Onze zoon van bijna 20 maanden is sinds enkele dagen over op een 1 persoonsbed (Kura) van Ikea. Hij vind het super leuk en gaat nu zelfs graag naar bed. (hij is behoorlijk groot voor zijn leeftijd en draait veel, waardoor hij in zijn ledikant vaak klem lag) Voor het bed hebben we een matrasje en kussens gelegd, voor als hij uit bed valt. En ja hoor, iedere avond 1x. Wordt dit vanzelf minder, of wat kan ik doen om te stimuleren dat hij er niet uit valt. We willen geen lat aan de zijkant, omdat meneer nogal ondernemend is en hij dan veel harder valt. Nu rolt hij er in zijn slaap uit en schrikt zich dan natuurlijk kapot. Verder blijf hij super braaf in zijn grote bed liggen.
Ik viel tot mijn tiende uit bed. Niet meer elke nacht, maar zeker drie keer in de week. Tot me vader er zat van was en de zijkant van me bed verhoogd heeft. Daar een jaar mee geslapen en toen nooit meer uit bed gevallen. Dus misschien toch een hekje?
Ik heb de eerste weken het ledikant tegen het bed aangeschoven. Dat hielp, hier ook om te wennen aan die grote ruimte ineens.
Gevonden: Bedhek Trombone 93-125 cm | Veiligheid | Baby-Dump Nou is deze toevallig van metaal, maar je hebt ze ook van dat spul waar een campingbedje van is gemaakt (weet niet hoe dat heet).
Ik weet zeker dat hij over zo'n hekje heen gaat en ben juist bang dat hij dan veel harder valt. (wellief dat je het hebt opgezocht)
Hij gaat op zijn knieen zitten en wipte dan best wel stevig van voor naar achteren (ziet er heel apart uit).
Hier zo'n heel laag val-preventie-ding van Ikea dat je op het bedje klemt; dochter klimt er gewoon overheen als ze wakker is, maar kan niet al slapend uit bed rollen. Werkt hier prima hoor! Deze is het: VIKARE Zijsteun, wit - wit - IKEA
Maar als je dochter erover klimt valt ze dan niet juist nog harder op de grond? We hebben er nu een matrasje voorliggen, maar dat wil ik uiteindelijk toch wel wegdoen.
Ze klom uit haar ledikant, dus als ze nu valt, valt ze van behoorlijk minder hoog Maar ze is er nog nooit uit gevallen, ze klimt er gewoon overheen 's ochtends, geen probleem. Het is niet eens echt klimmen te noemen. En ook als ze naar bed gaat, gaat dat prima, ding is puur om slapend uit bed kukelen tegen te gaan.
Misschien toch maar eens overwegen dan..... Ik wil gewoon voorkomen dat hij hard naar beneden dondert.... Het is wel zonde van het bed om erin te moeten boren toch?
Ja, heb net even gekeken is idd een klem. Zou geen sporen achterlaten staat er.Misschien toch morgen maar even langs de ikea.
Geen tips, maar ik vind het hilarisch dat hij er precies 1x per nacht uitvalt. Je zou toch zeggen dat 2 x per nacht dan ook zou moeten kunnen. Maar dat is dus niet zo? Waarom maar 1 keer?? nb: als t gevaarlijke toestanden oplevert is t natuurlijk niet hilarisch meer...
Jep! Dit! Hebben wij bij onze dochter ook. Wij hebben het sundvik peuter bedje en dan aan de rand dus onder het hoeslaken zo'n pool noodle of zoiets. Dat werkt echt perfect! Ze rolt nu niet uit bed maar kan als ze wil wel normaal uit bed. Hekje moeten wij ook niet doen omdat ze dan idd gaat klimmen en nog veel harder valt.