Hallo! Ben even benieuwd of er nog meer kindjes zijn die heel weinig slapen overdag? Mijn meisje slaapt maar 2 tot 2,5 uur overdag...tussen 7 en ong. 18u...Daarna slaapt ze wel de hele nacht door...met nog 2 voedingen (21u en 00u). Overdag is ze dus veel wakker en wil ook bezig gehouden worden door mama..soms erg vermoeiend. Maar de nacht slaapt ze dus lekker door dus mag eigenlijk niet klagen! Groetjes Claudia
Tja als ze verder niet huilerig/jengelig is, maar gewoon vrolijk zou ik me er niet te druk om maken. Dan zal ze wel genoeg slaap hebben en sowieso maakt ze een goede nacht. Volgens mij is het goed als een kindje tussen de 12 en 18 uur slaapt bij etmaal.
Mijn zoontje slaapt ook zo weinig. Meestal 3 keer een uur heel af en toe wat meer. 's Avonds slaapt hij wel vanaf 19.30 uur tot 4.30 uur. We maken hem alleen nog wakker voor de fles van 22.30 uur. 's Ochtends krijgt hij om 6.00 uur de eerste fles en dan slaapt hij meestal nog tot 8.30 uur. Hij is goed te spreken, dus denk dat hij er genoeg aan heeft. Laat hem wel altijd nog ff liggen als hij wakker wordt na een uurtje, want het schijnt dat ze vaak wakker worden omdat ze een andere fase van de slaap in gaan ofzo. Als je de speen geeft dan vallen ze vaak weer in slaap nou hier gebeurd dat af en toe meestal wil hij er uit. Soms is hij nog wel moe, maar slapen ho maar.
Mijn dochter heeft precies hetzelfde, slaapt overdag ook niet zoveel. tussen 8.00 's morgens en 18.30 's avonds slaapt zij gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer; deze slaapjes duren meestal niet langer als 45 minuten. Tussendoor is ze gewoon vrolijk en ligt ze veel te spelen in de box of zit ze in de wipstoel. Ik vind het dan ook geen probleem. Merk ook aan haar dat ze er genoeg aan heeft. Ze gaat overigens 's avonds rond half 7 naar bed, om 21.00 nog een keer eruit voor een fles en dan weer naar bed tot 7.00/7.30. Lijkt me dius ook wel dat ze op een dag voldoende slaap krijgt.