Hij slaapt niet :(

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ratatosk, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dit zal vast het 100ste topic zijn hierover maar ook ik wil het even kwijt. Mijn jongste zoon slaapt bijna niet! Overdag niet en snachts niet!
    Nu is hij ook nog ziek en jengelt hij en overstrekt hij zich ook nog. Heel zielig natuurlijk maar ik ben onderhand zo ver dat ik het niet meer zielig vind., ik kán niet meer. Sinds hij vier maanden is komt hij elk uur, dat is de laatste maand gelukkig teruggegaan naar 2-3 keer per nacht maar ik heb nooit bij kunnen komen. Ik ga om negen uur naar bed en nog slaap ik hooguit zes uur. Mijn man 'doet' hem de laatste weken maar maakt mij toch steeds wakker voor voedingen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet :(.

2. adi

adi Niet meer actief

Het is inderdaad erg slopend, ik kan me je vorige topic herinneren, maar weet niet welke oplossingen jullie hebben bedacht toen. Want ik lees dat hij dus niet alleen voor voeding wakker wordt, maar ook wakker blijft? En overdag slaapt hij ook niet?

Heb je hem helemaal laten nakijken? Door een ka, kno arts en oestopaat? Heb je overwogen om toch niet elke keer voeding aan te bieden als hij wakker wordt?
    Bij jou in bed laten slapen (maar dat doet hij al dacht ik?)

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Het gaat af en aan, de ene keer slaapt hij een paar nachten meteen weer na de voeding en daarna is het weer hommeles. Niet in bed willen, bij ons in bed schoppen en aan mijn haren trekken (geloof me, dat doet steeds meer pijn wanneer je steeds minder slaapt).. Soms ben ik zo moe dat ik zijn gezuig aan mijn tepel niet eens kan verdragen.
    Hij slaapt niet meer bij ons in bed, of ja, soms wel wanneer hij na een voeding blijft liggen. Het mag wel hoor maar sinds een tijdje gaat hij 's avonds om zeven uur naar bed en daar laten we hem dan liggen tot hij voor zijn voeding komt. Daarna probeert mijn man hem weer terug te leggen omdat hij wakker lijkt te worden van man zijn gesnurk. Ik snap dat wel ;).

We waren de laatste dagen bezig om hem eens alleen te troosten in plaats van meteen te voeden en dat lukt soms wel, soms niet. Ik vind het geen probleem om hem te voeden maar de laatste tijd kan ik daarna niet meer slapen.

Hij heeft medicijnen tegen zijn reflux en die helpen heel goed. We zijn ook bij een osteopaat geweest maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig verandering in zijn gedrag door gezien heb.

Echt ik voel me zo'n zeikerd maar ik begin steken te laten vallen. Op het werk, thuis, ik snauw geregeld tegen de kinderen en tegen mijn man..
    Ik ben heel erg anti laten huilen maar ik weet niks anders meer. Ik heb hem net doodmoe en slapend in bed gelegd maar zodra hij zijn bed ruikt is het gillen. Ik heb hem er toch ingelegd en heb mijn oudste te eten gegeven. Hij gilt nu nog :(.
    Zometeen gaat mijn oudste te bed en dan haal ik hem er natuurlijk uit.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat hij pijn heeft. Oortjes kunnen heel ongenadig pijn doen als ze worden neergelegd. Dat zou het niet slapen en het niet neergelegd willen worden kunnen verklaren.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hij beweegt wel zijn hoofd steeds naar één kant, heel raar alsof hij gehandicapt is. Ik weet geen betere manier om het te omschrijven. Maar daarna moet hij meestal overgeven dus ik dacht dat hij dat deed omdat hij misselijk is.
    Mijn man moet morgenochtend naar de huisarts en ik heb hem net gebeld om te vragen of hij onze zoon mee kan nemen om even na te laten kijken.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je ten einde raad bent! Wordt hij wakker van de honger? Of omdat hij gewoon niet kan slapen? Misschien als je hem een papfles geeft slaapt hij langer? Die van mij wilde niet slapen omdat ze gewoonweg honger had!
    Wellicht heb je nog iets aan het boek; baby in een droomritme van stephanie Lampe. Succes!

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    En is het geen optie om hem eens een weekendweg te brengen? Kun je lekker eens uitslapen en tijd voor jezelf nemen! Heel belangrijk ook!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gezien zijn 'rare' beweging en het overgeven is het inderdaad verstandig de HA eens naar hem te laten kijken. Mochten het de oortjes zijn, kan de HA dit niet altijd zien. Verbetert er niets, zou ik naar de KNO gaan.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik verwacht dat het niks bijzonders is eigenlijk maar even na laten kijken kan natuurlijk geen kwaad. Hij heeft net een hapje banaan gegeten en zijn melk blijft ook wat beter binnen, gelukkig.

Een weekend wegbrengen is echt geen optie. Sowieso drinkt hij nog minstens zeven keer per dag, meestal meer, en ik kan hem zo lang niet missen!

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat vreselijk zwaar!

Maar ik denk ook dat je kleine ergens last van heeft. Het vele drinken is natuurlijk niet zo heel gek, maar het is wel gek dat hij zoveel huilt, zelfs dus inderdaad bij het "ruiken" van zijn bedje. Al eens een ander bedje geprobeerd? Ander matrasje? Bedje anders neer zetten? En je erbij neerleggen en hem gewoon steeds bij je dragen en op die manier laten slapen?

Ik weet het verder niet hoor, zijn echt puur dingen die in me opkomen. Wellicht zijn het inderdaad zijn oortjes, maar het kan natuurlijk sowieso geen kwaad om er naar te laten kijken. Mijn dochter beweegt haar hoofdje overigens ook vaak, als ze moe is doet ze dat. Ziet er gek uit, maar is wel een duidelijk teken van moe zijn. Ik zou trouwens echt een doorverwijzing vragen naar een ka wanneer je geen verandering gaat zien.

Meid, heel veel sterkte, dit lijkt me ontzettend zwaar!!

11. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook denken dat hij ergens pijn heeft... Misschien voor je zelf naar bed gaat je kindje wakker maken voor een papfles en vanavond een zetpil? bij ons hielp het zelf wakker maken, ze was dan niet overstuur en dronk slapend. Succes, het is erg vermoeiend met weinig nachtrust.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik ga een kotsmisselijk kind natuurlijk niet wakker maken voor een papfles.
    Hij heeft wel een zetpil gehad maar het helpt niet... Hij blijft strekken en wringen, we zijn nu alweer de hele nacht bezig en ik word echt wanhopig. We krijgen gewoon GEEN slaap. Niet eens een uurtje.

13. Koon

Koon Niet meer actief

Zou het geen allergie kunnen zijn voor het een of ander?

Ik kan me voorstellen dat je op bent. Een mens heeft slaap nodig om helder te denken en te functioneren.
    Sterkte, ik hoop dat het heel snel beter gaat.

14. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is hij sinds dat hij de reflux medicijntjes heeft flink gegroeid? Dan zou het kunnen zijn dat hij meer nodig heeft, veel kindjes die reflux hebben gaan heel er veel willen drinken om de pijn te verzachten

Slaapt hij overdag ook niet als je hem in een draagdoek doet?

Kronkelt hij altijd al zo? Overstrekt hij zich ook vaak? Huilt hij ook veel?

Ik weet echt wat je mee maakt, heb 2 huilbaby's gehad met reflux en die helemaal vast zaten.

Ben bij de 2e vanaf 3 weken oud elke week naar de Osteopaat gegaan, weet ik hoe lang, dit hielp niets, via hele goede kinderfysio (bij de 1e hele slechte gehad) doorverwezen naar manueel therapeut en die kon mn zoontje 'los' maken en ging hij eindelijk meer dan 5 min achter elkaar slapen!

khoop dat je er wat aaN hebt, succes!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik heb even niet meer gereageerd omdat ik de puf niet had om dit allemaal op mijn telefoon in te typen. De laatste nachten hadden we maar twee uur slaap...
    Gelukkig is het ventje weer opgeknapt maar toch bleef hij moeilijk doen met slapen en naar bed gaan. Hij was dus niet meer ziek gelukkig!
    Wij waren compleet afgebrand en waren er klaar mee, we konden niet meer functioneren. Ik durfde mijn man er niet meer uit te sturen omdat ik bang was dat hij dan zo moe zou zijn dat hij overdag tegen een boom aan zou rijden en zelf kón ik er niet meer uit van vermoeidheid.
    Dus heb ik besloten tot een andere aanpak.

Ik heb het inbakeren gelaten voor wat het was, een slaapzak klaargelegd in zoonlief zijn ledikant, zoontje gevoed en hem zonder pardon op zijn slaapzak gedeponeerd. Heel rustig aan beide handjes door de armgaten (ondertussen huilde meneer natuurlijk flink maar ik heb net gedaan alsof dat niet zo was en ben gezellig tegen hem door gaan kletsen), rits dicht, deken erover, welterusten schat! Dikke kus en ik ben gegaan.
    Hij heeft welgeteld twee minuten gehuild en daarna sliep hij. Ik stond met mijn mond vol tanden.
    Die nacht heeft hij nog wel diverse keren gehuild maar ik heb hem even zijn weg laten zoeken en hij viel steeds weer in slaap.

Gisterenavond hetzelfde ritueel en toen heeft hij meteen doorgeslapen tot half drie! Toen gevoed en daarna sliep hij weer tot een uur of half zes. Ik heb gewoon zeven uur geslapen vannacht!!!
    Dit mag van mij zo blijven hoor, super.

Ik voel me er wel slecht over want ik hou er helemaal niet van om baby's alleen in hun bed te laten huilen maar ik zag geen andere uitweg meer.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Wat fijn dat de nieuwe aanpak heeft geholpen! en het is helemaal niet erg hoor als hij 2 minuten huilt. sommige kindjes hebben dit nodig om in slaap te komen. Laat hem geen half uur huilen maar dit kan volgens mij geen kwaad.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat fijn joh! Inderdaad is 2 minuten huilen geen ramp, als het maar geen half uur wordt. Maar goed om te lezen dat je pijn ook uit kunt sluiten. Hoop ook dat het zo blijft!

Share This Page