hij wil niet meer eten....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit echt even met de handen in het haar! Ons mannetje is 14 maanden en altijd een grote eter geweest. Je vroeg je wel eens af waar hij het allemaal laten!

Maar nu sinds 2 weken weigert hij een is eten een worsteling! Steeds hoofd weg draaien, met ze handen uit ze mond gooien.
    Ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet! Hij moet toch eten?
    Hij vraagt er ook niet meer om....

Nu lees ik wel hier en daar dat het een fase is. Maar hoelang duurt zoiets en heeft iemand tips?
    Ben zo bang ook dat hij nu nachten wakker gaat liggen omdat hij honger heeft. ...

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem heeft rond de 14 maanden zo een 4 weken lang amper gegeten, Tsjaa ik kan het er niet inproppen ;)
    Veel drinken aangeboden, en toch elke maaltijd wat aanbieden.
    Wilde hij niet dan haalde ik het na bijvoorbeeld 20 minuutjes weer weg. Na die 4 weken is hij opeens weer normaal gaan eten.

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier er ook weer middenin. Helaas is hij al graatmager dus zie hem met de dag nog magerder worden. Eerder heeft hij ookzi'n fase gehad. T gaat weer over maar frustrerend is t wel.

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Me zoontje is net 4 altijd goede eter netjes bord leeg nu sinds die na,groep 1 is gegaam eet die maximaal,3 happen dan wilt die niet meer toetjes etc gaan er wel in maar ontbijt en avond eten is super slecht. Op school eet die wel netjew ze brood op 2 boterhammen doe er nu een extra bij en die eet due ook op hoop het zo een beetje te compenseren

5. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Oeps 2x...

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Gaat her beter als hij het zelf mag doen
    Ukje is hier ook snel klaar met zijn avondeten geef hem nu zelf en lepel of vork hij voelt zich groot is afgeleid en tussendoor prop ik ook wat hapjes naar binnen
    Plus goeie motorische oefening voor hem

7. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ok Bedankt voor de tips! Gelukkig is het en stevige vent dus dat scheelt😊
    Maar het is zeker frustrerend!
    We slepen ons maar weer Door de fase heen! 😂

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Heel herkenbaar, bij drie kinderen gehad hier.. (de jongste is nog een baby) Rond het jaar veranderden ze van alleseters in nikseters. En wat ze wel aten.. Alles waar geen of weinig smaak aan zat.. Bij de eerste maakte ik mer nog druk om..
    Nu niet meer, dan eet ze maar niet. Als het echt niks was, banaantje erin en wachten tot het over gaat. Bij twee van mijn kinderen heeft dat meer dan een jaar geduurd trouwens..

9. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hier ook het probleem!
    Alleen is mijn zoontje nu 18 mnd en het gekke is dat potjes er wel ingaan.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    sinds ze hier zelf mag eten, gaat het aardig. er zijn fases van een week, soms 2 weken dat er bijna niets in gaat. dan kook ik wat vaker pasta, of aardappelpannekoek. dat vind ze wel heel lekker

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zelf laten doen en geen aandacht aan besteden.... Ons meisje weigerde vanavond bij opa en oma. Opa en oma gingen lekker eten en ze wilde ineens haar bordje. Was weggezet omdat ze dreigde hem om te kieperen 😉
    Mijn moeder zei dat ze niet had gegeten maar gevreten!
    Ze is wel iets ouder maar eet al maanden zelf.
    Met handjes of met lepeltje.

12. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips! We gaan er mee aan de slag. Heb inderdaad in de gaten dat meneertje zelf dingen wil doen.

Deel Deze Pagina