Een schadevergoeding is wel even wat anders dan een finaciele bijdragen in het leven van een kind. En ik vind dat een kind wel degelijk recht heeft op zo'n bijdragen als er samen is besloten voor een kindje. De situatie is natuurlijk anders wanneer de TS besluit zelf het heft in eigen hand te nemen. Het lijkt er gewoon heel sterk op dat de TS veel te naïef heeft gehandeld en haar ex hier fijn gebruik van heeft gemaakt. Want mag een man wel 'sexueel' gebruik maken van het lichaam van een vrouw, onder valse voorwenselen, maar als zij dan zwanger wordt haar hier alleen voor op laten draaien? Dan wel het kind of de nasleep van een abortus? Ik ben nog steeds van mening dat praten je het verste komt. Ondanks dat het som heeel erg lang kan duren. Ik ben er ook gewoon op een nette manier uitgekomen met mijn ex en die woont nog bij zijn vrouw. Zoontje ziet hem regelmatig en hij betaald mee in de opvoeding.
Misselijk advies? Tuurlijk heeft ie t recht geen kind te willen. Maar daar is ie nu te laat mee als hij geen kind had gewild had ie beter een hoesje om zn dingetje moeten doen voor ie hem erin stak of uberhaupt zich onthouden van sex. Nu is ze al zwanger EN straks alleenstaande moeder door hem. Hij moet er gewoon voor dokken ipv weg te lopen. Zulke mannen komen er altijd veel te makkelijk vanaf.
Volgens mij was dit een tijdje geleden in t nieuws. Over mannen die overal en nergens kinderen hebben. Ik ga niemand veroordelen want ik heb geen idee of jullie er samen voor gegaan zijn of dat dit door de pil gebeurd is. Al met al moet je zelf de keuze maken wat je wilt. Als jij de baby wilt moet je dat vooral doen, als je er zelf voor kan zorgen etc. Ik denk niet dat je relatie er beter van word als je voor abortus gaat. Als je t zelf doet zou ik het ook helemaal zelf doen. Echt iets dat ik het kind door zo'n vent laat erkennen. Wilt hij t niet dan niet. Neem t hef in eigen handen! Denk je dat als je het kindje weg laat halen oud en gelukkig met hem word? Eerlijk? Heel veel succes met je keuze. Hoop dat je er uit komt en genoeg mensen om je heen hebt die je gaan helpen.
Wat een aannames... Weet jij hoe het gebeurt is? Welk gesprek TS en deze jongen gehad hebben over anticonceptie? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig en dus ook in dit soort dingen. Man wil het niet, vrouw wel. Vrouw verantwoordelijk voor haar keuze.
Dat maakt niets uit, een kind komt nooit of te nimmer aanvliegen met een ooievaar hoe het gebeurt is lijkt me vrij duidelijk, we zijn allemaal voorgelicht Je weet wat je doet en bent daar verantwoordelijk voor. Allebei. Dat ie niet wil had ie eerder moeten bedenken, de zwangerschap is er al. Ik zeg ook niet dat de man gedwongen voor het kind moet gaan zorgen, dat is zijn keuze, maar betalen en bijdragen ja zeker wel.
Ik ben het 100% met Hilly eens. Zij wil het kindje houden, hij geeft duidelijk aan van niet. Dan liggen alle (financiële) verantwoordelijkheden bij haar. Dat is de andere kant van baas over eigen buik. Wij weten idd niet wat deze 2 mensen vantevoren met elkaar besproken hebben. Als hij altijd heeft aangegeven nog geen kinderen te willen, dan ja, had hij een rubbertje kunnen gebruiken. Maar zij toch ook?? Heeft ze toch ook niet gedaan?! En nu valt het muntje haar kant op en dan moet t allemaal maar kunnen. Wat als het andersom was geweest: hij wilde het heel graag houden, zij niet. Wie had er dan aan t kortste eind getrokken? En dan is het wél acceptabel?