borstvoeding opwarmen au bain marie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Komende week wil ik eens proberen onze kleine een flesje afgekolfde melk te geven. Alvast oefenen voor als ik een keertje weg moet.
    Nu wil ik nog niet gelijk een fleswarmer aanschaffen, maar eerst au bain marie opwarmen. Nu ben ik misschien dom, maar ik snap niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat.

Ik weet dat au bain marie betekent dat ik het flesje in een pannetje of bakje warm water zet. Maar hoe weet ik dan wanneer de melk op temperatuur is? Hebben jullie daarvoor een thermometer ofzo? En hoe warm moet het water zijn? Ik heb begrepen dat de melk niet warmer moet worden dan een graad of 35, vanwege de beschermende stoffen. Mag het water dan ook maar maximaal 35 graden zijn? En hoe lang moet de fles ongeveer in het water staan?

Bedankt voor de hulp aan deze kneuzige mama :)

2. fafje

fafje Niet meer actief

nou idd die vraag heb ik ook..

heb net voor het eerst gedaan met 30 ml....had nog warm water in de koker zitten, dat in een bakje gedaan...flesje erin..maar ging zo langzaam...heb ik t maar onder de ewarme kraan gehouden...en op mn pols gevoeld..en lauw gegeven...zegmaar netals het badje....en dan iets kouder...(want dat is normaal zo 37 graden)

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    gewoon in handwarm water zetten en langzaam op temperatuur laten komen. eventueel water verversen (koelt af). Duurt wel even. Bij krijsende babies kun je onder de stromende kraan verwarmen, maar liefst in opwarmwater niet warmer dan 35 graden. Af en toe even zwenken, je voelt vanzelf dat het flesje door en door lauw wordt.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik doe het flesje onder de warme kraan, gaat veel vlotter. Af en toe even een drupje op de pols om te voelen hoe warm het is.
    Of als je idd wat meer tijd hebt in een bakje warm/heet water en af en toe nieuw water er in en tussendoor voelen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, bedankt voor de tips!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben vandaag een eerste poging gedaan met het flesje. MAar onze lieve schat drinkt liever uit een echte borst. :D 't Is een echte kerel. We blijven de komende tijd gewoon oefenen!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Geef 'm tijd om het onder de knie te krijgen; het ene kindje pakt de fles makkelijker op dan het andere. Niet te snel overstappen naar een andere fles, maar echt een tijdje met deze proberen!
    sommige kindjes willen niet uit een flesje drinken als mama in de buurt is. of juist alleen als ze een lapje hebben dat naar jou ruikt.
    mijn oudste wilde alleen drinken als hij in een wipstoel zat; op schoot vertikte hij het.
    mijn jongste was daarentegen een natuurtalentje; vanaf de allereerste fles klokt zij alles achterover, of ik het nu geef of iemand anders.

Tip: bied echt maar een klein beetje borstvoeding aan in een flesje, zo zonde als je het weg moet gooien!
    overigens: bij m'n oudste hoefde ik echt niet aan te komen met melk van 35 graden, hij lustte het echt alleen als het lichaamstemperatuur (37) had.
    opwarmtips zijn prima; onder een warme stromende kraan, of langere tijd in een bakje warm water zetten. Niet in heet water, dat is een beetje zonde van de voedingsstoffen.

ik vond uiteindelijk zelf de flessenwarmer toch het makkelijkst. en zo heel duur zijn die toch ook niet?

Deel Deze Pagina