Hij wil geen luier om!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sarah84, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nou vanavond gingen we bij mijn moeder eten en ze wilde dus geen luier om. Dus ik zeg: dan moet je nu eerst even op het potje plassen, dan hoef je geen luier om. Ze spurt naar haar potje en doet en flinke plas op het potje, ook samen het plasje uitgezwaaid en mocht ze hem doorspoelen.

Vanavond na het bad, moest ze dus wel een luier om: DRAMA!!!

Geen idee hoe dat dan aan moet pakken verder en hoe het maandag moet als ze naar de psz gaat.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Lastig hoor! Wel goed dat ze het allebei zelf op het potje doen! Toen Finn gisteren in zn blootje rondliep, ging hij voor het eerst zelf op het potje zitten. Hij zei ook echt 'plassen' maar na 15 minuten was er nog niets en was hij het zat! Haha!

3. Polletjepiek

15 minuten blijven zitten, jeetje knap hoor, hier is dat een halve minuut ofzo...;);)

4. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ polletjepiek: waarom wil je dat ze ' s avonds nog een luiers aandoet? Zeker als het zo'n drama is. Weet niet of ze al in een gewoon bedje slaapt. Maar je kan bij de thuiszorg winkel incontinentie matjes kopen. Dat.scheelde heel veel in het verschonen.
    Logan drinkt nog pap voor het slapen deze geven we op de commode na het badje. Dan ligt hij stil want anders is het ook niet te doen. Misschien dat dat helpt.

5. Polletjepiek

Als ze 's ochtens nou nagenoeg droog zou zijn, dan zou ze van mij zonder luier naar bed mogen. Maar ze heeft iedere keer nog een flinke volle luier.
    En ze heeft pas 1x echt op het potje geplast.

6. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Ja dan kan ik me dat voorstellen. Soms helpt zingen om logan rustig te krijgen met verschonen. Ik snap hoe naar het is om met twee volwassenen een luier aan te doen. Gebeurt hier ook met regelmaat. Dan moet de 1 hem gewoon vasthouden en de ander de luier om doen. Echt niet leuk. Hopelijk wordt zij snel rustiger of helemaal zindelijk.

7. Polletjepiek

#27 Polletjepiek, 18 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2011
    Nou ja, het zal weer een 'fase' zijn en wie weet is ze inderdaad binnenkort zindelijk en moeten we gewoon even doorbikkelen.

Ik heb nu wel een 'peuterplasboekje' van de Prenatal en ga daar mee aan de slag, misschien dat dit werkt. En maar even naar de bieb voor een boekje over plassen etc.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hij heeft uitgebreid een boek zitten lezen! Haha!

Ik heb hem maar laten zitten. Ik dacht, als er wat komt, kunnen we juichen en misschien snapt ie het dan! Haha!

Maar helaas...hij doet nu wel ineens minder moeilijk over zijn luier, maar zegt wel, heb ik het idee, wanneer hij moet plassen. Het is moeilijk te beoordelen, hij zegt het en doet het denk ik. Want als ik bij hem kom is zijn luier vol.

Deel Deze Pagina