Wat is het toch fijn...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mykelti, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ons knulletje is ziekjes. Voor het eerst met koorts, keelpijn, oorpijn e.d. en dus pieperig en slaperig. Wat is BV dan fijn om te troosten, de keelpijn te verzachten en hem in slaap te helpen...had me geen raad geweten als ik KV had gegeven.

Bedankt borsten! ;):D

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vind de opmerking ´had me geen raad geweten met kv´ lichterlijk overdreven want je kan een kleintje ook prima troosten zonder de tiet...;) Maar heel fijn dat je het gevoel hebt dat je je kindje zo kunt ´troosten´..

Beterschap met je kleintje iig.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ach mijn knulletje zal de borst wel gewend zijn, want als hij zich heel beroerd voelt, dan laat hij zich maar door 1 ding troosten.

Was niet mijn bedoeling om FV negatief af te zetten, want dat gevoel krijg ik bij je opmerking.

En bedankt, hopelijk idd snel weer het heertje! :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat herken ik helemaal! Het is zo troostend voor je kindje. Mijn meisje was ook niet lekker, ze wilde echt niets behalve drinken. Zelfs met een verstopte neus, koorts en enorme hoestbuien heeft ze goed gedronken. Ik denk dat ze daarom echt nu aan het opknappen is.

Ben niet antikunstvoeding, maar voor mezelf toch wel heel blij dat ik bv kan geven...

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik snap je helemaal. Vooral bij nachtelijke verdrietjes vind ik het zo fijn dat ik bv geef. Aanleggen en de traantjes zijn weg en mannetje gaat weer slapen...

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    ik herken je gevoel ook :|
    Ik vind het ook heel fijn om zo te kunnen troosten, succes gegarandeerd. De rusy keert hier op deze manier het snelst weer terug :)

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Doet die van mij op kv ook ;)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind dit echt een flauwe reactie. Mag niemand blij/trots/verheugd zijn dat ze bv kan geven? Voelt iedereen die kv geeft zich dan meteen ontzettend aangevallen?

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    #9 frummelk, 4 dec 2012
    Laatst bewerkt: 4 dec 2012
    Hoezo flauw? Die van mij wordt rustig van de fles. Val niemand aan.
    Heb zelf ook een poosje bv gegegeven en vond de momenten samen ook erg fijn. Maar het is niet zo dat een kindje alleen rustig wordt van de borst zoals hier beschreven staat.

Ennuh sommige moeders kunnen om wat voor reden dan ook geen bv (meer) geven...

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dames, kunnen we nu in vredesnaam eens een topic hebben waarin het niet uitloopt op welles/nietes om FV en BV???
    Daar ging mijn hele post niet over. Als je FV geeft, om wat voor reden dan ook, dan is dat prima en ook dan kun je natuurlijk je kindje goed troosten, maar dat is niet de strekking van mijn post.

Ik dank u! :D

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Amen ;)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar het ging helemaal niet om 'fles vs borst', ts is gewoon blij dat ze met bv haar kindje rustig krijgt. Het is geen reden om dan erbij te zetten 'dat kan ik met de fles net zo goed', net alsof je er niet trots op zou mogen zijn dat je bv KAN geven (en ja ik weet heus dat niet iedereen bv kan geven).

Edit: Mykelti, je bent me voor.

13. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    *Houdt zich in om niks te zeggen over fv-bv gebeuren*

Ik ben ook ontzettend blij dat ik mijn zoontje kan troosten met borstvoeding. Vandaag had hij ineens heel erg verdriet, maar even een paar slokjes troost bij mama en het was over. Ja, het is een mooi iets!

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    *Kan het toch niet laten om er wat van te zeggen*

Een kindje dat borstvoeding krijgt is wel rustig te krijgen met de borst, en meestal is dat het wondermiddel bij pijn en verdriet. Als je een fles kunstvoeding gaat geven aan een borstvoeding-kindje, is dat helemaal geen troost of iets. Dus ja, bij borstvoedingkindjes werken borsten als troost/medicijn/hoe-je-het-noemen-wil

15. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat andere moeders hier proberen te vertellen dat je als moeder zijnde geen borst nodig HOEFT te hebben om je kind te kunnen troosten. Jij als moeder bent, of zou moeten zijn, al genoeg troost voor je eigen kind.

Mijn vriendin zegt vaak hetzelfde als wat ik hier in openingspost lees: 'ik zou niet weten hoe ik mijn kind moest troosten zonder bv'.
    Dan heb je toch vrij weinig vertrouwen in jezelf als moeder als je dat denkt?

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    #16 Mykelti, 5 dec 2012
    Laatst bewerkt: 5 dec 2012
    Dit vind ik nou weer zo'n bruut onnodige opmerking... *zucht*

Natuurlijk krijg ik ook mijn kindje getroost zonder borst, maar nu hij zo ziek is, heeft hij erg behoefte aan de borst als troost. En omdat ik dan niet eerst probeer om hem zonder te troosten, heb ik weinig vertrouwen? Ik heb geen zin om mijn kindje onnodig lang verdrietig te laten zijn terwijl hij met BV gelijk tevreden en getroost is. Denk dat dat juist getuigd van veel zelfvertrouwen...

Maar goed, weer lang genoeg negatief gedaan. :)

17. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ontstaat emotie-eten misschien hierdoor? ;) grapje.

Ondanks dat ik mijn kind borstvoeding in een flesje moet aanbieden, begrijp ik wat je bedoelt. Ik denk alleen dat het eerder jou troost, dan je kind.

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Pfff dit topic wordt toch geopend in het 'borstvoeding' gedeelte? Dan heeft het er toch niks mee te maken dat je een kind ook met kv kan troosten? Je kunt een kind ook troosten met een knuffel en een speen...maar dat is net zo overbodig om te zeggen en idd niet de stekking van dit verhaal....

19. adi

adi Niet meer actief

Anderen en ik reageren alleen op je eigen woorden in je openingspost. Dat je je 'geen raad zou weten''.
    DAT lijkt me gewoon raar, niet dat jij je kind troost met bv.
    jijzelf zet een bepaalde strekking in de topic met deze zin en vindt het dan erg als mensen erop reageren?

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een gezeur zeg!!.
    Ik bedrijp de TO wel.
    Ik geef onze dochter ook BV en toen zij haar prikjes had gehad heb ik haar ook meerdere keren aangelegd toen ze pijn had.Dit doe je voor je kind om hem/haar een behaaglijk gevoel te geven omdat je weet dat je kindje dat prettig vind.Een ander gaat met zijn kind in bed liggen of samen in bad.
    Mijn andere 2 kinderen hebben allebei FV gehad en die kon ik ook gewoon troosten op een andere manier omdat ze de borst niet waren gewend dus het ook niet kenden.
    Ik word een beetje moe ervan dat iedereen zich direct zo aangevallen moet voelen.Ik ben er ook trots op dat de BV nu wel lukt.De vorige 2 keren lukte het niet en ik vind het bijzonder om nu dit gevoel te ervaren en dat mag toch zeker wel gezegd worden lijkt mij.Iedere moeder heeft iets om trots op te zijn en daar mogen we toch zeker wel voor uitkomen lijkt mij.

Gr Ingrid.

Deel Deze Pagina