vraagje; florian is vooral een heel lief en tevreden mannetje maar er zijn dagen bij dat niks goed is en hij enorm huilerig is. hij heeft de eerste 2 maanden enorm veel buikkrampen gehad en liet ik hem nooit huilen in zijn bedje, alleen een paar minuten als ik zeker wist dat hij in alle behoeften was voorzien.. de krampen zijn nu voorbij, de afgelopen dagen is hij erg onrustig geweest, maar liet ik hem af en toe wel huilen in zijn bedje. hij sliep dan steeds weer even verder, het was voor het eerst dat ik er niet teveel aandacht aan besteedde en er niet direct naar toe ging. Het spreekt voor zich, het waren huiltjes die niet overgingen in een luchtalarm.........dat wil ik 'm niet aandoen. Mijn man en ik waren er verbaasd over dat hij toch steeds weer doorsliep en we vroegen ons af wanneer kindjes zich bewust gaan zijn van "als ik huil komt er vast iemand naar mij toe". Is dat leeftijdsgebonden? Ik wil hem nl. niet onnodig overstuur maken maar hem er ook niet aan laten wennen dat papa of mama bij elke scheet bij z'n bedje staan. Hoor het graag van jullie.
Ja dat is pas vanaf een maand of 6/7 geloof ik. Tot 6 maanden kan je je baby niet verwennen. Misschien heb je wat aan een boekentip want wij hebben ook wel zoiets van: we willen het goed aanpakken van het begin af aan. Het is namelijk zo dat slechte gewoontes binnen 3 dagen zijn aangeleerd en het veel langer duurt om te 'ontwennen' etc. Wij hebben veel gehad aan de boeken van Tracy Hogg vooral 'De babyfluisteraar lost alle problemen op'. Nu heb ik 'wat je Peuter verteld' gekocht voor de komende maanden. Hier staat veel in over verschillende leeftijden en wanneer je wat beter wel of niet kunt doen. Misschien heb je er wat aan. Succes, Marijntje