Mijn dochter van bijna 2 heeft de waterpokken denk ik. Ze heeft geen jeuk, koorts, verkoudheid of wat dan ook gehad. Enkel 2 dagen zeer lichte verhoging en sinds dinsdag plots 8 pokken. Het lijken net grote pukkels en volgens familie met ervaring lijken ze echt op waterpokken. En nu sinds vanochtend zitten er ineens rode vlekken rondom 5 van de 8 pokken, allemaal nog zonder korstje. Verder nergens last van, de vlekken voelen ook niet warm aan ofzo. Enig idee wat dit zijn? Kunnen nog dichte pokken ontstoken raken?
Hmm, ik vind het niet echt als waterpokken klinken... Bij waterpokken zie je vaak na een dag of wat zo'n heel karakteristiek geel blaartje met vocht op in ieder geval de grotere pokken. Meestal heb je ook -zelfs met een lichte variant - wel flink wat meer pokken dan 8. Misschien een beetje suf, maar zouden het ook muggenbulten of e.d. kunnen zijn?
Klopt niet helemaal. Mijn zoon had vorige week de waterpokken en heeft er in totaal 8 gehad. De pokken waren kleine rode bultjes en zijn eigenlijk ook niet echt open geweest of dat er pus uitkwam. Hij had wel 3 dagen flink koorts en was een week flink hangerig. Hij was aangestoken door zijn neefje. Het lijkt er nu op dat mijn dochter start. Dus ik vind het wel klinken als waterpokken eigenlijk.