Welke inbakerdoek raden jullie mij aan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Beertje09, Mar 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Welke inbakerdoek raden jullie mij aan? Welke is goed en betaalbaar. En waar kan ik ze kopen bestellen? Moet ik nog ergens op letten, qua stof of iets dergelijks, ik neem aan dat hij gewoon moet kunnen ademen (stof) dus katoen?

Kun je ook inbakeren met een hydrofiele luier of is deze te kort?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb ingebakerd met een pacco inbakerdoek; ideaal! Via de site te krijgen (even googelen) of via marktplaats (daar heb ik ze gekocht). Je moet wel zeker weten dat de heupjes van je kindje goed zijn; dit kan de arts van het CB zo even bekijken.
    Hoe gaat t slapen? Nog steeds goed?

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hoi femke, lief dat je het vraagt, ja het slapen gaat tot zover goed. Maar besef me al te goed dat het zo kan omslaan, hij ligt nu weer lekker te slapen, ik merk wel dat hij vreemde geluiden maakt in zijn slaap, dan lijkt het alsof hij wakker wordt maar dan houdt het geluid na een paar seconde op hihi. Ik zal ff gaan googelen, als ik hem koop dan koop ik wel een nieuwe, ben niet zo van de marktplaats qua kleding etc.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Wij hebben een swaddle me. Erg makkelijk in gebruik en van fijne elastische stof gemaakt..

Met Hugo hebben we destijds met 2 losse inbakerdoeken gewerkt, maar dat was zo'n gedoe. Ik was de enige die dat straks genoeg vast kon krijgen. Deed m'n vriend het, dan was het zo weer los gewurmd.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Waar kan ik zo'n swaddle krijgen?

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hadden een puckababy. Echt een superfijn ding, een dikke aanrader vind ik. We hadden ook geprobeerd om met doeken in te bakeren (moest van 't cb), maar dan begon Milan echt te krijsen omdat 'ie helemaal vast lag. Met een puckababy is er nog wel wat bewegingsvrijheid.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Die pucakbaby is inderdaad een mooi ding, ik heb even gegoogeld.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een swaddle me doek. Die zit wat strakker dan een puckababy (dat is meer een zakje), en je doet hem vast met klittenband, echt supermakkelijk. Ik heb er eentje van katoen, die is voor deze tijd van het jaar (en de zomer) prima. Ik heb een large, en daar paste hij al met 6 weken in. Ik heb een klein kindje, dus die doeken vallen kennelijk klein. Mijn zoon slaapt heel onrustig, met maaiende armpjes, en in die doek valt hij heerlijk in slaap omdat hij zichzelf niet meer wakker kan houden.

Je kan hem kopen bij sommige babywinkels, of bij www.kiddopotamus.nl.

Ik zou wel ook even op www.inbakeren.nl kijken voor tips en adviezen voordat je met het inbakeren begint. Je moet wel wat dingen in acht nemen namelijk (zoals 24 uur niet inbakeren na een vaccinatie).

En wees gewaarschuwd...als ze er eenmaal aan gewend zijn is het een drama om ze af te laten kicken :(

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,191
    113
    Brabant
    wij bakerden gewoon in met 2 losse doeken, ideaal, zit altijd goed en ze is nooit los gekomen of wat dan ook.
    Baker je nu al in, omdat je zegt dat hij nu goed slaapt? Anders sowieso even de heupjes na laten kijken door t cb voordat je in begint te bakeren!

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nee ik baker niet echt in nee, de kraamzorg deed het in het begin, maar hij slaapt ook zonder prima.
    Vrijdag heb ik een afspraak bij het cb, dan zal ik het ook meteen aankaarten.

Is het echt zo'n ramp om inbakeren af te leren bij een baby?

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

paco doek!, is trouwens ook de enige die onderzocht is (kinderziekenhuis)

ik vind hem heel makkelijk en anne slaapt er super mee

12. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Hoi,

ik heb met heel veel plezier en gemak de swaddleme gebruikt. Ik vond 'm ideaal. Zelfs m'n schoonmoeder die er tegen was en het maar gedoe vond, gebruikte 'm.

Ach het afleren was hier niet zo'n probleem. Met 4,5 maand geprobeerd, maar het wilde niet, toen een paar weken later weer eens geprobeerd en toen ging het met gemak.

Maar waarom wil je inbakeren als ie zonder ook lekker slaapt?

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik heb ook een swaddle me. Werkt prima. Alleen de afgelopen week kan hij er ineens uitkomen... En hij had ook nog verhoging, dus hebben we besloten cold turkey te stoppen. Dat gaat redelijk.

Als je trouwens nog een kleine puckababy wilt hebben, ik heb er nog een. Ik heb namelijk de verkeerde maat via marktplaats gekocht. Hij is tweedehands, maar ziet er heel mooi uit.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Afbouwen ging hier prima; ook cold turkey (was na de inentingen), geen probleem!

Share This Page