....aan de linkerkant! Ik heb mijn dochter bijna anderhalf jaar gevoed, zij heeft nooit een voorkeur gehad.. Maar mijn zoon van nu bijna 12 weken wil alleen de rechterborst. Ik zie verder niks aan mijn borst/tepel. Maar in zijn mond wel een wit stipje. Wat zal het zijn, nu al zijn eerste tandje of spruw? Ook heb ik vanaf het begin aan de linkerkant dat soms de melk door blijft spuiten als hij afhapt (dit had ik nooit bij mijn dochter) en dat is erg vervelend, maar verder tot nu toe nooit een probleem geweest.. Zie de foto voor het witte stipje. (Kreeg het stipje alleen huilend op de foto. Daarom ook nog maar een foto van hoe lekker relaxed hij aan de borst kan zijn)
Misschien heb je teveel tsr links? Ik zou zeggen, probeer links eerst eens af te kolven en kijk of hij dan wil? Het stipje lijkt me geen spruw, mijn kinderen hadden dan meer een waas opde tong.
Is het stipje hard? Dan zou ik zeggen een tandpuntje ... Heeft je zoontje een voorkeurshouding? Dat hij aan één kant gewoon lekkerder ligt? Dat spuiten heb ik soms ook, zodra ik het tsr voel haal ik zoontje even los, 'kolf' wat met de hand in een doek en laat hem weer verder drinken. Als ik dit niet doe laat hij ook los. Hij verslikt zich dan.. En de laatste graag, bied je de borst wel gewoon ook als eerste aan? Dat hij dus nog niet vol zit...
Kun je het stipje wegvegen of niet?? Tandje op die plek komt vaak met een streepje, geen puntje... Als je het niet weg kan vegen kan het wel degelijk spruw zijn! Andere houding kan ook beter gaan of inderdaad eerst wat melk afkolven/weg laten lopen zodat de ergste druk er vanaf is wat betreft de toeschietreflex... Succes!