Je kindje grappige woordjes leren.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DeeLighT, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Mijn dochter van 16 maanden kan best goed praten en ik ben erg trots op haar. Vooral omdat ze met lopen enzo niet zo snel is.
    Ze zegt bijna alles na wat we haar zeggen (alsjeblieft, dankjewel, mandarijn, boterham, etc etc woorden met 1 of 2 lettergrepen kan ze al wat langer).
    Maargoed genoeg opgeschept hihi.:)

Laatst had ik een pukkeltje ergens en mijn dochter zat eraan te frutten, dus ik zei: mama heeft een puist. Zeg maar "puist". En mijn dochter zei meteen foutloos puist met een dikke smile. We kwamen niet meer bij.
    Een vriendin van mij haar dochter zei nog weinig maar die kon wel "zeepaardje" zeggen, bijzonder!!

Wie heeft zijn of haar kindje een woord geleerd waar je erg om moet lachen? Of een bijzonder moeilijk woord?

2. adi

adi Niet meer actief

Melisa heeft maanden lang (toen ze nog echt 5-6 maanden was), als ze een speentje in haar mond had, liggen roepen 'kooi kooi kooi kooi'.

Mijn vader zei dan altijd "oh ze wil weer in de kooi' (de box :))

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    adi hahaha grappig. Mijn dochter zei rond die leeftijd telkens "homooo, homooo" :D

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    altijd leuk dat ze de woorden overnemen die ze NIET mogen leren
    zit je heel ijverig de hele dag te zeggen.. " zeg maar poes! zeg maar poes" nee hoor geen poes

en dan zeg je een keer " shit"
    en dan is het de hele dag shit shit shit shit

heerlijk die kinderen :)

5. adi

adi Niet meer actief

hahahahahahahah :D

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca kon naast papa en mama en simpele woordjes, met 18 maanden een ander woord: Lantaarnpaal.

En nu zegt hij heel knap Brandweerauto, het is het eerste meerlettergrepige woord dat hij nu goed zegt en nu komen er steeds meer moeilijke woorden en meer zinnen uit. het gaat zo hard nu!

7. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    1 van de eerste woorden was stofzuiger, hoe komt ze erbij

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tim zegt nog geen grappige woorden. Ik zeg nu heel vaak schatje tegen hem, in de hoop dat hij het gaat overnemen. Dat lijkt mij heel grappig :D

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Haha grappig. Hier ook zoiets gehad:
    Zoontje van een vriendin heet Pim. En zij zegt vanaf het eerste moment Mim. Maar ze zegt wel papa. Dus wij oefenen: Pim. Pim! Zij: mim! mim!
    Zeg eens papa! en zij: papa! en zeg nu eens pim. Mim!!
    Paar uur later zitten we met het boekje van bumba op schoot. Zeg ik: dat is Nanadu. En zij: Nanadu!

Nou jaaaaaa :$ dacht ik toen echt!
    En verder zei ze ook 'pietenpet' gelijk foutloos na, noemt ze mijn vader standaard 'opa Pieke' maar Pim is nog steeds mim :(.

Oja, we eten hier ook regelmatig 'hasjpettie' :D

Kan nog wel een hele lijst tikken geloof ik haha.

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij zijn nu aan het oefenen met de woorden opa en oma, lijkt ons een leuk kerstgeschenk.

Nou werkelijk, hij krijgt het niet gezegd :( Hij zegt de hele tijd mpa ipv. opa. dan zeg ik tim zeg eens o o o ooopaa, zegtie: o o o mmmpaaa nou jaaaaa :$;)

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o ja nog eentje :)

Mijn vriend heeft een bijna onzichtbaar deeltje Italiaans bloed. Nu zegt Tim mama en papa de laatste tijd erg zangerig, bijna op zijn italiaans zeg maar. Mijn vriend gelijk: ja! Italiaans bloed he :)

Ik ga volgende week maar eens beginnen oefenen met de woorden 'ciao bella' :p

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Haha lieselot, mijn dochter heeft ook een tijdje mmmmpa en mmmma gezegd ipv opa en oma. 't was een voorloper.:)

Sannaa, erg leuk ook, lantaarnpaal hihi.

mila, heb je dr ook meteen uitgelegd hoe die werkt? :p

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hahahahaha, vet grappig!!

Mijn dochter is ook super snel met praten. Echt moeilijke woorden kent ze nog niet, maar uiteraard hebben wij haar ook een paar leuke aangeleerd. Zo zegt ze Bye bye als er iemand weg gaat (en ook heel schattig, babaaajjjjj) en nu hebben we haar laatst 'Tot zo!' aangeleerd :D Klinkt zo wijs, 'Totsooooo' :D

Maar ze leert zichzelf ook rare woorden aan hoor. Een banaan is bijvoorbeeld een galaga (met een engelse g) ;) geen idee waarom! En op een of andere manier kende ze ook heel snel 'Neenoe!' (niet doen!) :D

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Blijkt achteraf dat we het zelf heel vaak zeggen maar uk heeft net een fase achter de rug dat hij de hele dag 'hè?' zei ... en dat zei ik 'wat zegt u!' ... zo hadden we de hele dag door het zelfde 'gesprek' sinds een aantal weken kan hij ook wat andere klanken gillen, roepen of laten horen dus we hebben wat variatie!

15. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vanmorgen moest 1 van mijn jongens niezen dus ik zei gezondheid! Zegt mijn andere zoontje hondheid

Ik had ze geleerd dat papa gek is en dan wijzen naar het voorhoofd. Dus nu is iedereen ineens gek,oma is gek opa is gek, mama is gek. Lijkt wel heel droog als ze het handje dan naar hun voorhoofd doen.

16. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Dat bye bye deden onze mannen ook. Ze waren toen 18 maanden en wij waren in Italie op een camping. Sávonds even wandelen over de camping. En echt bij iedere caravan stonden jut en jul stil en te roepen bye bye. Zooooo schattig. In augustus waren op mallorca en toen was het naar iedereen Ola

17. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zei van de week tegen mijn dochtertje. Joh gekkie.....
    Nu zegt ze de hele tijd "Hettie, Hettie... Oeps

18. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mijn meisje zingt eigenversie van poesje mauw...
    en ze zegt iiiieeeeeuwwww van getver erg leuk

19. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

Dec 27, 2009
    249
    0
    0
    Mijn oudste had ook een actie toen hij een ongeveer een jaar was. We gingen boodschappen doen bij de Lidl en mijn mannetje zat in de winkelwagen een beetje gek te doen met papa. Papa zei op een gegeven momentje heel zachtjes lullo tegen hem. Verder boodschappen gedaan, staan we in de rij te wachten (natuurlijk hartstikke druk) roept hij ineens keihard LULLO. We schoten in de lach natuurlijk (en de halve winkel geloof ik).
    Ik kan bijna niet wachten tot mijn meisje ook haar eerste woordjes gaat zeggen.

Groetjes

20. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

Dec 27, 2009
    249
    0
    0
    Nou moet ik trouwens wel zeggen dat mijn meisje vanmorgen wel haar eerste stunt heeft uitgehaald. Ze lag lekker te spelen in de box, stoot ze tegen haar dierendraaitol aan (die met diertjes en muziek, echt wel een leuk ding). De draaitol vraagt "Waar is de beer?" en wat doet mijn meisje? Ze pakt haar kleine rammelbeer:) in haar handje en gaat daar mee lopen spelen. En dat met vier maanden;).

Nog een keer groetjes

Share This Page