Hoeveel traphekjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Die kleine man van mij gaat bijna kruipen dus het is tijd voor een traphekje.
    Alleen nu hoor ik van de 1 dat 1 traphekje genoeg is alleen voor boven, omdat als je in de woonkamer bent je toch de tussendeur dicht hebt.
    En de ander zegt toch beter 2.
    Dus ik dacht kijk hier eens wat jullie hebben...

Gr, Tinkerbel ;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben er 2, waarvan 1 in gebruik. (idd boven), zolang Justin nog niet bij de deurklink kan beneden komt ie er ook niet.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik had er 1. Bovenaan de trap.
    Beneden had ik een tussendeur en die klink zette ik omhoog (just in case) zodat ze nooit zelf de trap op kon.
    Wanneer je een trap hebt waar ze zo bij kunnen komen, dus zonder deur ertussen, dan zou ik er beneden ook 1 plaatsen, want ze zijn zo boven als je even niet oplet!

4. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Wij hebben de woonkamerdeur vrijwel altijd openstaan en hebben dus zowel beneden als boven toen een traphekje geplaatst.
    Beneden hebben we hem weggehaald, maar boven zit hij er nog, zodat de hond niet naar boven kan. Als er nog een kleintje komt, denk ik niet dat ik beneden aan de trap weer een traphekje doe.

5. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wij hebben ook alleen boven aan de trap een hekje en benden de klink omhoog gezet.

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben ook beneden een traphekje dit omdat we een schuifdeur hebben en stijn die gewoon zelf open krijgt.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb altijd 2 traphekjes gehad vroeger toen de heren klein waren.
    Maar bij onze huidige trap kan dat niet.
    Die is aan een kant open naar de gang toe zeg maar.
    Dat is een schuine kant die ik dan helemaal zou moeten dicht maken anders heeft het hekje weinig zin omdat je er zo langs af stapt dan (om nog maar niet te spreken over waar ik hem dan aan vast maak aan die kant)
    Dus dat word waarschijnlijk een "traphekje" in de deur opening in de zomer als die deur open staat....of misschien iets verder de gang in zodat je zonder dat hekje open te maken iig nog naar de wc/kelder kan(alhoewel dan ligt ze dalijk beneden in de kelder met dr bol op t cement....das ook niet de bedoeling natuurlijk....)

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben er 1 voor de trap op de overloop en eentje voor de trap naar het zolder..

Beneden geen traphekje. We hebben een tussendeur.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij willen er 2

eentje voor als ze boven rondstapt.. gebeurd niet heel vaak maar ze vindt het leuk om bij ons te zijn bijv. tijdens het was ophangen.

en eentje voor beneden
    en inderdaad zit meestal onze gangdeur dicht
    maar niet altijd dus :)
    en ze speelt ook vaak in de keuken terwijl ik kook
    en dan kan ze dus ook bij de trap tenzij ik de deur dicht doe
    toch.. willen wij graag dat het mogelijk is dat ze in de gang kan spelen...
    en gezien ze wel kan trapklimmen... toch een hekje.

enige is dat de standaard ikea hekjes dus te smal zijn voor onze trap :(
    als het goed is zijn daar tussenstukken voor.. dus dat moet nog even geregeld worden. :)

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Wij hebben wel een tussendeur. Dus dan denk ik dat ik het er gewoon bij 1 tje laat.

Bedankt allemaal.

11. Niet meer actief

Hier 2 traphekjes, beide boven (1 voor trap naar de zolder en 1 voor trap naar beneden). Wij hebben inderdaad ook een tussendeur naar de trap. Overigens komt hier binnenkort wel een 3e traphekje, alleen niet voor de trap, maar voor de keuken ;) (daar staan namelijk de kattenbak, de drink-en eetstandaard van de hond, een niet te beveiligen combi-magnetron enz)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hier een meisje dat graag met de oven speelt... niet handig!
    dus.. oven aan = keukendeur dicht

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik pas 1 keer in de week op mijn buurmeisje van net 2 jaar en ik heb boven en onderaan de trap een hekje.
    Ze kan dus ook sinds kort de keuken/hal deur open krijgen en in de hal is de trap ik neem echt geen risico ook omdat het niet mijn eigen kind is.
    MAar als we zelf een kindje krijgen doe ik het precies hetzelfde.

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ja idd dat was mijn beweeg reden vroeger ook. Beperken van enig risico. Maarja met deze trap gaat t simpel weg niet. :(
    Anders had ik er nu ook weer twee (naja over n tijdje als ze kruipt)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik heb er twee, eerst alleen boven, maar sinds een paar maanden ook beneden, omdat ze heel snel de trap op klimt. We hebben wel een tussendeur, maar die wil nog wel eens open zijn.
    Mijn man is vroeger naar boven gekropen, val de trap af gevallen en kon gehecht worden, heeft er nog een litteken van. Dus ik neem het zekere voor het onzekere.

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij hadden er 1 en die was beneden .... maar die is nu kapot en hebben we er dus geen een

17. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Sorry verkeerde bericht

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben er 1 boven.

De deur beneden in de gang/hal is altijd dicht dus ze kan nooit zelf naar boven.

19. Niet meer actief

Onze keuken heeft geen deur ;), maar is aan 1 kant open (en daar kan precies zo'n harmonica-traphekje tussen

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij hebben er 3. één beneden aan de trap, één boven en één onderaan de zoldertrap.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina