Mijn kleine boef begon gisteren met het spugen van zijn 2 uur daarvoor verorberde wortel+aardappel. Ik zat helemaal onder, zelf leek hij er geen last van te hebben. Om half elf werd meneer schreeuwend wakker. Ik dacht, die zal wel weer wat honger hebben, want heeft alles eruit gespuugd. Hij dronk een klein flesje leeg, maar na z'n boertje kwam de fles er weer helemaal in golven uit. Vannacht en vanmorgen een klein flesje en dat kwam er 's middags weer uit. Ook dunne poep. Geen koorts. Hij slaapt veel vandaag, meer dan normaal. Hij heeft alleen nog maar vanochtend een kleine plasluier gehad. Onze boef is wat jengelig, maar heeft ook zo z'n vrolijke momenten. Eigenlijk maak ik me niet veel zorgen... Grote vraag is: is dat onterecht? Heb net wat ORS bij 'm naar binnen gelepeld en nu ligt ie lekker te slapen (en ik ga steeds kijken omdat ik bang ben dat ie stikt in z'n spuug...). Z'n hele 'schema' van 4 flessen en fruit+groente is in de war. Niet dat dat uitmaakt, ik geef m denk ik vandaag ook maar niks anders als melk. Of is dat niet slim? Iemand tips? Buikriepje? Hoop dat het snel weer over is... merk dat ik er toch wat onzeker van word.
ik zou het toch maar ff in de gaten houden. heeft hij vandaag wel nog plasluiers gehad? zijn deze minder nat dan normaal? als je het niet vertrouwd dan zou ik toch maar ff de huisartsenpost bellen.
Alleen vanochtend dus een plasluier. En ik ga ervanuit straks weer... hij ligt nu al bijna 3 uur te pitten... Ik maak hem maar niet wakker. Als hij staks geen plasluier heeft, bel ik de HAP. Denk ik.
Kom net van de hap terug... Toevallig eenmaal daar een plasluier Mannetje heeft buikgriep te pakken. Moet veel drinken aanbieden en goed de luiers in de gaten houden. Morgen weer bellen hoe het gaat! Ik heb er net zo'n 100cc ingekregen... En nu ligt ie in bed... Hoop dat dit flesje erin blijft. Als ie weer wakker wordt krijgt ie opnieuw een klein flesje. Ben benieuwd wat de nacht ons brengt... DAnk voor jullie reacties!
goed van je dat je toch langs bent gegaan. hou het toch maar goed in de gaten! beterschap voor je kleintje
Ow, wat zielig voor zo'n kleintje. Probeer er maar goed veel vocht in te krijgen, dat kan nooit kwaad. En beterschap voor hem. Ik heb me eerst moeten bedenken wat 'hap' betekende... duurde ff maar goed, het schoot me toch te binnen
RElatief goede nacht gehad gelukkig... Drie keer wakker geweest, maar ook drie keer zo'n 100cc gedronken... En vanochtend om 6 uur en 10 uur ook weer... Inmidedels al twee dikke plasluiers vandaag! En nog geen kots Hoop dat het een hele korte buikgriep was! M'n ventje werd in ieder geval lachend wakker... Hoop dat het zo goed blijft gaan, want morgen gaan we voor een kleine week op vakantie. Blijven wel in Nederland, maar toch... Groetjes!
Hier een ziek meisje... ze is al een tijdje verkouden en gisteravond hoestte ze wat, toen ik ging kijken (ik ga elk uur altijd even kijken) lag ze in haar eigen braaksel. Ik heb alles verschoond, ze was helemaal slaapdronken, maar wel vrolijk en ging weer lekker slapen. Maar ze werd snel weer wakker, dus even aangelegd, maar alles kwam er weer in grote golven uit! Tot vanmiddag ging het weer goed, maar toen kwamen er weer golven uit. Eva is verder wel heel vrolijk, maar kan juist moeilijk slapen. Ik heb de huisartsenpost gebeld en we moesten even langskomen, alles is in orde, maar de arts heeft even uitgelegd en laten zien waar ze op moeten letten. Toen we weer thuis waren heeft ze weer alles eruit gegooid, maar daarna gelukkig niet meer en ze is snel gaan slapen zonder te spugen. Morgen hou ik haar even thuis van het kdv en dan hoop ik dat ze vrijdag er weer naartoe kan gaan (ze gaat altijd maandagmiddag en vrijdag). Maar het is absoluut niet leuk je kindje zo te zien, ook al heeft ze er zelf niet zoveel last van volgens mij, maar dat braken ziet er nogal heftig uit!