Hij speeld nu pas open kaart over zijn spaargeld.

Discussie in 'De lounge' gestart door Zealda, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.184
    1.393
    113
    Tuurlijk zou ik het ook delen, maar ik zou wel vast laten leggen dat als we uit elkaar gaan hij geen recht heeft op de helft. Dat zou hij zelf ook willen.

Maar dit is wel off topic ;).

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dat is natuurlijk niet naief, maar zoiets als vertrouwen hebben in elkaar. Wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, dus alles is van ons samen en ja, mochten we ooit uit elkaar gaan, waar we natuurlijk niet vanuit gaan, wordt alles gedeeld.

3. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik snap helemaal dat hij vindt dat het zijn geld is en nooit jullie geld wordt, maar openheid van financiën vind ik wel belangrijk. Niet omdat je wil weten wat de ander heeft of daar gebruik van wilt maken, maar zodat je weet dat een ander niet ooit in een situatie komt dat het niet goed gaat met de financiën en je niks vertelt daarover. Gebeurt te vaak dat de een denkt dat alles goed zit en er spaargeld is want in begin meegekeken en de ander er ineens een puinzooi van maakt en dingen niet betaalt en er geen spaargeld meer is.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Zo zou het hier ook gaan. Wij gunnen elkaar dat ook. In het geval van ts haar vriend kan ik het mij echter wel voorstellen, ze kennen elkaar nog niet zo lang, ze heeft zelf niks, dus een beetje zelfbescherming is dan wel op zijn plaats denk ik.
    En er is ook een verschil tussen alles samen opbouwen en 1 die niks heeft en 1 die het aardig goed heeft.

5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    @TS: bespreek met jouw partner waarom hij liever niet vertelde hoeveel spaargeld hij al had. Ik snap dat echt wel, maar daar ligt de oplossing: elkaar begrijpen in open sfeer.

@alle dames off topic: het is een heel interessant en leerzaam onderwerp, hoe je met geld omgaat en wat je wel en niet deelt met partner in kennis en toegang tot rekeningen o.i.d. Kortom: hoe ga jij, hoe gaat jouw partner en hoe gaan jullie samen met geld om?
    Misschien een nieuw, eigen topic?

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik zou willen dat mijn man nog ergens zo'n geheim potje heeft haha. Hij kan goed sparen iig. Zou er juist blij mee wezen.. oke die opmerking is misschien bot maar hij wil het graag brschermen denk ik.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Nou, open het zou ik zeggen! :)

8. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ok, zie je zo daar ;)

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Misschien heeft hij het niet verteld omdat hij wil dat je voor hem kiest en niet om zijn geld bij hem blijft?

Hij erkent een kind dat niet van hem is? Dat is toch ook niet eerlijk?

Ik weet ook niet precies hoeveel mijn man heeft en hij ook niet van mij. Ik zou allang blij zijn met zo'n potje....
    Ik zou wel willen weten of het 'eerlijk' geld is, dat vind ik belangrijker dan dat hij het heeft.
    Hoe komt hij eraan, als hij ook al zoveel geld in zijn huis heeft gestopt? Is het zakelijk geld of prive?

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

hahaha, zal ook VET boeiend zijn wat ik te vertellen heb. :D ;)

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wouw wat lief van hem om die rekening te betalen. Het maakt toch niet uit? Al had hij 6 miel op zn rekening staan.

Wie weet heeft hij wel alechte ervaring met vrouwen die weten dat hij veel geld heeft. Ik wist ook niet altijd hoeveel geld mn exen hadden. Alleen wat ze verdiende. Heb ook altijd mn eigen rekening gehouden en dat was ook gewoon mijn ding. T gaat er toch om dat de vaste lasten betaald worden en dat je lekker kan leven?

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk dat het in dit geval vooral gaat omdat hij wat achterhield voor haar en bij een ex die schulden achter je rug om maakt is dat een zeer punt. Been there done that.

Het is denk ik dus meer het gevoel van waarom heb jij het gevoel dat je dat niet kon zeggen en wat zeg je nog meer niet.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

precies dit.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dit is een slecht grapje toch mag ik hopen?

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind dat dit op de lange termijn jou zeker aangaat. In het begin van een relatie is het zijn geld, zijn leven en gaat het jou idd niet aan. Hij weet nu dat je voor hem hebt gekozen voor hem als persoon en niet om zijn geld... Ik snap wel dat hij het heeft verzwegen.

16. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap niet waarom je boos bent...

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Gedaan! Het 'Geldzaken partners' topic.

@TS: Sterkte, ik snap waar je mee zit, maar ben het eens met vrijwel alle antwoorden hiervoor. Probeer goede afspraken te maken onderling over wat je wel en niet redelijk vindt.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb hier echt een afwijkende mening over - even afgezien van het feit dat hij HAAR rekeningen betaald waar ze hem inderdaad heel erg dankbaar voor mag zijn.

Of hij nou 62.000 euro schuld verzwijgt of 62.000 euro aan spaargeld, ik vind beiden wel een enorme 'big deal' en vind niet dat zulk soort dingen verzwegen moeten worden in een relatie.

Trouw op huwelijkse voorwaarden, hou een slag om de arm, wordt geen fiscaal partner of doe wat je moet doen om je 'bezit' te beschermen (HELEMAAL PRIMA, ik raad dat iedereen aan uit zelfbescherming), maar het verzwijgen vind ik niet kunnen.

In een relatie vind ik openheid toch wel 1 van de belangrijkste dingen. En of dat nou schulden zijn of een fortuin; dat maakt wat mij betreft in zoverre niet zoveel uit. Ik wil WETEN waar ik mee in een bootje stap.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoezo vaag? Dan kan ik hoe jullie het doen ook vaag vinden. Ieder zn ding en als beiden tevreden zijn met hoe het gaat toch prima? Ik ben miss te onafhankelijk daarin, maar ik (wij) zouden niet anders willen. Ik vind het anders als je tbm en werkende man hebt. Maar ik werk 34 uur, vriend 40. Ik kan mezelf onderhouden als we uit elkaar gaan, dat vind ik een prettig idee.

20. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik vind het vooral bizar om een financiele situatie incl. bedragen op een openbaar forum uitgebreid uit te meten.

Deel Deze Pagina