regeldagen en slapen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by anira, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    mijn zoontje is nu 7 weken oud en ik heb het idee dat we midden in de regeldagen zitten.
    Van maandag op dinsdag nacht en van dinsdag op woensdag nacht heeft ie voor het eerst doorgeslapen van 22:00 tot 03:00. Heerlijk was er helemaal blij mee. Dacht dat ie eindelijk door had dat je 's avonds / 's nachts wat langer moet slapen.

De nachten er na zijn nog erger dan voor het doorslapen. Voor het doorslapen kwam ons mannetje 3 a 4 x voor een avond / nacht voeding maar ging daarna meteen weer slapen. Nu niet meer. Mannetje slaapt tot ongeveer 00:30 goed, komt voor een voeding en slaapt dan weer tot 02:30 / 03:00 uur. Drink dan weer en valt in slaap. Vanaf dat moment is het steeds bij mama in slaap vallen, in bed leggen,10min slapen, wakker paar slokken drinken, bij mamma in slaap vallen, in bed leggen, 10min slapen, wakker paar slokken drinken. Dit gaat door tot een uur of 06:00 en dan slaapt ie gelukkig weer wat langer. vaak heeft hij in de avond ook al geclusterd. Hij gaat tussen 19:30 en 20:30 in bad afhankelijk van zijn voedingen en vermoeidheid, dan pyama aan en lekker bij mamma drinken. Vaak duurt dit dan tot een uur of 21:30 / 22:30 voor dat ik hem in bed kan leggen en hij langer gaat slapen.

Gister en vandaag overdag wil hij ook niet slapen in zijn eigen bed zoals anders.
    Slaapt dan hoog uit 30 min maar meestal 15min en wil dan weer drinken.
    Laat ik hem beneden in de hangschommel slapen dan slaapt hij wel langer.

Hoort dit bij regeldagen?
    En als dit regeldagen zijn kan ik dan beter de kolf even in de kast laten of maakt dat niet uit?
    Normaal kolf ik 's ochtends tijdens zijn eerste slaapje om zo een beetje voorraad op te bouwen en mijn lichaam aan het kolven te laten wennen voor als ik weer aan het werk ga.

Pfff dacht ik eindelijk een beetje ritme te hebben ontdekt bij hem gooit ie alles weer om. Weet het hoort er bij maar wordt wel heel erg vermoeiend. Ik probeer mijn kind te volgen maar heb het idee dat ik achter de feiten aanloop.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Even pittig hoor! Kans is groot dat het even snel weer omslaat als het is gekomen. Lekker vaak laten drinken, eventueel wat gebruik maken van borstcompressie en zelf goed drinken/eten en tussentijds proberen te rusten.

Sterkte!

Share This Page