slaap heeft gekregen en dus overdag lekker wilt rondkijken?
Mijn zoontje heeft er overdag meestal minimaal 4 uur er tussen, maar ook weleens 5 uur. `s Avonds zitten de korter op elkaar. Zo komt hij altijd wel aan 5x, maar hij begint wel om 5:30 a 6:00 uur meestal.