Sinds vandaag heb ik last van een jeukende tepel. Wat kan dit zijn? Verkeerd aanleggen, misschien de kou in comBi met stijve tepel of zal ik moeten denken aan spruw o i d?
Ik zou ook aan spruw denken. Heb je nog andere symptomen? Tepel roze/parelmoer-achtig? Lipjes kind idem? Steken in de borst? Onrustig kindje? productiedip?
Bij mij ook Spruw.. 2x gehad.. en toch weer te laat herkend... Echt snel naar de dokter gaan want je melkproductie kan er van teruglopen. succes!
Ik zou nu iig beginnen met miconazol smeren na iedere voeding en hou het mondje van je kind goed in de gaten!
Ik heb de ha al gebeld. Ons meisje krijgt 1 of ander drankje en ik moet mijn tepels goed schoonmaken met gekookt water. Maar idd vroeg ik me af of mijn tepel dan niet behandeld hoeft te worden. Maar dat kan dus gewoon met miconazol?
Idd Miconazol of Daktarin! Wel jezelf behandelen. En als ik een tip mag geven, geef de Nystatine na elke voeding (gewoon de dosering aanpassen, ik gaf 8x0,5ml ipv 4x1) en smeer na elke voeding een klein beetje miconazol op je tepels. Dat werkt veel beter aangezien spruw die zoete melk wel fijn vindt.
Dank jullie wel voor de goede tips. Miconazol had ik toevallig nog in huis, dus ik heb mijn beide tepels meteen maar behandeld en dan strak zeven langs de apotheek voor mijn dochter.