Waarmee combineren? Jurkje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ientje, Nov 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Mijn dochtertje heeft dit jurkje gekregen en ik zit een beetje te twijfelen waar ik het mee kan combineren. Het zijn halflange mouwen en de achtergrondkleur is donkerblauw.
    Ik denk een bolero en een legging/maillot erbij maar welke kleur is het leukst? Het is voor haar verjaardag dus mag wel lekker feestelijk.
    Andere ideeën dan bolero zijn ook welkom :)

JURK - Rokken & Jurken - 6 maanden - 2 jaar

2. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

May 13, 2013
    185
    0
    0
    Rood of blauw kan er wel mooi bij. En misschien kan je er eenzelfde kleur shirt met lange mouwen onder doen of een bolero in dezelfde kleur.

Wit en roze kan ook denk ik.

3. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

Oct 23, 2011
    714
    0
    16
    Ik zou een legging/maillot en rompertje met lange mouw in de kleur blauw erbij zoeken. Stoere laarsjes/gympen eronder. Zou het zonde vinden om een gedeelte van het jurkje te bedekken met een bolero of vestje...

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Leuk jurkje!
    Is het voor haar 1ste of 2de verjaardag, en loopt ze al? Klinkt beetje vreemd, maar bij een ouder (lopend) kindje vind ik een witte of donkerblauwe bolero wel leuk erover. Bij een jonger kindje zou ik er een donkerblauwe romper met lange mouwen onder doen.

Als het jurkje lang genoeg valt dat hij niet omhoog trekt heb ik geen voorkeur voor maillot of legging. Ik heb zelf voornamelijk maillots in de winter en leggings in de zomer, maar dat is voornamelijk uit praktische overwegingen ;) Als het jurkje wel omhoog trekt en je soms naar de billen kijkt zou ik een legging doen, dat toont wat netter :)

Witte leggings of maillots ben ik persoonlijk niet zo'n fan van (al was het maar omdat ik de knieen in de was bijna niet schoon krijg). Dus ik zou rood doen, of donkerblauw.

Succes met kiezen!

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    De kleuren van het jurkje zelf (rood vindt ik het leukste) in lange mouwen of een spijkerjasje oid.
    Ik zou de lange mouwen en maillot wel dezelfde kleur doen.
    Dan laarsjes (bijv. Camel kleur) eronder.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik zou voor een bolero of vestje gaan. Vind mouwen onder korte/halflange mouwen altijd een beetje armoedig staan, maar dat is persoonlijk.
    Verder zou ik voor een maillot gaan ipv legging.
    Vooral als het een wat langer jurkje is vind ik een legging niet zo geslaagd...

7. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    O ja misschien wel handig erbij te vermelden dat ze 1 jaar wordt. Dus schoenen/laarsjes worden het sowieso niet, maar slofjes.
    Ik twijfel ook een beetje over mouwen eronder of bolero, ik geloof dat ik gewoon maar wat ga proberen.
    Zouden jullie alles in dezelfde kleur doen of kan bijv een rode bolero ook samen met een blauwe maillot?
    Ik moet echt nog even wennen dat ik een dochter heb haha, met m'n zoon is het altijd zo makkelijk, broek longsleeve klaar :D

8. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Ik vind een rode longsleeves met een blauwe maillot geen combi.
    Niet mooi. Ik houd het altijd bij 1 kleur.

In dit geval zou ik voor donkerblauw gaan en kijken wat het mooist staat in combi met de 3/4 mouw. Kan best zij. Dat een romper lange mouw heel suf staat en een bolero veel vlotter.

9. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Nog een optie is misschien een rood shirtje/domper lange mouw in rood, met een rode maillot en dan een creme kleurig bont giletje erover? Nog een beetje meer feestelijk! bij de h en m hebben ze hele leuke en betaalbare! Sorry kan het linkje even niet kopieeren op de tablet :)

10. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Shirtje en maillot kan dan ook donkerblauw zijn trouwens

11. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Happy dat is wel een goeie ja! Ik kwam die nog tegen toen ik gisteren op hm.com aan het snuffelen was :) en ik kwam zelf niet op dat idee, haha :)

12. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Share This Page