Ik heb een heel sterk toeschietreflex en een hoge productie. Als ik mn dochter voed moet ik bij de bors waar ik niet uit voed een spuugdoekje (meerdere malen dubbel gevouwen) houden, anders blijf ik schone shirts en BH's aandoen. Ook zoogcompressen houden mij niet altijd droog buiten de voedingen om. Nu had ik het idee om ipv de melk op te vangen met een doekje, de melk in flesjes op te vangen... Een paar uur terug had ik 50 (!!) cc zonder te kolven uit mn linkerborst, terwijl ik rechts gebruikte om te voeden. Nu net weer 25 cc uit rechts zonder te kolven, terwijl ik met links voed... Hihi!! 75 cc zonde te kolven!! Ik ga dit denk ik maar bij zoveel mogelijk voedingen doen, want met kolven gooi ik mn productie alleen nog verder omhoog. Zijn er meer meiden die het toegeschoten melk opvangen? Heb wel eens gehoord dat er 'voormelk' en 'achtermelk' bestaat, maar ook weer dat dat achterhaald zou zijn... Indien ik van dat laatste uitga kan het geen kwaad om het toegschoten melk te geven... Wat denken jullie?
In het begin heb ik het wel gedaan, maar nu stroomt het niet zo hard meer. Enkel wat druppeltjes nog.
heb ik ook gedaan en dat gaf ik haar dan na de voeding nog als ze stopte met drinken (omdat ze dan te 'lui' was om er moeite voor te blijven doen) hihihi grappig he? inmiddels is de BV gestopt... baal er echt van..
Ik zag laatst bij de apotheek speciale dingen die je op de borst waarmee je niet voed aan kunt brengen, die zo de melk opvangt. Ik wist niet dat ze bestonden toen ik daar nog last van had, maar bij een 2e ga ik ze zeker halen. Het is eigenlijk zonde van de melk om het in een zoogcompres of doekje te laten lopen toch?!
Wat een idee, hier stroomt het ook altijd weg in een luier. Ik zeg ook altijd dat er een halve voeding weggegooid wordt op die manier. @duchess, weet je toevallig hoe dat heet om de melk op te vangen?
Ik gebruikte die borstschelpen altijd bij het kolven. Leverde al gauw 75cc extra op. Deed het in het begin bij voedingen ook wel. Handig toch!
ik heb de medela lekschalen. heb hier met mijn oudste ook een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/162918-lekmelk-bewaren.html heb nu weer zoveel lekmelk aan de andere kant, ook weleens 50cc. Pas met zo'n 3,4 maanden werd het minder.
Kun je de lekschalen ook snachts gebruiken? Niet om alsnog te voeden maar om mn bed droog te houden? Voor overdag ga ik ze wel bestellen, vind het zo zonde van het weggelopen melk. edit: besteld bedankt voor de tip!
nee je kunt ze niet snachts gebruiken omdat er een opening(etje) aan de bovenkant zit om de melk eruit te gieten.
Ik kolfde de borst waaruit ik ging voeden even voor met de hand totdat de melk niet meer spoot en hield dan bij de andere borst ook een cupje. Was zo 1,5 cupje vol hoor, dat is denk ik ook 75cc!
o,ja...tuurlijk! Ik zwem nog een tijdje door in bed Kreeg vandaag bericht dat ze verzonden waren dus zal ze morgen wel ontvangen.
Dat hoopte ik ook....resultaat: kletsnat bed! Daar moeten ze ng iets voor uitvinden een waterdichte slaapkolf!
Nou zeg dat wel, lig met beha en zoogkomressen in bed, maar dat helpt niets.....verheug me nu al op de 1ste nacht zonder beha
(voor natte matrassen 's nachts: 2 luiers (pampers dus) in je bh stoppen. stukken beter dan zoogcompressen. Ik ben na een week cold turkey gestopt met bv en een golfslagbad was er niks bij. luiers was het enige wat nog een beetje hielp)
Luiers heb ik al geprobeerd, maar dan doen mn borsten 's ochtends mega pijn en staan dr blauwe striemen in.... de mijne zijn 'smorgens zo hard als een kei ..... en stoppen ben ik nog lang niet van plan sorry TS voor je topic vervuiling
Ik heb de lekschalen vandaag ontvangen, wat eingelijk ook een simpele uitvind, ga ze vanaf de volgene voeding gebruiken. Ik heb een 10% kortingscode ontvangen bij de bestelling, is er 1 van jullie die ik hier blij mee kan maken?
Maartje, ben blij dat je dit topic hebt geopend. Ik heb zojuist 3 vakjes van het ijsblokzakje gevuld.... en dat voor dit tijdstip van de dag. TS Dank je wel voor het openen van dit topic!
Graag gedaan Ik heb ook ff op die site gekeken maar ik vind die spullen te duur. 30 euro vind ik nogal wat als je het ook op een andere manier kunt opvangen. Ik gebruik er gewoon een flesje of de flesdop die bij de fles zat bij het kolfapparaat, werkt ook en dan kan ik die 30 euro weer uitgeven aan leuke kleertjes voor mn beebje Ik heb inmiddels 2 flesjes van 100 en een zakje van 150 cc in de vriezer liggen