Hallo, mijn zoontje van 2 maanden wil geen vit.D vanaf het begin al niet. Zodra ik de druppels heb gegeven keert alles wat hij heeft gegeten met een enorme boog terug. Heb geprobeerd het voor- tussen- en na de voeding te geven maar helaas niets werkt. Het probleem is dat ik borstvoeding geef. heb ook vitamine.D op water basis geprobeert, maar ook dat moet hij niet hebben. Heb ook al een paar druppels in water gedaan en in de fles gegeven maar bi jde eerste druppel komt alles er weer uit. consultatie bureau is nu aan het nadenken hoe en wat, maar ik maak me ondertussen erg veel zorgen. heb bij de apotheek gevraagd of ze geen oplossing hebben, zonder anijssmaak. maar dat hebben ze niet. mijn kind is niet erg donker maar wel licht getint. weet iemand een oplossing?
In borstvoeding zitten alle vitamines die je kindje nodig heeft, dus maak je niet druk! Wat je kunt doen is zelf meer vitamine D nemen, en/of meer in de zon komen zodat je meer aanmaakt, dan komt er ook meer vit. D in je melk terecht. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vitamine D en kindervoeding
Waarom neem je niet die op olie basis dan? Die smaakt hetzelfde als de vitamine K. Alleen naar olie en zonder anijs.....
Ik dacht dat je pas vitamine D moest geven zodra je kindje gewone melk gaat drinken. Dus met borstvoeding of flesvoeding is dat nog niet nodig.
vitamine D is wel zeker nodig als je bv geeft! 10 druppels per dag zelfs. Dit tot de leeftijd van 4 jaar. Als je probeert het met een plastic lepeltje voor de voeding te geven?
Ik heb nooit vitamine D gegeven. Gewoon genoeg zonlicht/licht zou ik zeggen. Heb dat nooit zo gesnapt... Ik ben ook van mening dat alles wat je kleintje nodig heeft in borstvoeding zit. Ik zou me persoonlijk dus niet zo druk maken, maar als jij je er fijner/zekerder bij voelt het wel te geven dan zou je inderdaad op zoek kunnen gaan naar een andere variant die je kleintje wel slikt... Succes
Wij hebben ook nooit vitamine D gegeven alleen vitamine K, we komen genoeg buiten en ook ik ben van mening dat er in BV is genoeg vitamine zit
Als de kleine er dus niet tegen kan zou ik het gewoon niet geven! Zoals al gezegt alle vitaminen die je kindje nodig heeft zitten in de borstvoedint, tenzij je als moeder niet goed en gevarieerd eet. Wat je wel kan doen is zelf wat extra Vit D nemen, zo komt het ook een ietsiepietsie meer in je borstvoeding terecht. Voor volwassenen heb je vit d tabletjes, uit het 50+ assortiment, maar dat doet er niet toe. Misschien geeft je dat een beter gevoel?
Toen ik BV gaf slikte ik er voedingssumplementen voor de jonge moeder bij.. dan weet je zeker dat je kindje genoeg binnen krijgt via de borstvoeding!
In Gravitamon (en waarschijnlijk in alle zwangerschap/borstvoeding-multivitaminepillen) zit ook extra vit. D.
dank jullie wel voor alle reacties, het is de anijs smaak die zorgt dat hij het niet lust. Ben zojuist bij cb geweest, gezien het goed gaat met de kleine en alles goed verloopt is het niet zo een ramp. Ik eet heel gevarieerd.daarnaast slik ik al vanaf zwangerschap extra vit. dus het zit goed.