Hij vertelt niks, herkenbaar?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Kuona, Mar 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Herkenbaar hoor.

Mijn zoontje zegt nooit wat en als ik er naar vraag zegt hij "ik vertel het straks wel" of "weet ik niet meer" hij zegt "nou gewoon buitengespeeld of wezen gymen" maar verder zegt hij niks.

Hij reageert ook altijd geirriteerd als ik het vraag dan is het *zucht* MAMMMMM..:D

Ik vraag ook niet verder want het komt vast vanzelf.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#22 Cygnet2, Mar 7, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 7, 2013
    Nee, hier hebben we een kletskous maar ik hoor uit mijn omgeving niet anders dan dat de kinderen niets vertellen. In september gestart en eigenlijk vanaf het begin kregen we wel een beeld. Hier varieert het antwoord op de openingsvraag 'hoe vond je het vandaag op school?" altijd tussen 'leuk, super, geweldig, fantastisch en vet cool':D Inmiddels weten we ook welke term wordt getriggered door welke activiteiten.

Oja, wij stellen wel gericht vragen dus niet 'wat heb je vandaag gedaan' (dat is een veel te grote vraag voor een 4 jarige) maar wat heb je gedaan met speelwerken? Of welk verhaal is er in de kring verteld? Hebben jullie nog een letter geleerd? Met wie heb je buiten gespeeld?

En ja, wij horen ook wel eens 'nu niet... maar dan wil hij gewoon even wat anders doen'.. tijdens het eten krijgen we - uiteindelijk - zo'n beetje de hele dag te horen (inclusief wie 'stout' is geweest, wat de juf aanhad en wat er afweek etc)

3. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier ook, als ik vraag wat heb je vanochtend/vanmiddag/vandaag gedaan? Is het antwoord meestal: ze vertelt 1 of 2 dingen en de rest weet ze niet meer, of ze weet helemaal niets meer. Erg jammer inderdaad :) misschien teveel indruk?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hier was dat bij beide kinderen in het begin ook zo.
    Dochter gaat sinds augustus naar school en vertelde eerst ook niet veel, nu begint het wel steeds meer te komen.

Share This Page