Baby zwemband

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LoveXx, Nov 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Wij gaan in december een midweekje naar Centerparcs met ons zoontje van (dan) 7,5 maanden.
    Nu wil ik graag zo'n zwemband halen..
    Welke vinden jullie handig en goed? En waar haal je die?

2. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

Jun 5, 2011
    145
    1
    18
    Wij hebben hem van swim safe, een eurootje of 7 bij Intertoys.

Op deze foto was ze 6 maanden en ging het hele zwembad door, prachtig vond ze het.

Attached Files:

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Wij hebben dezelfde, maar onze oudste vond er niks aan toen ze 8 maanden was. Ze wilde met haar handen in het water kunnen om te spetteren ;) Ze was ook gewend aan babyzwemmen. Lekker los en alle vrijheid.

Als ik nu een zwemband zou kopen, zou ik een Swimtrainer kopen. Dan kunnen ze namelijk wél bij het water. En ze hangen minder in het zitje, ze liggen meer.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Die Swimtrainer wordt door verschillende zweminstructeurs die ik spreek afgeraden, die noemen ze levensgevaarlijk wegens kiepgevaar?
    Wij hadden een band van een paar euro van de Hema. Niet voor de hele tijd, want met babyzwemmen heb je ze ook gewoon vast en da's wel zo gezellig. Maar lekker drijven was ook stoer hoor ;)

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Dit kan ik voor 100% bevestigen.

Wij hebben voor onze eerste zoon een gehaald toen hij nog klein was en na een keer gebruikt te hebben heb ik dat ding zo weggegooid.

Hij is met heel dat ding naar voren gekiept en zat met zijn hoofd onderste boven .... ben blij dat wij binnen enkele seconden in konden grijpen en gelukkig alles goed is gegaan.

Voor mij never ever nooit meer zo een ding, vind het levensgevaarlijk.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben de swimtrainer voor L.
    Geweldig ding!
    Wel even wat duurder dan de gewone gele banden, maar wij zijn er helemaal tevreden over.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat heb ik ook gezien. Eerst vond ik het echt het beste op het gebied van zwembandjes wat er was - tot ik dus een kindje zag die er ook télkens mee wist te kiepen...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ELKE band kan omklappen. Zowel de gele waar ze inzitten als de swimtrainers waar ze inliggen.
    Geen reden om ze gevaarlijk te noemen of ze niet meer te gebruiken. Het staat niet voor niets in de gebruiksaanwijzing dat je er ten aller tijden bij moet zijn. Dus niet wat sommige doen, kind in band een paar meter van zich af laten drijven. Heel simpel, is de band in je bijzijn omgeklapt en je kind onder water, dan heb je gewoon niet goed opgelet;)
    Aldus de mening van onze zweminstructeur over zwembanden.
    De swimtrainers kiepen trouwens voornamelijk om als hij verkeerd afgesteld staat. Dus kind die teveel over de band hangt.

Ik had eerst de gele band maar daar zitten ze toch een behoorlijk stuk boven water dus sneller koud. Hier zittdn ze echt in en ze kunnen trappelen.
    Nu heb ik een swimtrainer en hier liggen ze meer in de zwemhouding. Als kleine dan trappelt dan komen ze echt vooruit. En minder koud omdat ze grotendeels onder water liggen met lichaam.
    Ik houd de band ALTIJD vast.

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    De eerste keer was hij 3 maanden en hadden we in een gewoon bandje van cars liggen. De tweede keer hadden we de gele band. Hier vond hij niks aan, omdat hij niet kon spetteren. We hebben hem toen alleen in het kinderbadje gedaan. Zelf vast houden en lekker laten spetteren. Met 1 jaar hebben we hem zwembandjes om gedaan. Hij gaat nu het hele kinderbadje door op handen en voeten. De baby zwembandjes hebben wij dus eigenlijk niet gebruikt :)

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben er alleen nog steeds niet uit.. ;)
    Ik twijfel erg tussen die gele band en zo'n swimtrainer.
    Die gele ziet er wat veiliger uit. (Ookal ben ik echt niet van plan om m'n kind van me af te laten drijven, dus als ie om kiept in de swimtrainer ben ik er natuurlijk meteen bij...maar toch..)
    Maar bij die gele kan hij niet met z'n handjes bij het water..terwijl hij dat juist zo leuk vindt, lekker spetteren..:)

Hm, nou ja.. ik denk dr nog ff over na! Iig bedankt dames! :D

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik hb zoon oranje, zelfde als een gele... Maar vind m heeel diep.. Hij zit tot zn nek in het water en zn kont schuift zeg masr naar voren...

Ik vind het een kl*te ding:)

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Is hij niet gewoon te groot voor je kleine?
    Denk dat de gele band dan beter zit.

13. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Ik heb een swimtrainer, en heb er zelfs een speciale zwemles mee met de kleine...

14. caro

caro Actief lid

Jul 3, 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een swimtrainer, onze dochter is nu bijna 2 en we hebben hem heel veel gebruikt, zeker in het begin een fantastisch ding. MMet ruim anderhalf kwam ze erachter dat ze zich achterover kon gooien. Vanaf dat moment hebben we haar zwemvleugeltjes aangedaan en nu spurt ze zo rond. Alles zwembanden kunnen gevaarlijk zijn, sterker nog al het water met die kleintjes is levensgevaarlijk, het is onze taak om, als we willen zwemmen, onze kindjes in de gaten te houden en die verantwoordelijkheid mag je niet in een zwemband stoppen.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij hebben de swimtrainer en dat is bij allebei onze zonen een grote hit! Je moet alle compartimenten goed opblazen en je kind er goed inleggen, dan kiept ie echt niet om. Mijn oudste racete het peuterbad erin door! Hij kon met zijn voetjes bij de grond en met zijn handjes in het water, wat een pret! Op het droge kon hij nog niet lopen!
    Mijn jongste is wat minder, ehh, ondernemend :p.
    Hij heeft lekker in het ding liggen slapen en naar mama liggen staren. Af en toe een keer lekker aan de band sabbelen en hij was gelukkig :). De oudste rent nu rond met vleugeltjes :)

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Zijn er maten in? Haha

Nja heb ook nog wen nijntje bootje en die is wel goed, en daarbij vind ie t ook nog veel leuker om nergens in te ziiten :)

17. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    ja er zijn maten in!

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit ben ik niet met de betreffende zweminstructeur eens. Ik vind dat je kind als jij onverwacht afgeleid bent of als er wat met je gebeurd (je glijdt uit, je valt - whatever- dat je kind dan niet gelijk helemaal onder water moeten kunnen verdwijnen. Natuurlijk geeft geen enkele band 100% veiligheid - tenslotte kan alles stuk gaan. Maar het percentage waarin een onveilige situatie voorkomt, daarvan vind ik het wél belangrijk, dat die heel laag is. En ik heb zelf gemerkt dat bij een swimtrainer dus vrij gemakkelijk een gevaarlijke situatie kan ontstaan.

Een paar maanden geleden op het zwembad nog meegemaakt dat een opa onwel werd, hij was aan het zwemmen met z'n kleinkind van 3 in 1.40 m water. Opa is van de bodem gehaald, maar het kindje dobberde gelukkig gewoon rond in de zwemvleugeltjes -ander badpersoneel ontfermde zich snel over haar natuurlijk. Maar de prioriteit was in eerste instantie om opa boven water te halen.
    Het kind was relatief veilig, ook al lag het nog in het water op dat moment.

Share This Page