Mijn dochter van net geen 4 zat gisteren alleen in bad en begon opeens te schreeuwen dat ze bloed zat. Het was een klein druppeltje en kwam uit haar vagina. Ze zei dat ze daar gekrabd had. Het bloeden ging even door, heel klein beetje zelfs geen druppel en toen hield het op. Vanochtend zat er weer een vlekje op haar onderbroek. Heeft ze iets kapot gekrabd? Of zou ze een infectie hebben, want vandaag loopt ze ook constant te krabben. Uitwendig is niets te zien, geen roodheid of andere uitscheiding, vieze geur o.i.d. Kan iemand mij wijzer maken? Denk dat ik morgen toch langs de huisarts ga voor de zekerheid. alvast bedankt.
Ik zou idd ook denken aan wellicht een schimmelinfectie... Heb ze zelf ook regelmatig en daarbij lang niet altijd het hele scala aan symptomen, soms alleen jeuk (om gek van te worden!). Ik zou idd morgen even bij de HA informeren. Vervelend voor je meisje zeg! Succes!
Kan heel goed komen dat ze vanochtend nog wat bloed had door het krabben van gisteren. Slijmvliezen bloeden heel makkelijk. Schimmelinfecties zie je bijna niet bij kinderen, dus dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Heb je ook gevraagd waarom ze gekrabd heeft? Misschien dat ze vannacht weer gekrabd had door jeuk (wormpjes??) Zou zelf nog even afwachten, als er vanaf nu geen bloed meer komt, zou ik me er niet druk over maken.
Ik denk ook aan een schimmelinfectie. Die kan ook binnenin zitten, dan zie je niet meteen wat aan de buitenkant. Erg vervelend en het jeukt inderdaad. Gewoon morgen even je HA bellen voor de zekerheid.
Ik denk ook dat het schimmelinfectie is. Heeft mijn dochtertje ook gehad. Begint met veel krabben en dan gaat het pijn doen. Je moet anders even kijken. Als het de inwendige schaamlippen erg rood zijn dan is de kans groot dat het een infectie is Komt best veel voor bij meisjes werd mij verteld door mijn haJ e krijgt waarschijnlijk een zalfje om te smeren en als dat niet helpt een kuur.
Schimmelinfecties bij kinderen komen vaker voor dan je misschien denkt! Heel vervelend, maar gelukkig is er goed iets aan te doen, wat het jeuken verminderd. TS: ben je al bij de huisarts geweest??
Mijn dochter heeft als baby diverse malen bloedverlies gehad uit de vagina. De reden is nog altijd onbekend. Geen sporen van krabben ofzo, geen wondjes, ze was alleen bij mij steeds (dus geen gekke dingen waar je liever niet aan denkt)... Waarschijnlijk is het bij haar gekomen door het persen. Hierdoor een bloedvaatje geknapt in de vagina. Zou dat wellicht een reden kunnen zijn? Persen?
Dank allemaal voor de reacties. Nee we zijn niet bij de huisarts geweest. Maandag had mijn man een pappa-dag en die vond het niet nodig. Er zijn sinds de laatste keer ook geen bloedingen geweest en ze heeft ook geen jeuk meer. Ze blijft er nu ook vanaf . Toen ze "bloedde" liep ze alsof ze net besneden was, wijdbeens. Was net een waggelend pinguïn.
dit klopt inderdaad. schimmelinfecties komen erg vaak voor bij jonge meisjes die zindelijk zijn en dus niet goed hun onderkantje afvegen, van achter naar voren of gewoon niet goed droogvegen. mijn huisarts zij dit nadat ik me zorgen maakte over mijn dochtertje die dit dus bleek te hebben. na een zalfje is het zo over