Baby 7 maanden drinkt te weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sascha87, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Onze dochter is nu 7 maanden en vorige week erg ziek geweest. Ze spuugde alles uit en had enorme diarree. We zijn bij de huisarts geweest en moesten het plassen goed in de gaten houden.

Nu een week verder en ze heeft echt afkeer tegen eten en drinken. Ook heeft ze nog steeds diarree en maar 3 kleine plasjes per dag.

vanmorgen begon goed! 150cc melk heeft ze gedronken, maar daarna vervolgens bijna niets meer. Paar hapjes brood, 2 hapjes fruit, 2 hapjes groenten en 1x 30cc melk en 1x 40cc melk.

Ze begint gewoon te kokhalzen als ze eten of de fles ziet. Ook water of diksap/thee drinkt ze niet.

Hebben jullie nog tips of advies?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Kan je niet vaker kleine beetjes melk aanbieden?

Oja toen mijn zoontje ziek was dronk hij ook heel weinig, ik heb toen knijpfruit gekocht en dat ging redelijk ;) misschien kun je dat ook proberen voor meer vocht

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Onze dochter van 7,5 maanden heeft een paar weken geleden precies hetzelfde gehad! Veel spugen en diarree, echt buikgriep. Het spugen duurde 3 dagen, de diarree duurde een week langer. Inderdaad ook nog een poos afkeer van eten en steeds kokhalzen. Na 2 weken ging het geleidelijk aan over en ineens kwam er een dag dat ze alle schade ging inhalen, ze ging eten als een dijkwerker... Dagenlang heeft ze toen enorm veel gegeten, ze moest het echt inhalen. Nu eet ze weer gewoon.

Ze dronk bijna niet meer, dus we hebben ORS gegeven om uitdrogen tegen te gaan. Steeds kleine beetjes, 20 cc per keer. Gaven we meer, dan spuugde ze het weer uit. Ik had de ORS van de Kruidvat, daar zit een sinaasappelsmaak aan, dat vond ze wel lekker. En we hebben in die tijd nachtflessen gegeven, ook tegen het uitdrogen.

En een heel goeie tip die we van de HAP kregen: op een nat washandje laten sabbelen. Alle druppels vocht die ze binnenkrijgt, is mooi meegenomen.

Sterkte ermee en beterschap voor je kindje, het is echt een naar virus!

4. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Dankjewel voor je reactie! Het is idd een naar virus.

Bedankt voor je tips! Ik ga ze zeker gebruiken. Die nachtvoeding doen we idd ook, ze drinkt 's avonds namelijk zo goed als niets, dus daar kan ze geen nacht op teren!

ORS met sinaasappelsmaak, wat een uitvinding! Hopelijk gaat ze dat wel drinken!!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ja ors!
    Verder is mij verteld 2 plasluier per 24u is het minimum. Wij zijn vorige week nog bij de ha geweest voor hetzelfde!
    Je kan, als je dat nog net hebt gedaan, ijsjes geven. Zo krijgt ze toch wat binnen!

6. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Probeer vooral fruit te geven enzo... onze dochter stopte vanaf een paar maand altijd met drinken eerst vanwegen der kma en toen rota virus... met het minste of geringste stopt ze nu tegenwoordig.
    Ze is nu 14 maand en ze heeft het toch altijd gered. Door eten en fruithapjes... mini slokjes van wat dan ook. Zolang je kindje gewoon doet en is hoef je je geen zorgen te maken. Tenzij ze echt een zieke en slaperige indruk maken... gelijk bellen

7. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ze drinkt nog steeds heel weinig, en weigert soms hele flessen. Gemiddeld krijgt ze nu 200cc per dag binnen aan melk.

Ook blijft ze spugen en aan de diarree. We zijn eind december overgestapt van hypoallergeen nr 1, naar standaard nr 2. Kan dit ermee te maken hebben? Of had dat dan al eerder een reactie moeten geven? Ze spuugt en heeft diarree sinds 6 feb, en uit mn hoofd overgestapt op 26 december..

8. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Nee dat heeft er niks mee te maken. Persoonlijk had ik allang gebeld.... ik zou advies vragen bij de huisarts en desnoods afspraak maken bij een kinder arts.

Hypoallergeen en gewone opvolg is meer een verkooptruck dan dat het echt wat uithaalt.

9. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Op het moment dat je denkt dat ze uitdroogd gelijk bellen.
    Niet eens over twijffelen of hier vragen.

10. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ze is de hele dag hartstikke vrolijk geweest en heeft ook haar plasluiers gehad. Na de laatste fles om 19u heeft ze alles eruit gegooid. Ik denk momenteel niet dat ze uitgedroogd is, dan bel ik zeker gelijk de hap!

Morgen bel ik sowieso weer met de huisarts, want zolang spugen kan niet goed zijn.

11. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Nee dat diarree en spugen klinkt niet heel goed..

Maare neem aan dat ze ook ander drinken krijgt??

12. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ik doe mijn best om haar iets anders te laten drinken, maar dat wil ze niet. Uit de fles drinkt ze sowieso alleen maar melk. Heb een tuitbeker, daar kauwt ze op...en uit een gewoon bekertje drinkt ze met mijn hulp hoogstens 5 slokjes water, waarvan de helft weer uit haar mond loopt omdat ze niet weet wat ze ermee moet...

13. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Vandaag ging best goed trouwens, tot die laatste fles!

Word er zelf echt radeloos van!

14. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Oh ik ken je gevoel... geloof mij.
    Wij huilen nog steeds als ze een slechte dag heeft.

De tip die wij kregen is probeer zo vaak mogelijk kleine slokjes te geven... bied de fles aan en push niet. Misschien wil ze m liever zelf pakken?

Geloof mij het is en blijft frustrerend maar kinderen redden zich gelukkig vaak wel. Geen tandjes??? Was soms stiekem ook een reden... en wij dachten dat dat t niet was

15. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hebben er hele dagen in het ziekenhuis versleten....
    Bij elkaar zeker een maand ter observatie.

Deel Deze Pagina