hij wil geen flessen meer

Discussie in 'Voeding' gestart door WmvSS, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo is 10, 5 maand en sinds 2 weken wil hij echt geen flessen meer. Ik heb geprobeerd zijn pap met nutrilon gewoon met een lepeltje te geven maar dat wil hij ook niet.

Ik geef hem nu gewone melk met een boterhammetje s' ochtends en in de middag ook wat melk bij zn brood. Na het avoneten geef ik hem volle kwark, yoghurt of griekse yoghurt als toetje. Ook krijgt hij boter op brood en baby smeerkaas.

Is dit alles wel voldoende zuivel?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was ie met 11 maanden klaar met de nutrilon, hij kreeg toen voor het slapen gaan nog wel een klein flesje warme gewone melk maar verder hetzelfde als jou zoontje en dat is prima hoor!

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ok, ja lees overal dat babies tot 1 jaar echt de opvolgmelk nodig hebben. Maar als hij het niet wil .....

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Waarom bel je het cb niet even voor advies? Dan weet je zeker dat je goed advies krijgt. Ik zou nl. ook denken tot 1 jaar opvolgmelk, maar misschien zeggen zij er iets anders over.

5. MMarianne

#5 MMarianne, 10 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2013
    Zeker weten dat je goed advies krijgt als je het cb belt, eh ligt aan het cb zullen we maar zeggen :D

Het advies is tot 1 jaar maar als ie het niet meer wil dan wil ie het niet meer en het gaat hier om een baby van 10.5 maand, niet van 5 maanden...en als ie het gewoon goed doet dan zou ik hiervoor geen cb bellen. Hier trouwens ook geen papkind dus met 11 maanden over gegaan op een broodje met beker melk als ontbijt, hoor/lees je heel vaak ;)

6. pientje1

Was geen aanval op jouw advies hoor! :) Maar ik vind zelf dat je met sommige vragen beter naar cb kan bellen.

7. MMarianne

En mijn reactie op jou was ook weer niet rot bedoeld hoor maar weet hoe er op het forum over consultatiebureaus wordt gedacht ;)

En ik wilde verder alleen aangeven dat het niet zorgwekkend is als je kleintje met 10/11 maanden geen flesvoeding meer wil en je overgaat op gewone melk...

8. pientje1

Ik ben gek op het consultatiebureau haha, ben een van de weinige maar ga er graag naar toe.

Deel Deze Pagina