Hij wil nu wel omgang :-(

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door , 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Tummetje, suus1983 is het volgens mij helemaal eens met jou. Met haar opmerking doelt ze op de leeftijd van de topicstarter, zij is ergens in de 30. Van iemand van die leeftijd verwachten de meesten een andere manier van handelen in deze situatie, kiezen voor het kind en het niet om zo'n reden weg te laten halen.

(sorry suus dat ik me ermee bemoei :oops: )

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    als dat zo is dan :thumup:
    zo niet.. dan snap ik echt neit wat ze bedoeld :p

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    het ouderlijk gezag en omgangsrechten is dus niet iets dat bij ieder gebeurd dan? daar moet beiden ouders achter staan toch?
    al heb je het kind erkend, betekend niet dat ze rechten hebben op omgang .. of wel?

wil duidelijk zijn dat ik het hier alleen probeer te snappen..
    maar mijn mening blijft erbij dat liever vechten dan abortie...als happy together de vader niet in de picture wil hebben is dat haar mening en wil.. maar daarom een abortie plegen ...?

liever dan vechten zodat vader niet in kindjes leven is dan dat kindje helemaal weg gehaald word..
    vind ook zo moeilijk om uit te leggen hoe ik hierover voel...want het is idd een moeilijk situatie.. pratend uit mijn mening maar rekening houden met TS eigen situatie en wil..

probeer uiteindelijk alleen te uiten dat ze het niet moet laten weghalen.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Pix, ik snap je helemaal, MAAR TS zei zelf al dat dr ex een goede vader is, dus komt in mijn ogen niet over als een slechte man die geen kind zou kunnen opvoeden.
    Dus waarom vechten om die persoon uit het leven te houden van je kind?
    Ik haat mijn ex, echt, diepe haat, maar ik doe normaal tegen hem, net nog een normaal telefoongesprek met hem gehad over bril van dochterlief die ze gaat krijgen en we overleggen goed.
    Miojn dochter gaat gewoon naar hem toe en ik probeer hem zoveel mogelijk bij haar leven te betrekken.
    OOK AL VIND IK HEM EEN WAARDELOZE ZAK, voor haar is hij een goede papa en dat is wat telt!
    Ik vind een abortus net zoasl jij Pix een belachelijke zaak! Echt, ik kan dr met mijn hoofd niet bij hoor....
    Laten we hopen dat ze dr ogen open doet en alsnog volwassen word!

Erkennen doe je tijdens zwangerschap en heb je daardoor rechten en plichten naar je kind toe, MAAR gezag heeft de vader alleen als je na de geboorte dat aanvraagd bij de rechtbank.
    *dit gaat allemaal automatisch als je getrouwd bent, dan hoef je dit allemaal niet te doen*
    Maar in gevallen als deze kan de vader dmv DNA test toch omgang afdwingen, zeker als hij een goed persoon is buiten het feit dat hij eerst de zwangerschap niet wilde.

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    dat is toch haar persoonlijk wens.. maar ik snap niet waarom ze kiet voor abortus BOVEN het vechten (als zij dat zo belangrijk vindt) omdat zij geen zin heeft....dat snap ik niet
    in deze situatie ben ik ZEKER tegen abortus.. als ze idd jong was, vriend erkend het helemaal niet en geen geld, opleiding, steun bla bla.. dan snap ik het nog.. maar dit is een 36 jarige vrouw die even geen zin heeft in de ex zijn 'vaderlijke' rechten.

daarom mijn (en vriend) zijn hele verhaal over vechten ervoor dat hij geen recht krijgt. als zij dat zo wil, liever dat... dan haar kindje weghalen.

dank mamakitty voor de uitleg.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja, dat is HAAR wens, maar niet van haar kind.
    Nogmaals, ze zegt zelf dat dr ex een goede vader is, dus is er geen reden om het kind bij zijn/haar vader weg te houden.

Dit is puur wraak en niks anders van haar en dat kun je niet maken naarje kind toe.

7. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ze houdt zich wel stil he.....

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    In haar profiel staat dat ze vandaag om 12:05 nog online was en ze heeft heus wel gelezen wat er hier allemaal staat.......
    Jammer dat ze niets zegt.....maken wij ons "gek" en heeft zij misschien ondertussen dr kindje al weg laten halen...of besloten het te houden en de gevolgen te dragen als een volwassene...ik hoop toch echt het laatste!

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Geschokt! Echt!
    Ik vind dit ook geen reden voor abortus! :|
    Achja sommige gedragen zich als een kleuter he ;)
    "Ik niet dan jij ook niet" BAH!

10. Niet meer actief

Sorry maar vinden jullie het gek dat ze niet meer reageert? Haha ze wordt compleet de grond in geboord hier, terwijl ze alleen eerlijk zegt hoe het is voor haar..

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook geen goede beslissing die ze maakt.. maar dat hier iedereen haar hier 'uitkotst' maakt het voor haar niet makkelijk om te reageren, waarom zou ze? Ze wordt toch alleen naar beneden geduwd...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    @tummetje en meintje: ik was het idd helemaal met je eens meintje bedankt voor de verduidelijking!

Ik vind het gewoon belachelijk dat iemand (om deze reden en op deze leeftijd) een abortus laat plegen.

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    hihi oke.. misverstandje :)

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik zit te twijfelen of ik wel of geen reactie geef maar vraag me wel af in hoeverre een kindje dat zo geboren word. (moeder die het dan maar liever niet heeft) een goede jeugd krijgt. Het is misschien egoistisch om het weg te laten halen maar als dit voor haar reden genoeg is is het misschien beter dat het niet geboren word. Weet dat er velen heel lang bezig zijn om een kindje te krijgen maar ik heb helaas te veel gevallen gezien waarbij ik denk misschien was abortus beter geweest. Vind het beter dat mensen abortus plegen als ze de opvoeding niet zien zitten dat dat er zometeen een slechte opvoeding tegeoverstaat waarbij het kindje niet gewenst is.

Puur even mijn mening wil niemand hiermee voor de kop stoten.

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Wat een discussie..

Ten eerste... Ik ben TOTAAL TEGEN ABORTUS.. in welke situatie dan ook (al kan ik het me soms wel voorstellen en zelfs nog wel begrijpen, maar goedkeuren zal ik het nooit)

De reden die HappyTogether aangeeft voor eventuele abortus vind ik ronduit schandalig. Dit kindje komt er door eigen handelen dus de verantwoordelijkheid voor het kind is ook voor haar. Zeker nu met 9 weken zwnagerschap. Het kindje is af, leeft en hoeft alleen nog maar te groeien. Abortus is dan in mijn ogen niet anders dan dat ik de buurman zou omleggen omdat het mij beter uitkomt. Maar goed dat is mijn mening en daar gaat t eigenlijk niet om.

Als de vader een goede vader is voor de kinderen dan zul je je naar mijn mening over je eigen gevoel heen moeten zetten. Desnoods (als je er samen niet uitkomt) dmv advocaten een plan op papier laten zetten hoe de evt omgangsregeling plaats gaat vinden. Dit is niet alleen in het belang van jou en de vader maar ook van het kind. Hoe ga je je kindje uitleggen dat "het" geen vader heeft? Zeggen dat papa geen kindje wilde is niet waar. Dat jij het dan bij papa weghoudt zal het je later nog kwalijk gaan nemen ook. Mocht het uiteindelijk met de regeling niet goed gaan kun je het altijd nog aanvechten en veranderen.

Je hebt nog 7 maanden de tijd en door de hormonen is je handelen vooral gebaseerd op emotie en dat is vaak niet de juiste.. Laat je goed adviseren door een advocaat, probeer met elkaar te praten en teken vooral niets voordat je meer informatie hebt en je er prettig bij voelt.

Ik hoop dat jullie er op een goede manier uitkomen.. Maar laat je kindje niet de dupe worden dmv abortus of andere wijze omdat je er "geen zin" in hebt. Je kunt het vast dat heb je eerder al laten zien.. Ga ervoor...Dan zal je kindje trots op je zijn...

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik heb een pb gekregen, ze heeft het dinsdag weg laten halen.
    :(
    Ze zal niet meer op het forum komen.
    Zelf denk ik dat er meer aan de hand was dan dat ze hier vertelde.

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :cry:

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Dan hoop ik voor haar dat dit de juiste keuze was en is het misschien maar beter.

18. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    jeetje... :(

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

jeeetje... tis wat...