De titel zegt het al, in welk fruitsoorten zitten de meeste vezels. Meisje heeft veel last van de stoelgang en men raadde mij aan vezelrijk fruit te geven.
Regelmatig pruimen geven wil ook goed werken! Of pruimensap drinken. Op de één of andere manier laxeert dat, vraag me niet waarom. Wellicht helpt het? Overigens, over peer zei onze huisarts juist dat dat stoppend werkte...
WEL de velletjes laten zitten... anders helpt het nog te weinig! ook heel veel vezels (ik geloof zelfs de meeste!): sinaasappel, mango en peer (met schil)
oke dank je wel. Maar ik denk dat meisje een sinaasappel of mango met schil niet eet. Een pruim of peer zal wel gaan. Vandaag pruimen gehaald iig.
Herken helaas het probleem....Weinig drinken + last van ontlasting! roosvicee laxo aan bijv. pap toevoegen.....(doe ik nu ook, werkt goed)... Verder kiwi, sinaasappel, mandarijn......Werkt allemaal erg goed! Beetje door de yoghurt en je hebt een heerlijke fruitsmoothie!
Haal ook eens gedroogde pruimen (pruneaux). Die kun je tussendoor als snoepertje geven, of weken en als fruithap geven. Of bij de warme maaltijd (kip met kerrie en gewelde pruimen en couscous is HEEL lekker!).
dat is ook een goede tip, meisje eet graag gedroogd fruit, heb vaak van die abrikozen enz. knorretje, kun je dan zelf zo met die laxo beginnen, want ik dacht altijd dat je dat in overleg met de dokter moest doen.
In gedroogde zuidvruchten + appel/tuttifrutti zitten heel veel vezels. En in bessen, bramen en frambozen.
ah dan ga ik daar maar eens wat van halen. Die abrikozen snoepte ze zo op. Toen zei ze: hmm mama, ote sijntjes (grote rozijntjes)
pruimen, druiven, kiwi idd, mango, sinaasappel iig even geen banaan geven geen appel en ook geen kwark.
Wil ze ook niet drinken als ze met een rietje krijgt? Thijmen drinkt ook vrij slecht, maar als ik er een rietje bijgeef gaat het veel beter. Je zou ook appel/appelsap kunnen geven, dat werkt volgens mij ook laxerend (hoor altijd dat je op met letten met appelsap en appeldiksap omdat het laxerend kan werken, lijkt me hier wel goed )
haha ja, ze denkt dat het snoepjes zijn. ach wat zal dat kind allemaal nog ontdekken als ze erachter komt dat er "echt" snoep bestaat. ja ik geef idd een rietje, dat gaat iets beter dan zonder. Maar dan nog is het idd niet veel. Ik heb alles al geprobeerd, in zo'n spaflesje met een drinktuit e.d. Het is allemaal leuk voor even. Vandaag wel melk bij de boterham en een bodempje drinken vanmiddag, das alles.