Waarom? Ik weet nu dat de vriend van Zealda 62000 euro op zijn spaarrekening heeft staan. Wat zou ik met die informatie moeten? Weet ik veel wie Zealda is. En dan nog.
Ik vind het nog altijd een enorm verschil tussen een zelfstandige en iemand in loondienst. Maar zelfs partner in loondienst hoeft me niet te zeggen hoeveel hij heeft. In dit geval heeft de beste man waarschijnlijk zijn eigen pensioenfonds opgezet. Moet je wel als zelfstandige en weet hij goed genoeg hoeveel hij kan missen en weer aangevuld krijgen. Zie het als het nationale pensioenfonds... wat maakt het uit te weten hoeveel er nu inzit? Tegen de tijd dat het onze beurt is, is het misschien helemaal op.
Ik heb die afwijkende mening.ook, vind het echt idioot dat sommigen ts haar vriend nog gelijk geven ook. Als iemand tegen mij zou zeggen: en dat gaat je verder niks aan, is het echt einde relatie.
Ik heb echt geen idee wat mijn man aan spaargeld heeft. Ik weet niet eens precies wat hij verdient eigenlijk. Hij zou het echt niet verzwijgen als ik het zou vragen maar ik zie niet in waarom ik dat zou willen weten. Zolang hij zijn " betalingsverplichting' op de gezamenlijke (spaar) rekening nakomt is het goed toch? Zijn geld en hij mag zelf bepalen wat hij ermee doet. Daar werkt hij toch hard genoeg voor. Dat doe ik ook met mijn geld.
ok, maar doet het er voor jou niets toe hoe lang je die relatie hebt? Als je een half jaar een vriend hebt vind je dat je dan volledige openheid/inzage moet geven in je financiële situatie?
Dat is niet naïef. Mijn man en ik hebben dit leven wat we nu hebben samen opgebouwd. Ik was 16 toen ik een relatie met hem kreeg. Ik ben nu 31 en nog steeds zielsgelukkig met hem. De eerste tijd toen wij samenwoonde heeft hij alles betaald. Ik ging nog naar school. We hebben samen onze spaarrekening opgebouwd, samen voor onze auto gespaard, samen de inboedel gekocht voor ons nieuwe huis. En ja, hij verdiend meer, maar het geld is van ons allebei. Moet wat zijn, om die 15 jaar lang alles gescheiden te moeten houden omdat het misschien wel eens mis kon gaan lopen in onze relatie.
Ik vind ook dat het jou niks aangaat om heel eerlijk te zijn. Je zegt het zelf: jullie relatie is nog niet heel "oud", jullie hebben een gezamenlijke rekening, ieder zn eigen rekening, etc. Ik weet wat mijn vriend verdiend, hij ook van mij, maar wat ieder van ons aan spaargeld heeft weten we niet van elkaar. Niet omdat we het niet aan elkaar zouden vertellen, maar omdat het ons gewoon niet interesseert. Ergens vind ik ook wel dat je enigszins overdreven reageert. Alsof hij een tweede leven heeft verscholen ofzo.... Het is ZIJN spaargeld, iets wat hij heeft opgebouwd voordat hij jou kende neem ik aan, aangezien zo'n bedrag er niet in een dag op is komen te staan. Plus, hij laat jou er wel van "meegenieten", door die rekening van de deurwaarder te betalen.
Ja en nee in de tijd dat jij niets met hem heb gehad was het inderdaad zijn feestje. Nu je samenwoont is het een ander verhaal . Ik wil eigenlijk zeggen je moet blij wezen dat hij dat voor jou zou betalen! Ik ken niet iemand die even daar de helft van wil betalen hij had ook niets kunnen zeggen en ookal heeft hij zoveel geld. In nood dus wil hij wel helpen! en ik denk dat als jij wat nodig zal hebben voor jezelf of je baby wat nood is.. dat je het echt wel kan krijgen anders zou die ook die rekening niet betalen. Maar inderdaad voor jou ( jullie relatie dus ) is het zijn feestje. Hij heeft dat toch gespaard. hij had er misschien wel eerlijk over kunnen zijn maar wat dan? Had dat geholpen wees blij dat het geen 62 duizend schuld is je zou hem dankbaar moeten zijn ipv zo boos te zijn
Wanneer hij ervoor kiest om SAMEN MET MIJ te gaan wonen in één huis, SAMEN MET MIJ een kind op wil voeden en SAMEN MET MIJ een toekomst op wil bouwen wel. Ik wil niet dat er dingen worden verzwegen. Op het moment dat je zegt: ik heb 62000 euro spaargeld, is het toch ook niet gelijk alsof TS zegt: cool, geef het aan mij TS blijft gewoon haar ding doen en leeft gewoon haar leven. Het is ook niet alsof haar gevoelens voor die man ineens 360 graden gedraaid zijn of dat ze hem niet meer ziet zitten of juist wel of weetikveelwat. Ze hebben al samen voor elkaar gekozen; wat maakt dat geld dan verder nog uit? Mijn partner heeft ook meer op zijn spaarrekening staan dan ik (Heck, ik heb niet eens een spaarrekening ), who cares. Dat hoefde hij niet bij de eerste date te zeggen en ook niet bij de 23ste, maar op het moment dat het GWL en de gemeentebelasting aantikt op een meerpersoonshuishouden, vind ik toch wel dat je eens even moet gaan zitten voor een gezamenlijk goed gesprek en open kaart wat betreft de financiën. Wanneer je te maken hebt met een golddigger, merk je dat vaak wel ver vooraf
Hier nog iemand die het helemaal eens is met ER14! Als jij het nodig hebt, helpt hij je.. dat is voor mij het belangrijkste als je samen leeft. Hij werkt ervoor en wil blijkbaar de zeggenschap houden, kan ik begrijpen. Het is niet zo dat hij jou iedere cent laat omdraaien terwijl hij een dikke rekening heeft. Nog 1 ding; verander aub je titel in ' Hij speelT...'
Dit vind ik echt raar... Waarom verzwijg je zoiets Net zoals ik iemand hier las ' ik weet niet eens wat mijn vriend precies verdient' Gelukkig ben ik niet de enige heb ik zo gezien, maar in mijn ogen is dat echt heel raar.. Je deelt samen een leven, waarom zou je dat niet (willen) weten?? Hier is alles gewoon samen, ik ben met hem getrouwd, waarom zou ik dan geld gaan delen, en dingen verzwijgen oid
Ik vraag mij dan serieus af waarom je zoiets moet verbergen? Waarom kan je daar dan niet open en eerlijk over zijn?
Als je samen leeft en samen kinderen hebt en je weet niet wat je partner verdient of je hebt een spaarrekening waar je partner niks vanaf weet...dat vind ik nog veel vreemder. En oke..ze zijn nog niet zo lang samen maar hebben wel gezamelijk huishouden. Dan vind ik een opmerking als: "Dat gaat je niks aan" best raar.
Volgens mij heeft de vriend van ts niet verzwegen spaargeld te hebben. Hij heeft zoals ze zelf zegt wel verteld een buffer te hebben. Alleen dus niet het bedrag. Zover ik kan lezen is de relatie in een sneltreinvaart gegaan, dan krijg je vaak dat er bepaalde zaken nog niet helemaal besproken zijn.