Stel ik me nou aan of wat?

Discussion in 'De lounge' started by Deb26, Oct 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Gister de grootste bonje met mijn vriend. Het eten stond nog niet klaar toen hij thuiskwam. Volgens hem had het klaar moeten staan, ik werk tenslotte nog maar halve dagen..en heb de hele dag de tijd
    Uiteindelijk heeft hij het eten afgemaakt onder luid protest, ik had de aardappels zelf al opgezet, alleen de groenten moesten nog en het vlees.
    Was er echt goed van overstuur, ben mijn hele zwangerschap al ontzettend moe en heb bekkenklachten.
    Ik loop niet voor niks halve dagen thuis.

Stel ik me aan en is het niet zo raar van hem dat hij verwacht dat het eten klaarstaat?

Vanaf volgende week heb ik mijn verlof, maak me nu al druk over wat hij dan allemaal van me verwacht...

Groetjes Debby

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Zou er toch even met hem over praten..
    Hij zou best wat begrip voor je op mogen brengen.

Misschien had hij gewoon een slechte dag op het werk?

3. Jennefer1985

Jennefer1985 Actief lid

Jul 25, 2007
    123
    0
    0
    Axel
    nou denk dat er als vrouw zijne altijd meer verwacht word, ik zorg ook niet dat het eten klaarstaat hoor als mijn vriend thuis komt die komt trouwens vaak later thuis en dan zit je met het eten hij vind dat ook niet erg anders heeft hij koud eten, wij koken meestal samen ik vind ook niet dat hij kan verwachten van mij dat het eten klaar staat ik vind dat ik al genoeg klusjes doe hier ik doe er ook langer over sinds ik zwanger ben het kost me allemaal al genoeg energie en moeite hij kan ook af en toe zelf koken hoor al kan hij dat niet zo goed :)

maar goed ik vind het dus helemaal niet raar van jou hoor en je stelt je zeker niet aan eerder je vriend :( als dat nu echt zo belangrijk is :( misschien heeft hij een slechte dag gehad? al vind ik nog niet dan dat hij dat op jou moet afreageren :(

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die van mij heeft geluk dat ik er zo doorheen fiets maar heeft meer begrip voor mijn kilo's dan die lamlul van jou!
    Sorry voor het woord maar hij zou zich echt wel eens een beetje beter op kunnen stellen zeg.
    Ik neem aan dat het niet eenmalig is, anders zou je er geen topic over openen denk ik, maar ik vind het echt wel respectloos hoor!
    Je werkt inderdaad niet voor niks minder en niet iedereen is even "makkelijk" zwanger.
    Ik zou eens goed met hem rond de tafel, slechte dag of niet...hier wordt je zelf toch ook narrig van of niet.
    Succes ermee...laat het achterste van je tong maar zien hoor!
    Elmo

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Zo, zou een leuke voor mij geweest zijn. Als hij zo nodig wil eten dan kookt hij maar zelf. Hang bij hem eens een kilo of 10 aan zijn voorkant. Kijken of hij dan nog loopt te zeiken. Hij mag best wat meer rekening met je houden hoor. Wij koken vaak samen of, als ik niet meer kan staan, neemt manlief het over.

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Jeetje, die mag bij mijn vriend in de leer gaan!
    Ik werk zelf erg veel, ben vaak pas laat thuis, en als mijn vriend thuiskomt na een lange dag werken, staat er nog niks klaar hoor! Ik ben dan vaak ook nog niet thuis.
    Hij mag zich best wel realiseren dat er genoeg mannen zijn die naast een fulltime job ook nog zelf koken, dat is bij ons in ieder geval wel zo!
    En als ik een dagje eerder thuis ben, en lekker op de bank zit, dan vindt ie dat alleen maar fijn, dat ik me rustig houd!
    Denk maar lekker aan jezelf en jullie kindje hoor, voor het zelfde geld gaat er nog iets mis als je je allemaal voor niks druk loopt te maken! Succes, ik zou er gewoon even over praten!

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16

Zal idd wel een slechte dag geweest zijn. Vanmiddag belde hij op om te vragen hoe het ging en dat hij wel zou beginnen met het eten als hij thuis kwam..

Maar hij krijgt het zeker nog te horen. Hij denkt er ook wel heel makkelijk over. Hij heeft pas ruim een maand in de ziektewet gezeten en okee, met het eten begon hij wel. Maar denk maar niet dat ie effe een wasje draaide ofzo of de stofzuiger even door het huis haalde.
    Mijn moeder komt nu regelmatig langs om even te helpen met het huishouden want dat verslonsd anders ook.

Verder is ie hartstikke lief hoor, maar wat dat soort dingen betreft is ie heel ouderwets..

Groetjes Debby

8. sim

sim Niet meer actief

meid als straks je kindje er is, kan het ook voorkomen dat het eten later op tafel staat, want dan moet je als gezin ook een nieuw ritme vinden, dus hij zal zich sowieso moeten aanpassen. zou er in elk geval wel met hem over praten. en je zegt dat je halve dagen werkt, maar hij denkt dat je de hele dag hebt :(

sterkte meid met je bekkenklachten, is zeker geen pretje en wordt vaak te licht over gedacht

9. augustus

augustus Niet meer actief

pff hij had van mij lekker voortaan het eten zelf mogen maken...

10. Aura

Aura Niet meer actief

Oeioeioei....zou meneer hier niet hoeven te proberen.....Tuurlijk is hij moe als hij uit zijn werk komt, maar we leven natuurlijk ook niet meer in het jaar blok.
    Succes met het eten vanavond! (hete bliksem een ideetje om te eten?)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    om heel eerlijk te zijn: ik zou de eerst komende 3 maanden geen pan meer aanraken, wat denkt hij wel niet zeg!

12. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Mankeert hem iets aan de handen of zo? Het spijt me wel maar ik ben het met de andere meiden eens...ik liet het koken lekker aan hem over als het zo moest.

13. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ben blij om te horen dat ik me in ieder geval niet aanstel. Begon al helemaal te twijfelen of het dan idd niet een kleine moeite zou zijn voor mij aangezien hij de hele dag werkt.

Maar hij moet zich ook niet aanstellen want 9 van de 10 keer kook of ik of doen we het samen.

En de rest doe ik wel allemaal zelf( en met wat hulp van mijn mams, maar die hielp ook al toen ik nog niet zwanger was); de was draaien en afstoffen.
    Dus hij heeft het al heel makkelijk hier.

Maar hij zal m straks zeker even voelen als ie thuis komt. ;)

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Voel me al een stuk beter.

Groetjes Debby

14. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Bij mij werden het de komende maanden éénpansgerechten. En die zouden niet voor hem zijn :rolleyes:

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Nouja, 1persoongerechten dan :)

16. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    zooooooooooooo de hormonen vliegen hier goed in de lucht !
    8)

maar meid idd het was niet netjes van hem om dat zo tegen je te zeggen !
    en ik denk dat mijn vent idd voorlopig ook het !%($@%!#)@$ zou kunnen krijgen !
    aan de andere kant koel af en leg het uit zodat hij weet wat hij heeft gedaan en doet hij het nog een keer wordt het dus koken voor jezelf ;)

17. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Mijn eerste gedachte: Onder welke paddestoel is die man vandaan gekropen? Volgens mij doen jullie er goed aan om even een flinke babbel te maken. Straks is de baby er, en dan kan ik me zo indenken dat het nog wel eens véél vaker kan gaan gebeuren dat je man het even moet overnemen...

18. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sorry maar een beetje respect voor jou mag hij op z'n minst toch wel hebben.
    Vervelend dat commetaar...
    Maar tja hij zal wel chaggie zijn geweest.
    Mijn man belt altijd als hij in de auto zit, en dan zet ik het eten op, tegen die tijd dat hij dan thuis is, is het ook klaar.
    Misschien een tip?
    Als je man vergeet om te bellen, heeft hij natuurlijk dikke pech gehad ;)

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Zo gaat dat hier ook,even bellen.
    Als die van mij zo zou reageren zou hij de komende tijd moeten leven op een soepje uit blik ;)

20. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bestaan dat soort mannen nog?
    Als mijn man zich zo gedroeg zou ik hem uitlachen!

Sterkte meid!

Share This Page