hallo meiden, mijn zoontje is nu bijna 15 maanden, een heerlijk ventje. maar hij vind brood niet zo lekker en het is een heel gestoei om hem dat te laten eten. smorgens krijgt hij pap, maar ook dat eet hij niet helemaal op. een uurtje later gaan er een paar stukjes brood naar binnen, maar smiddags is echt een ramp. heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee, en wat geef je je kind dan te eten? groetjes linda
Hier ook geen broodliefhebber, 1 boterham 's ochtends en 1 tussen de middag lukt meestal net. Ik besteed er verder geen aandacht aan, maar geef ook niks anders. Ja melk en fruit, want dat eten we altijd na het brood. Meestal zijn het hier fases, maar haar favoriete eten zal het nooit worden. ach, zoals bij elke fase denk ik maar: als ze 18 is zal het vast wel goedgekomen zijn.
Hier eet ze ook al heel lang erg slecht brood, een paar stukjes en dan houd het op. Maakt niet uit wat ik er op doe. Soms krijgt ze dan nog iets van een cracker of ontbijtkoek, maar ook dat gaat er niet altijd in. Maar op het kdv werkt ze dus gewoon 3 boterhammen naar binnen!! En ze heeft het als eerste op.... pff. Ik maak er geen probleem van, het komt wel weer terug denk ik... ooit.
ons donna eet nu ook weer geen brood,sochtens pap dat gaat er moeilijk mja ik besteed niet teveel aandacht aan! tussendoor niks geven ,ja fruit...komt wel weer goed
Mijn zoon was nooit een broodeter... Ik ben het zonder boter gaan geven. ik zelf lust ook geen boter en dit zit bij mij in de familie, heel veel ooms/tantes nichten en neven lusten geen boter. ik ga er zelfs van overgeven. dus ik denk probeer het zonder boter bij mijn zoon. en sindsdien eet hij erg goed brood! 's ochtends 2 stukken en 's middags ook 2 stukken, heb het er zomaar in nu. Ik denk dat het hier dus aan de boter heeft gelegen
bedankt voor jullie reacties! ik heb vanmiddag het brood geroosterd kort, want zoveel tanden heeft hij nog niet, en dat ging redelijk, maar zeker niet geweldig. ook het avond eten word moeilijker. wat hij normaal heel lekker vind hoeft hij nou niet. maar een potje olvarit gaat wel! vind het best moeilijk even want ik wil wel dat hij goed eet.
Ik doop het brood altijd in een beetje melk soep of thee, dat gata prima, ze is gewoon te lui om echt te kauwen
Ik zou gewoon brood aanbieden, wil hij niet ... dan niet. Als hij honger heeft dan eet hij echt wel. Eten weigeren gaat er steeds meer bijhoren, heel moeilijk, maar probeer er niet al te veel aandacht aan te besteden. Eventueel kun je wel een fruitje geven.
Dit wordt heel vaak gezegd, dat als kinderen honger hebben komen ze vanzelf wel, dit geldt zeker niet voor elk kind, bij ons in de familie vergeten de meeste kinderen dat ze honger hebben en kunnen makkelijk de hele dag zonder eten, als je het ze niet zou aanbieden, dan hoeft het ook niet voor hun.Ik vindt gewoon blijven aanbieden kinderen hebben alles snel door, je hoeft ze niet te dwingen maar je moet ze zeker niet gaan afwachten tot ze een keer aangeven dat ze een broodje willen eten, vindt ik.
Mijn zoon vergeet ook vaak dat hij honger heeft. Hij komt nooit vragen om eten. Ik heb gewoon standaard tijden dat ik hem wat aanbiedt: 8:00 brood (of wanneer we wakker zijn) 10:00 Koek 11:30 brood. Na middagslaapje ook brood en 17:00 warm eten. Om drinken komt hij wel vragen maar om eten niet ook niet om snoepjes e.d. Maar als ze dwars zijn met eten en je biedt het je kindje wel aan en ze willen niet eten dan zet ik het ook weg, ik ga er geen strijdt/spelletje van maken nl. Mijn zoon eet nu al weken heel goed, maar dit kan ook zo weer gebeurt zijn je weet het nooit met kinderen
Mila heeft ook fase's dat ze geen brood wil eten, meestal wil afleiding helpen. paar dagen even iets anders, krentebol, pistoletje oid, en een week later eet ze zo haar brood weer op, en vraagt zelfs om meer.
sophie eet thuis ook zeer weinig brood, alleen tosti's ( die krijgt ze maar 1x pw hoor). op kdv eet ze wel brood, omdat alle kindjes dat eten denk ik. wij geven haar hier volkoren crackers van lu, met smeerworst of smeerkaas, vind ze erg lekker.
Pap, cornflakes, cracker,liga, ontbijtkoek geven,maar ook gewoon brood blijven proberen.Of een zachte bol. Op vakantie vond onze zoon het geroosterde brood heerlijk!
bedankt voor de reacties, en eigenlijk best fijn om te lezen dat mijn zoon niet de enige is! nu hebben we al een aantal dagen het brood geroosterd en hij vind het lekker! met pap maak ik hem ook niet blij. tja en volgende week een paar dagen naar center parcs kijken of hij ook zonder broodrooster kan....
Mijn dochter eet geen gewone boterham maar wel een geroosterde boterham! Dus die krijgt ze dan ook. Of een tosti (met bruin brood), of van die volkoren ontbijtbiskwie, of vezelrijke crackers. Eigenlijk eet ze verder alles, zolang het maar een beetje knapperig is zeg maar...