Wat zal ik doen? koorts --> tandjes?--> kdv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mik2sept, 10 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    sven schommelt sinds gisteren tussen verhoging en koorts, gisteravond was het op zijn hoogst 39.5, vandaag wisselend in tussen de 38 en 38.5

Nu zie ik duidelijk in zijn mondje dat er tandjes zitten door te drukken, maar vorige keer heeft hij er helemaal geen koorts bijgehad.
    Kan dat verschillen per tandje?
    Of komt het omdat ik er nu meerdere zie?
    Ik probeer ook iets anders niet uit te sluiten dus let ook goed op andere signalen.

Maar verder is sven nog gewoon levendig, hij slaapt wel iets meer en is wel wat hangeriger dan normaal, maar dit lijkt mij allemaal niet vreemd, ook eet hij redelijk(iets moeilijker dan normaal en dan vooral avondeten.)

Morgen moet sven eigenlijk naar het kdv, en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Waar trek ik de grens om hem wel of niet te laten gaan...
    Hoe gaan jullie hiermee om?
    Ik dacht onder de 38graden wel te gaan daarboven niet...

op zich valt er wel wat te regelen bij ons op het werk... dus dat hoeft het probleem niet te zijn...

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen door wat adviezen.

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik kies er zelf al snel voor om Fenja thuis te houden als dat ff kan. Zieke kindjes horen thuis vind ik. maarja.....als tie zich verder prima voelt is er misschien ook niet echt een reden om hem thuis te houden. Als hij boven de 38 uitkomt zou ik hem wel thuishouden.

3. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Bij ons op het KDV hanteren ze 38 als maximumtemperatuur.
    Zelf 'kijk ik vaak aan' hoe ziek hij echt is, als ik hem te jengelig vind laat ik hem echt niet gaan want dan krijgt hij daar nooit de aandacht die hij dan nodig heeft.
    Succes ermee!
    Groetjes Six

4. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Idd , 38 is een mooie grens om aan te houden .
    Als hij hoger komt zou ik hem thuis houden ...

Koorts kan per tandje verschillen of dat wel of niet komt .
    Net als bijvoorbeeld diaree en hangerig zijn .
    Het is allemaal niet besmettelijk , dus in feite kan hij gewoon naar een kdv toe .
    Maar , als je je daar niet goed bij voeld moet je het absoluut niet doen !
    Ikzelf hield mijn kleintjes thuis als ze niet lekker waren en nam vrij van mijn werk .
    Ondanks dat ze niet "echt" doodziek waren ;)
    In mijn beleving is een kindje liever bij zijn eigen vertrouwde mama dan bij andere mensen als het niet lekker is ....

Groetjes Joyce

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars heeft bij de boventandjes geen last, bij de ondertandjes iets verhoging. hij gaat naar een gastouder, en ik spreek altijd met haar af dat als het koorts word of als hij erg jengelig is dat ze me belt, en dan ga ik m halen

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Als je kindje hangerig is zou ik hem thuis houden.
    Ze zijn dan liever bij hun moeder dan bij een vreemde.

7. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Ja hoor, kan best per tand of tandjes verschillen.
    Lynn had met de onderste twee tandjes geen last, maar boven, des te meer. Maar het bleek dat ze daar per 4 tegelijk kwamen.

Ze had de hele billen stuk van de vier boventanden, dus heb ik haar thuis gehouden, met de billetjes bloot laten liggen. Omdat ze nog niet rolde kon dat makkelijk.

Bij ons KDV hanteren ze ook 38 graden, maar lynn heeft dat al een keer met 38,3 gezeten en omdat ze niet hangerig, of zeurderig was hebben ze haar daar gehouden.

Een keer na het vaccineren had ze 37,8 en was ze niet te genieten en hebben ze me gevraagd om haar op te halen...

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    mijn man is vandaag met sven thuisgebleven, de koorts is gelukkig aan het zakken... de tandjes wil hij nog niet laten zien.. maar zitten er volgens mij wel...
    morgen gaat hij naar mijn moeder dat durf ik wel aan.. dan krijgt hij 200% aandacht dus dat zit wel goed

bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina