Mijn dochter (bijna 9 maanden) heeft sinds een paar dagen door hoe ze haar stukjes brood uit kan spugen. Eerst at ze brood echt super goed, bijna twee sneetjes in de middag, en toen werd het minder. Ze ging haar handjes dan voor haar gezicht houden zodat ik er niet bij kon. Maar als ik haar armpje dan weghaalde dan ging die mond toch open en at ze het wel. Maar nu heeft ze dus door hoe ze het weer naar buiten moet werken. Met als gevolg dat ze wel haar mond open doet, het brood even 2 seconden kauwt, en het dan gewoon weer uitspuugt. Soms spuugt ze het zelfs accuut weer uit. Dit is vooral 's ochtends. Ze eet echt 0,0 brood meer na de fles (de fles geef ik altijd eerst, anders blijft ze huilerig en geïrriteerd en eet ze helemaal niets meer). Wat kan ik hieraan doen? Moet ik het gewoon even zo laten en is een fles alléén dan niet veel te weinig?
Bij ons net zo . Hij spuugt alles uit of haalt het met zijn handjes uit zijn mond, om het vervolgens fijn te knijpen en dan kijken of hij het weer in zijn mond krijgt. Hij heeft ook net 3 boventandjes door, dus misschien gaat het nou beter. Denk dat het gewoon een fase is en het straks wel weer beter gaat.
Hier ook een tijd gehad, alleen spuugde Senna het met een vaart naar mij toe! Ik zat zo vaak onder het uitgekauwde brood, Hier was het een fase, maar wellicht kun je toch proberen eerst het brood te geven en daarna pas de fles. Ik kan me zo voorstellen dat ze minder trek heeft als ze de fles al heeft gehad. Succes!
Worden jullie kindjes dan niet ontzettend boos als jullie niet eerst de fles geven 's ochtends? Ze is hier gewoon niet te genieten totdat ze die fles heeft gehad. Ze weigert dan ook het brood pertinent totdat ze de fles heeft gehad. 's Middags eet ze wel eerst brood, vreemd genoeg. En ja hoor, nu begint het brood uitduwen met haar tong ook 's middags, aarrggh :S Zou het soms te maken hebben met dat haar boventanden doorkomen? Weet niet of dat zo is hoor, maar misschien heeft ze daar last van en doet ze daarom zo mal.. Ze doet nu ook soms haar tongetje boven haar mond tegen haar bovenlip aan namelijk. Wie weet houdt e.e.a. verband met elkaar..?
Ik denk dat het ook een soort fase is, waarin ze weer iets nieuws heeft uitgevonden, maar het zou ook wel kunnen dat het te maken heeft met het doorkomen van tanden en dat ze door de kauwbeweging bij het brood eten wat last heeft van haar bovenkaakje. Tja, het blijft altijd gokken waarom baby's bepaalde dingen doen.
misschien een halve fles, brood en dan de rest van de fles proberen? dan heeft ze toch genoeg melk binnen om niet chagrijnig te worden, maar ook niet te veel dat ze geen honger meer heeft..
hier had yuri dit ook een tijdje . ik geef yuri altijd eerst zijn brood en daarna pas zijn flesje. toen hij het er uit werkte heb ik het een tijdje stukje voor stukje voor hem neer gelegt en het hem zelf laten paken en in zijn mondje laten doen. ok het is een klieder boel en het was niet snel op maar het ging wel naar binnen.
@Fluffy: Hahaha, dat onderschrift van jou. Dus iedereen geeft hier 's ochtends zijn kindjes eerst brood en daarna de fles?
ik zou er niet te veel aandacht aan schenken en als ze met dr eten gaat kliederen gewoon weg halen. Het duid er dan toch op dat ze niet meer hoeft...als noa op een gegeven moment haar brood op de grond gaat gooien dat weet ik dat ze genoeg heeft en dan haal ik het weg..ook al heeft ze bijna niks op...ze gaat dan echt niet meer eten heb het vaak genoeg nog geprobeerd...als je er een strijd van gaat maken wordt het vaak alleen maar erger...en op een gegeven moment hebben ze minder honger/eten nodig..je zou er voor kunnen kiezen 'sochtends een grote fles (200cc) of een klein flesje en een boterham als ze een volle fles ophebben willen ze die boterham vaak niet meer... en inderdaad noa ging op een gegeven moment steeds als ik een stukje in haar mond deed het er weer uit halen en ermee spelen, sinds dat ik het in stukjes op een bordje voor haar neerleg en ze zelf kan eten gaat het hardstikke goed.
Hier ook hetzelfde! De oplossing hier is "zelluf doen" Ik geef haar een stukje in haar hand en dat smikkeld ze zelf op. Binnen no-time is de boterham op.
Hmm.. Hier wordt er alleen fijngeknepen, aangepulkt en mee gegooid als ik het haar zelf laat pakken of in het handje geef... Ik geef haar inderdaad 's ochtends een erg grote fles tegenwoordig omdat ik haar altijd de hoeveelheden zelf heb laten bepalen. Eerst bouwde ze de fles zelf helemaal af tot nog maar 300 cc per dag, maar nu ik het aanleng met water drinkt ze ineens enorm veel melk. Ze drinkt nu 240/7 in 5 minuten leeg. En dat terwijl ze een tijdje maar 100 cc wou 's ochtends. Dus op zich snap ik dan ook wel dat ze die boterham niet hoeft. Maar ik snap alleen niet waarom ze zo moeilijk doet met dat brood dat om 12.00 uur volgt (de grote fles is om 08.00 uur en ze krijgt geen tussendoortje omdat ze niet aangeeft honger te hebben in de tussentijd). Het lijkt me toch dat ze dan wel weer honger zal hebben. En zelfs na een halve boterham drinkt ze ook dan weer 240/7 weg sinds een paar dagen. Komt denk ik omdat ze eerst veel brood at en weinig melk dronk en dit nu weer heeft omgewisseld omdat ze iets tegen brood lijkt te hebben. Een tijdje dronk ze erg weinig en toen at ze ook al ineens amper brood. Dus toen ben ik water aan de melk gaan toevoegen en toen dronk ze dus veel meer, maar dat brood moet ze nog steeds niet, vandaar dat ik het maar opvang met melk.. Eerst twijfelde ik of het wel goed was, zoveel, maar ik probeer haar zoveel mogelijk te volgen en dit is wat ze aangeeft. Misschien toch maar weer minderen... Weet iemand hoeveel brood een baby van 9 maanden nodig heeft op een dag? Ze eet nu ongeveer een halve tot driekwart boterham per dag. De tip van tussen de kaakjes stoppen werkt hier trouwens best aardig. @Linda: Hoeveel cc geef jij dan in de ochtendfles? Mijn dochter lijkt dus ontzettend dorst te hebben 's ochtends...
@Mmeke: ze lust helaas geen pap. Dat probeerden we eerst, maar dan dronk ze maar op z'n hoogst 100 cc...