Er is al een topic hierover, maar daar is de toonzetting nogal negatief. Toch ben ik wel nieuwsgierig naar ervaringsdeskundigen die al aan de gang zijn gegaan met zindelijkheids- of potjestraining. Wanneer ben jij er mee begonnen? Hoe ging dat? En wanneer was je kindje overdag zindelijk en wanneer 's nachts? (en even voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar ervaringen en hoef niet te weten wat mensen vinden van het tijdstip waarop sommige ouders ermee beginnen)
hoi hoi ik kan je er niet echt antwoord op geven hoor. maar we zijn met Arend begonnen toen hij een jaar of 3 was. maar hij is nog niet zindelijk in zo verre hij plast wel op de wc maar hij loopt nog met een luier om. en hij is nu bijna 5. ik denk dat het ook per kind verschild. groetjes sandra
Sterre was 2,5 jaar toen ze binnen twee weken zindelijk was. Zomaar van de een op andere dag zonder dwang oid. Ysa is nu 2,7 jaar en wil niet op het potje of wc. Een natte broek vind ze geen probleem. Ze loopt veel zonder luier maar als ze dan moet plassen doet ze het fijn in haar broek en loopt dan lekker met natte broek door.
Zoonlief was net geen 2,5, zijn zusje 17 maanden. Bij allebei ging het heel snel en ze kwamen er min of meer zelf mee. Ik geloof wel dat ik aan Dirk uitgelegd had dat ik eigenlijk niet meer zo'n zin had in luiers verschonen omdat hij al zo groot was. Ze hebben daarna nog wel een aantal maanden om een luier gevraagd als we de deur uitgingen, omdat ze zich nog niet helemaal zeker voelden. Ongelukjes hebben we zelden gehad. Nachtluiers gingen een paar weken later ook uit, nadat ik steeds compleet droge luiers kon weggooien.
Mijn dochtertje was net voor haar 2e jaar dag en nacht zindelijk. 2 Dagen later na het overdag weglaten van de luier heb ik haar ook geen luier 's nachts meer omgedaan, en ze heeft nog nooit in haar bed geplast. Ze zeggen wel dat jongetjes wat later zindelijk zijn. Dus ben benieuwd wat deze kleine hummel later gaat doen.
Ik zet Stijn sinds 3 dagen af en toe op het potje, Hij hoeft van mij er niks op te doen maar bij toeval heeft hij er al 4 keer op geplast Als hij nou van het potje af stapt gaat hij zelf kijken of er wat in zit Van mij hoeft Stijn nog lange niet zindelijk te worden maar ik wil hem wel laten wennen aan het potje, zolang hij het leuk vind blijf ik het doen en als hij niet wilt dan vind ik dat ook prima.
Glenn was bijna 4 jaar toen hij overdag zindelijk was, met 5 jaar was hij ook s'nachts zindelijk. Serena die was zindelijk overdag vlak voor haar 3e verjaardag...plassen doet ze goed op de wc, alleen poepen is nog een probleem.
Hoi, hoi ik heb niet aan potjes training of zoiets gedaan, ik heb gewacht tot ze er zelf klaar voor was. Onze kleine meid was 3jaar en kreeg intresse voor de wc, dus hup luier uit en wc verkleiner erin. Doordat ik elke keer zo enthousast was als ze iets op de wc had gedaan was ze binnen no time zindelijk. Toen vondt ze de luier snacht's vervelend die heb ik toen gewoon uitgelaten en waarschijnlijk heb ik mazzel maar ze heeft nooit echt nooit in haar bed geplast.