SPOEDVRAAG OVER KRAMPEN EN BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beertje09, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik ben even ten einde raad. Als ik mijn zoontje de borstgeef en hij hapt 1 keer dan krijgt hij meteeen krampen, echt meteen, soms na een minuut als de toeschietreflex komt en soms al eerder en soms als hij een borst heeft leeggedronken. Ik snap er niks meer van. Wil heel graag hulp, en kan het cb nu niet bellen omdat ze dicht zijn.

Hoe kan het zijn dat hij al tijdens de borst al krampen krijgt? Kan het een koemelkallergie zijn, hij drinkt wel snel en hapt veel lucht maar dat is logisch want mijn toeschietreflex is misschien te krachtig voor hem, maar het rare is als ik afkolf dan gaat het wel goed.

Ik overweeg om nu nog naar de supermarkt te gaan en Nutrilon Omneo te kopen wat vinden jullie, anders krijgt hij niks binnen zo!

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik kan niet meteen met een oplossing voor je komen, heb zulk probleem nog nooit gehad, niet bij mijn eerste en nu ook niet. Maar als je snel iemand wilt spreken kan ik je adviseren hier even te kijken en te bellen: http://www.lalecheleague.nl/Regio-infor ... regio.html

Veel succes!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt de LLL bellen linkje gaf ik al in een ander topic. Zeker nu geen kv gaan geven wisseling van voeding kan ook vaak krampjes geven.
    Ik zie woonplaats BE/NL staan in Belgie hebben ze ook LLL
    hier LLL Belgie http://users.telenet.be/la.leche.league/

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
  5. echie

echie Lid

9 sep 2008
    91
    0
    0
    bellen en niets kopen!

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Is het nummer gratis?
    Ik heb hem net de borst gegeven hij heeft hem leeggedronken eentje, aan het eind kreeg hij krampen, heb hem opgepakt een beetje getroost, toen was hij stil. In de box gelegd en hij heeft gespeeld, toen verschoont want hij had het in zijn luier gedaan hihi poepje.
    Ik ben echt blij dat hij toch nog gedronken heeft!
    Morgen direct het cb bellen, ben toch wel benieuwd wat het is.

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hoi,

het is geen koemelkallergie...want jij bent toch geen koe?!
    Het kan zijn dat het op krampen lijkt maar dat ie erg boos is omdat de melk te snel toeschiet en zich verslikt....lac. kundige beleen is een goed idee

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

LLL is idd gratis. Je betaald natuurlijk wel gewoon de gesprekskosten ( dat doe je met elk telefoontje) maar verder rekenen ze niets. Cb is vaak niet goed met bv en zou daarom ook niet hun om raad vragen.

@Beastie: koemelkallergie kan wel als je bv geeft. Sporen van koemelk komen in de bv als je zelf koemelk(producten) gebruikt. Hierop kan je kindje dan reageren. Komt alleen heel weinig voor als je bv geeft ik meende iets van 1%.

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Koemelkallergie kan wel, heb het zelf gelezen op het net.

Maar even ontopic, ik heb dus gebeld met het cb, en wat zeggen ze: Johannesbroodpitmeel kopen bij de apotheek, papje van maken en voor en na de voeding geven, zou volgens hun helpen voor en na de voeding!

Daar hebben we wat aan hoor! Ik heb vannochtend afgekoft mijn borsten waren enorm, hij had goed geslapen vannacht, hij dronk het flesje helemaal leeg zonder krampje. Hoe kan dat toch, ik snap er niks meer van, krampen direct aan mijn borst en met het flesje helemaal geen krampen. Ik geef voor de zekerheid wel iedere keer voor de voeding infacol.

En ze reageerde heel simpel van o dan kun je Friso Comfort kopen, dat helpt tegen krampen. Arghhhh hallo ik wil BV blijven geven mevrouw!!!

Als het zo aanbleef dan moest ik de huisarts bellen vertelde ze me.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Haha ik zei toch dat het cb vaak niet goed is met bv. Ook een ha trouwens vaak niet. Dus gewoon de LLL bellen of een lk.

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik zou echt geen JBPM er doorheen doen hoor! Alleen bv geven! Pas met dingen erbij geven beginnen als ze 6 maanden zijn. Kijk anders ook even op www.borstvoeding.com daar staat ook heel veel op.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik heb begrepen dat JBPM ook helemaal niet goed bindt met BV, dus daar heb je dan ook nog helemaal niets aan.
    Maar zoals ik in je andere topic al zei: eerste beetje afkolven,(totdat het er niet meer vanzelf uitspuit) en kijk eens even hoe hij dan reageert... dikke kans dat als het aan je TSR ligt, het probleem is verholpen als je een beetje afkolft!

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Afkolven helpt niet.
    Ik heb LLL gebeld, deze vonden het ook raad. Ze zou het gaan bespreken met een andere, en me e-mailen.

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Me lactatiekundige zei dat dat idd mogenlijk is maar dan moet je grote hoeveelheden nuttigen om daar echt last van te krijgen dus liters per dag en yogurth en veel kaas etc...het zou echt niet te doen zijn om die hoeveelheden binnen te krijgen dagelijks. Met een paar glazen per dag en yogurtje enzo zou er nix aan de hand zijn....dus vandaar dat ik dat zei...sorry voor de onrust.

Denk dat het probleem met drinken toch aan het toeschieten van de melk ligt...te snel te langzaam...en beeb is woest en zo boos dat drinken niet meer lukt

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    LLL zei ook dat het misschien de boosheid van de baby was dat hij gewoon woest zou zijn, maar kan dat dan? Want ik zie echt dat hij pijn heeft zeg maar, net als krampen, benen strekken rood worden, hard huilen handen in de lucht maaien etc.

Net weer bij het voedden, dan gaat hij helemaal tekeer, en valt dan in slaap :(
    Ik overweeg om KV te gaan gebruiken, ik sta er helemaal niet achter, sterker nog als ik eraan denk kan ik wel gaan janken, maar besef dat als het zo doorgaat hij misschien niks binnen krijg en dat baart me zorgen :(

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Precies hetzelfde doet mijn kindje als een boertje dwars zit.

17. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Als ik het goed begijp, heeft hij het alleen als hij aan de borst drinkt, en niet als je afkolft en dat met een flesje geeft?
    Want dan hoef je natuurlijk geen flesvoeding te kopen, maar zou je gewoon je voedingen af kunnen kolven en dat geven?
    Hij krijgt dan in ieder geval voeding binnen, maar je hoeft dan geen voeding te geven waar je eigenlijk niet achterstaat.

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca gedroeg zich ook vaak zo. Ik gebruik een tepelhoedje, omdat ikgevoelige tepels had, maar het helpt ook mijn grote TSR op te vangen. Ik dacht eerst ook dat het krampjes waren, maar het was bij hem toch boosheid. Eerst komt de melk supersnel en superveel en opeens is het werken voor hem, daar werd hij boos om. Ook verslikken maakte hem boos. Dan begon hij zijn benen te strekken, overstrekken, en rood aan te lopen en te huilen.
    het flesje drinken gaat natuurlijk makkelijker en hij kan er geen lucht bij happen.
    Kan hij ook een sprongetje hebben? want dan deed Luca extra moeilijk aan de borst. Wat je nog kan doen is hem op een andere plek voeden, een rustige prettige omgeving. En probeer ontspannen te blijven, hij voelt je spanning aan en kan daardoor nog onrustiger worden bij het drinken.

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Beertje,.. Evy heeft precies hetzelfde. Het rommelt eigenlijk meteen als ze aan het drinken is. Mijn tsr is superheftig en ze verslikt zich snel. Ik koppel haar af steeds na een paar minuten, laat haar boeren en dan weer verder drinken. Ook laat ik haar na het eten zo'n 15 minuten een beetje rechtop zitten. Ze laat ook veel scheetjes met veel lucht. Dus ik denk dat ze ook veel lucht binnenhapt. Dat zou bij jou ook kunnen zijn. Als het erg is dan wrijf ik over haar buikjes met de klok mee. Dat is goed voor de darmwerking.
    Succes!

20. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Deel Deze Pagina