Hallo, In november 2013 zijn mijn vriend (28 jaar) en ik (30 jaar) ouders geworden van een geweldig ventje. Het is ons eerste kindje en de zwangerschap plus de bevalling zijn super verlopen. Nu loop ik al een tijdje met de vraag of we, mocht het weer lukken, nog een keer zwanger willen worden. Het is namelijk zo dat ik, vind ik zelf, niet meer de jongste ben en al zouden we voor een tweede willen gaan, niet meer te lang moeten wachten met proberen om zwanger te raken... Ik twijfel daarbij heel erg of het niet te zwaar zou worden met 2 kindjes snel achter elkaar mocht het meteen lukken. Daar komt bij dat we er achter zijn gekomen door onderzoeken dat ik meerdere eitjes aanmaak iedere maand waardoor we dus super veel kans hebben op een meerling (vanuit mijn kant) en in mijn vriend z'n familie zitten nu al 97 meerlingen dus... Ik zou het zelf echt heel moeilijk vinden als ik een meerling zou krijgen bij een mogelijke tweede zwangerschap, vooral denkend aan het financiële gedeelte en het huis waar we nu in wonen. Ik ben erg bezig met deze vraag en wilde dit even opschrijven om misschien van jullie advies te krijgen of iemand te "spreken" die in dezelfde situatie zit. Wat zouden jullie doen?
Ben je oud nou ik vind 30 niet oud normale leeftijd om aan een tweede kindje te beginnen. En 97 meerlingen aan zijn kant sorry. Helaas kan ik dit niet geloven of serieus nemen. Als het wel echt is mijne excuus 97 meerlingen aan een kant van de familie???
"je bent niet meer jongste" Laat het klinken of je bijna met pensioen mag? Even er van uit gaand dat je verder gewoon gezond hebt, heb je zeker nog 10 a 15 jaar om kinderen te krijgen. Dus ik snap eerlijk gezegd niet echt waar je je druk om maakt. Ik ben zelf ook 30. Heb nog vrijwel geen kriebels voor een tweede. Zolang je twijfelt zou ik dus nog niet voor een tweede gaan. Misschien kan je een keer een paar dagen op een baby passen. Dan merk je vanzelf hoe het is met 2 jonge kinderen.
Waarom niet? En 30 is toch helemaal niet zo oud? Ik wordt volgende maand 29 en wij gaan als het allemaal mee zit voor een 3e.
Klinkt mij ook vreemd of het moet teruggaan tot 1500 ofzo. TS 30 is helemaal niet oud om nog aan kinderen te beginnen. En een klein leeftijdsverschil is goed te doen hoor. Heeft z'n voor- en nadelen net als een groot leeftijdsverschil.
Of je nu of later meerdere kindjes wil, dat is echt jouw keus. Daar heb ik niets over te zeggen. Maar meerlingen is een 'foutje' van een vrouwenlichaam, heeft vrij weinig met een man en zijn kant van de familie te maken. Jij laat twee (of meer) eitjes los of het eitje wat bevrucht is splits te snel... Zijn zaadjes doen de rest, maar de meerlingen asn zijn kant zijn niet erfelijk.
Ik vind je helemaal niet "te" oud. Als ik jou was zou ik gewoon mijn gevoel volgen en eventueel nog een paar jaartje wachten als dat beter voelt. En het tweelingenverhaal: Kans op een tweeling komt altijd van de kant van de vrouw en niet van de man. (twee-eiig wil zeggen dat jij meer eitjes aan maakt, eeneiig is een toevalstreffer want dan is je eitje gesplitst) Dus dat jij meer eitjes aanmaakt kan betekenen dat jullie meer kans hebben op een meerling. Maar die 97 meerlingen aan de kant van jou vriend wil niets zeggen.
Niet zo jong meer? 30.... Ik was 32 toen ik prinsje kreeg. Ben nu dan wel hoog bejaard Jij moet doen waar jij je goed bij voelt.
Pffff met 30 te oud???? Je bent zo oud als je je voelt, maar dan ben ik zeker bejaard... ik ben met 34 pas voor het eerst moeder geworden en met 36 voor de tweede keer.
Thanks voor jullie reacties tot nu toe! Misschien is het wel zo dat ik niet te oud ben... Maar ik denk misschien aan de toekomst dat als zij 25 zijn dat ik dan al 60 zou zijn mocht ik pas op m'n 35ste een tweede krijgen. Dat vind ik wel oud... En van de 97 Meerlingen; Ik bedoelde het mensen aantal en niet het "aantal" meerlingen zeg maar. Nog best veel hahah. Hij heeft een erg grote familie en natuurlijk leeft niet iedereen meer van die meerlingen... Wist trouwens niet dat het aan de vrouw lag mbt het krijgen van meerlingen. Thanks voor de info!!
Meid ik kreeg mijn tweede toen ik bijna 36 was. Nu bijna 40 ja dan vind ik het wel oud. Is echt anders als je net 30 bent en met 40 kan je ook nog gewoon goed zwanger zijn idd je zit dan wel tot je 60 in de kinderen. Maar ja De een is met 60 al overgrootmoeder de andere is bijwezen van spreken net uit de luiers.