Hallo Ik ben benieuwd of jullie partner ook last van hormonen heeft, mijn vriend heeft dat volgens zijn zus wel. Ik had in het begin heel erg last van hormonen en ik was niet te genieten ik was heel snel boos en ontevreden over letterlijk alles, nu ben ik 21 weken zwanger en sinds een maand lijkt het net alsof mijn vriend als die kwaaltjes heeft overgenomen, hij kan echt heel boos worden over de stomste dingen en na 10 minuten kan hij zomaar een huilbui krijgen waarna hij daarna heel stil is en na 5 min weer heel vrolijk is. Het is zo erg dat hij mij sinds 2 weken gewoon beschuldigd dat ik met mijn ex contact heb en ik volgens hem weer naar hem terug ga wat natuurlijk onzin is ik heb mijn ex al 3 jaar niet gesproken maar hij had het gedroomd dus hij denk dat het een teken is .. Uhh ja ik moet er meestal gewoon om lachen omdat het gewoon echt onzin is maar laatste dagen is het zo erg dat ik echt in me hoofd heb van tsja als je me steeds beschuldigd van dingen en boos word gaat huilen enzo dan heb ik steeds minder zin om met je te zijn hij slaapt zelfs soms bij zijn zus omdat het anders echt niet goed gaat thuis en dat vind ik goed want ik kan hem soms wel aanvallen. Is het echt zo dat dit door de hormonen kan komen wat hij heeft want hij heeft zich nog nooit zo gedragen tuurlijk heeft iedereen zijn ups en downs maar dit gaat voor mij echt te ver en ik ben ook echt bang dat ik hem een keer echt ga aanvallen en dat wil ik echt niet. Heeft iemand misschien tips? want ik kan hierdoor gewoon niet van mijn zwangerschap genieten omdat hij steeds mijn dagen komt verpesten met zijn humeur
oeps bericht in de verkeerde topic geplaatst iemand idee hoe ik het hier uit weg kan halen ik kan het namelijk niet vinden
Even een moderator een berichtje sturen Overigens kan het wel hoor. Sommige mannen krijgen ook zwangerschapskwaaltjes, zijn misselijk pijn in de buik lusten bepaalde dingen niet meer etc. Denk dus dat het ook wel kan dat jou vriend last heeft van stemmingswisselingen. Mannen met zwangerschapskwaaltjes | Jouw zwangerschap van week tot week Hier kan je het lezen.
OMG, ik hoop toch niet dat De Wederhelft diezelfde sympathy-kuurtjes gaat krijgen. Hij is al zo'n softy soms (Extreme Home Make Over kijken met hem is (afhankelijk van het achterliggende verhaal) soms al tranentrekkend genoeg), als hij dan ook nog eens "hormonaal" wordt, kunnen we lachen Maar even serieus: Ik hoop dat je dit ook gewoon rustig met hem kan bespreken. Het is lullig dat hij zich zo voelt, maar jij bent degene die jullie kindje draagt, dus het is belangrijker dat jij goed in je vel blijft zitten en niet constant een bagger-gevoel hebt omdat hij in de buurt is. Gewoon een keer zonder beschuldigende toon praten over hoe jullie erin staan, waar het vandaan komt (wellicht dat hij zich drukker maakt over papa worden dan hij zich beseft ofzo?) en samen een oplossing bedenken.
Nou last van hormonen kan hij niet hebben... Zo werkt het niet Wel schijnen mannen soms inderdaad bepaalde kwaaltjes over te nemen. Hoe dat werkt geen idee. Ik denk dat hij zich zorgen maakt over de nieuwe situatie. Blijven jullie wel samen? Worden jullie goede ouders? Kan ik goed voor mijn kindje zorgen? Etc. Dat zijn hele normale angsten en ik denk dat iedereen die tijdens de zwangerschap wel eens heeft. Maar het is natuurlijk niet oke om die dingen op elkaar af te reageren. Probeer eens rustig samen te praten. Waar maken jullie je zorgen over? Wat zal er allemaal veranderen? Maar ook waar kijken jullie samen naar uit? Tijd om samen te gaan genieten hoor!! De zwangerschap vliegt al zo snel voorbij. Het zou zo zonde zijn als jullie er niet van kunnen genieten... Succes!