vanmorgen eerste geocache geprobeerd te vinden (met kiezenkrijgende dreumes en huilende peuter dat was al een vergissing natuurlijk) maar het lukte voor geen meter ik had de gps op mn telefoon aan met de app.. toen we er bijna waren melding.. ok prima.. toen ging de gps heen en weer schieten? ok ik dacht dan lopen we hier rond en zien we het vanzelf wel.. maar niks.. moet ik nog een aanwijzing lezen? moet ik eerst een briefje ofzo vinden met nieuwe coordinaten? of meteen een doosje/koker? en hoe doe ik dat dan? gewoon struinen door t gras?
Wij hebben er ook pas 9 gedaan dus zeker geen ervaringsdeskundigen maar het schijnt dat op telefoons de gps niet zo goed is, en zeker tussen huizen en bomen kan hij nog wel eens heen en weer schieten. Soms staat er wel een aanwijzing bij (hoog zoeken of laag zoeken bijvoorbeeld) en dan is het inderdaad struinen door het gras en zoeken....
Op de site staat een aanwijzing voor de cache. Als je op de plek bent gewoon goed zoeken, het kan een klein kokertje zijn maar ook een groot boterhambakje, heb zelfs een keer een ingegraven container gehad! Maar meestal zijn het kleine dingen. Ik zelf kijk altijd goed rondom paaltjes of onder gek geplaatste stenen. Oefening baart kunst. In het begin lukte het mij ook niet maar ondertussen kom ik soms aan op bestemming en loop ik zo naar een cache toe...! Gewoon door blijven oefenen of een keer afspreken met iemand mee te gaan die het al langer doet, heb ik toen ook gedaan! Succes!
En inderdaad gps op mobiel werkt vaak niet geweldig... Ik zelf gebruik altijd de app: geocaching classis.
Ik gebruik trouwens ook mijn mobiel hiervoor hoor, misschien als we het blijven doen, dat we ooit een GPS apparaat kopen. Waar het ook vaak verstopt is, is tussen 2 takken van bomen (klem gezet). En we gebruiken c:geo
Hahaha, het is iig handig om te kijken naar de moeilijkheidsgraad en wel formaat het is. Een micro moet je doorgaans wel echt zoeken. Doorgaans zijn ze goed verstopt! Mijn ouders gaan ook vaak geocachen, en wij gaan wel eens mee. Er zijn echt hele mooie te vinden, maar hier in Emmen zit er blijkbaar ook eentje onder een viaduct. Dan moet je dus echt aan touwen hangen om er bij te kunnen.
Wanneer je een traditional zocht, moet je rond het 0 punt idd de cache kunnen vinden. Hoe groot deze is, kun je vinden in de beschrijving. Aangezien de cache ook door iemand zijn gps is ingemeten heb je altijd een verschil. Kijk rond jouw nulpunt wat een logische verstopplek is en begin met een cache met weinig sterren. Veel plezier !
Kijk in het begin eerst eens op de website, lees de beschrijvingen, soort cache (ik zou met traditioneel beginnen), bekijk wat foto's en lees de commentaren. Dan in de app eerst eens de makkelijke terreinen en grote doosjes zoeken. Sommigen zijn niet makkelijk, nee. Ze moeten wel wat verstopt zijn natuurlijk
je moet wel echt zoeken he.. in plantjes. bomen struiken . Of zelfs aan waterkanten. en .. je heb een apparaat die je kan kopen die veel beter is dan je telefoon.Telefoon werkt gewoon niet geweldig.