Mijn meisje is heeel lief, maar ook een dondersteen. Tv een zwaai geven is favoriet, en nee zeggen.... Komt ze een kusje geven.... Zucht, lief maar niet doeltreffend. Ik zet dr meestan op dr beentjes en zeg dat dat niet mag, maar gaat ze lachen. Soms zet ik dr even in dr box als. 'straf' maar dat ervaart ze nog niet zo... What to do...? Uiteraard wint de aanhouder, en dat ben ik.. maar ben nieuwsgierig naar tips
Ze is nog erg jong en zal het ook nog niet echt begrijpen op deze leeftijd. Ze vergeten het ook gewoon snel dat iets niet mag. Mijn zoontje is 18 maanden en ook een ontzettende dondersteen en ja die begrijpt nu wat beter dat bepaalde dingen niet mogen. IK denk dat consequent zijn en haar inderdaad steeds even in de box zetten een goede is of even afleiden met iets anders en haar uit die aantrekkelijke ruimte halen
Blijven zeggen met een duidelijke stem ( dus niet heel vrolijk) dat het niet mag, met een bijpassend gezicht. IK zou haar ook afleiding bieden zodat ze met iets anders aan de haal kan gaan. Of negeren als ze op negatieve aandacht vraagt. Maar voor straf in de box? Persoonlijk heb ik mijn twijfels daarbij. IK gebruik de box ook nog als leuke speelplek, en dat is het dan niet meer! IK denk ook dat straf geven nog niet echt werkt op die leeftijd.