Onze jongen van 7 weken wil geen fles.. Hebben al vanalles geprobeerd, vreemde laten geven, zelf gegeven. Verschillende tijdstippen. Het is een worsteling en hij wordt boos. We hebben een Avent fles, een chicco, tomme tippee, Medela en nu zelfs als laatste hoop de Medela Calma gekocht. Helaas.. Ook niet Wie herkent dit? Is het goedgekomen? Volgende week hebben we een bruiloft s avonds. Oppassen wil oma graag. Maar zo kan dat dus niet eens.
Het kan zeker goedkomen! Wij hadden hetzelfde probleem en ik had mijn vraag bij de lactatiedeskundige neergelegd hier. Zij gaven aan dat het vooral gaat om het aanleren van de techniek van het drinken uit de fles. De Calma bootst een borst na, dus kan daarbij makkelijker aan te leren zijn (hier het geval). Meestal gaat het niet per se om de juiste speen/fles vinden, maar echt het leren van de techniek en dat kost (soms blijkbaar) tijd. Wij hebben ruim 2 weken elke dag geoefend (op alle mogelijke manieren zoals je zelf ook al beschrijft) en ze wilde het echt niet. spuugde de fles vakkundig uit. maar toen ineens pakte ze de fles. Gewoon bij mij, met ontblote borsten in de buurt . Sindsdien blijven we elke dag oefenen en gaat het goed, en neemt ze het van iedereen en overal! Dus ik zou zeggen: nog even geduld, en blijven oefenen. Niet dwingen en zelf kalm proberen te blijven. Hopelijk komt het dan vanzelf goed. Maar ik snap wel dat het lastig is met een bruiloft-deadline in zicht. Succes!
Hier was t niet zozeer de drinktechniek, ze kon t als de beste als haar koppie ernaar stond, maar een baby met een ijzeren eigen willetje... zelfde verhaal allerlei verschillende flesjes, maar madammeke hield gewoon haar mondje dicht. (en soms gaf ze toe en dronk ze zo twee flessen leeg, om het de volgende dag weer te vertikken) Na veel geklooi met spuitjes, lepeltjes en een poging tot cupfeeding (na 60 cc was ze t zat en veruit het meeste zat in haar shirtje) heeft mijn meisje eieren voor haar geld gekozen met een simpele etos speen, toen op een medela flesje (maar medela gaat egenlijk niet lekker samen met de standaard flessen, het past vaak net niet goed, nu gebruiken we hema flessen), terwijl de gastouder haar in de madonnahouding nam met een hydrofiel die naar mij rook terwijl ik zelf dus niet in de buurt was. Toen ze eenmaal besloot dat melk zo ook wel lekker was, lustte ze het ineens ook half koud en in andere houdingen - papa geeft haar vaak een flesje liggend op het grote bed als ze samen thuiskomen in de middag.
Er is dus nog hoop.. Pff dat oefenen ben je dan wel zat als het steeds opnieuw niet lukt. Gefrustreerde baby, en gefrustreerde ouders. Maar goed, hydrofiel gaan we erbij doen en maar blijven oefenen dus. Ik vrees dat de bruiloft zo niks gaat worden, maar goed als het op den duur maar wel lukt.
Soms kost het wat meer tijd. Vaak werkt het het beste als mama geen fles probeert te geven en ook even het huis uitgaat als iemand anders de fles aanbiedt. Mijn ervaring is dat temperatuur vaak nog belangrijker is dan het soort speen. Het ene kind wil de melk koel, het andere kind juist heel warm. Afgelopen zaterdag nog een flesweigeraartje met een iets warmere fles aan de fles gekregen!
Wilde ik ook zeggen, soms wil iets warmere melk helpen. Vraag me niet waarom. Maarre, kan de baby niet mee naar de bruiloft? Ik heb mijn oudste overal naartoe gesleept in de draagdoek en hij heeft zelfs eens op de verjaardag van mijn vader met toch wel harde muziek geslapen. Vond ik altijd heel handig, nu hij ouder is lukt dat helaas niet meer.
Hier lang ook een flesweigeraar gehad. Op heb op een gegeven moment het flesje bij gehouden bij drinken aan de borst en toen eens afgekoppeld en fles er voor gehouden en toen pakte ze de fles. Wat ik hoorde van een collega van mij, die had vitamine D met anijssmaak. Dat smeerde ze op de lipjes en dan gingen ze smaken en heeft ze de fles aangeboden die ze toen ineens pakte. Heeft bij haar beide kinderen gewerkt.
Hier hadden we ook een flesweigeraartje. Nog steeds weigerd ze hem zowel bij mij als mijn moeder (kennelijk lijken we op elkaar ofzo?). Bij mijn man pakt ze hem als ik het huis uit ben of als ze niet door heeft dat ik er wel ben. Ook wil ze de fles net iets te warmer dan dat je hem normaal zou geven. Medela calma geprobeerd, daar stikte ze ongeveer in. Dus toch maar overgegaan op Avent, dat lukte haar niet, totdat we een groter maatje speen namen, dus nu speentje nummer 2 avent, ik ben er niet, erg warme melk en het gaat goed. Sterkte alvast want het is erg fijn als je even tijd voor je zelf kan hebben en iets leuks kan doen. Hoop dat je lekker naar de bruiloft kan!
Mijn dochter heeft nooit goed gedronken uit de fles. Ze pakte de fles op zich wel, dronk dan 1 of 2 slokjes en spuugde hem dan weer uit. Wij hebben ook echt alles geprobeerd, maar ze had liever honger dan de fles. Ik moet wel zeggen dat de Breastflow fles het minst snel werd uitgespuugd. Ze is nu 9 maanden en drinkt nu zonder problemen uit een rietjesbeker (en uit mama.. )
Ik heb de tip al voorbij zien komen maar ook ik gaf eerst de borst, daarna van de borst gehaald en dan meteen de fles gegeven zo is hij eraan gaan wennen. Succes!
hier ook een flesweigeraar gehad. Wat hier hielp was ophouden met pushen. Het werd tussen de leidsters van het kdv en mijn dochter echt een strijd en die ging zij winnen (koppig klein ding!). Heel erg naar en stressvol. Voor jullie nog geen optie met 7 weken maar wij hebben toen een tijdlang aan haar mijn melk gemengd met rijstebloem (vanaf 4 maanden) laten geven met een lepeltje als ze op het kdv was. Na enkele weken hebben ze het weer eens geprobeerd en ja hoor, t dametje pakte gewoon de fles en sindsdien gaat het prima! Dus: hou het leuk en gezellig, dwing vooral niet, regelmatig blijven aanbieden op een ontspannen manier en vertrouwen hebben in je kindje! Succes!
Ik volg het topic ook even want ik heb ook een boob-only baby Vol goede moed een kolf en flesjes(speciale borstvoedingflesjes, voorzover dat niet onzin is) van avent gekocht en begonnen met kolven, nou nee hoor! Maarja ik moet weer gaan werken in januari dus ik geef niet op!
Heb alle tips geprobeerd. Nieuwe speen gekocht de Medela Calma. Maar nog geen succes helaas.. Warmere melk lukte ook niet. Tja geduld hebben maar... Nu maar weer de opgewarmde moedermelk weggooien. Bruiloft de kleine meenemen zie ik echt niet zitten. Zeker 's avonds niet.. Dus ik denk dat ik die af moet zeggen (of het moet wel hel snel beter gaan).