zwemmen met kindje van 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatrees, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Wij willen graag een keertje met onze dochter iets leuks gaan doen.
    Aangezien het erg koud is dus alle buitenactiviteiten geschrapt kunnen worden,willen we weleens gaan zwemmen.

Nu had ik het er met mijn man over maar die zegt dat het nog veel te koud is om met onze dochter te zwemmen.
    Nu wil ik weten of dit wel of niet kan,en wat jullie hiermee doen/deden op deze leeftijd?

Tips voor andere activiteiten zijn ook welkom:);)

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik ga met mijn dochter (bijna 1 jaar) regelmatig zwemmen. Is prima te doen hoor! Zij zit dan in een zwemband (zo'n gele) of ik hou haar lekker tegen me aan en dan spetteren we wat. Erna goed ervoor zorgen dat de haartjes droog zijn, lekker warme kleren/jas aan.

3. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Heeft ze het nooit koud in het water of als je van bad wisseld?
    Onze dochter is ook best druk dus lekker tegen me aan of in een zwemtrainer is geen optie dan krijst ze de hele boel bij elkaar heb ik op vakantie gemerkt.Maar ze vind water zo fijn,heeft alleen wel snel blauwe lippen.Zelfs thuis al in de douche of bad..

4. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Pas na een uur ofzo krijgt mijn dochter wat trillende lipjes. Verder zorg ik er voor dat ze regelmatig water over zich heen krijgt (met een gieter of emmertje), zodat ze het niet zo koud krijgt. Wij wisselen niet van baden, het is een groot bad waar diep en ondiep van elkaar gescheiden zijn d.m.v. die boei-lijnen.
    Als we naar de douches toe lopen, is ze soms wel een beetje trillerig, maar dat is onder de douche weer over.

5. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Oke dan gaan we dat maar eens proberen..
    Bedankt voor je reactie;)
    Heb er nu al zin in want ze is dol op spetteren in het water..

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Je kunt gewoon lekker gaan zwemmen hoor.. Als je zorgt dat ze af en toe wat water over haar schouders krijgt, is er niets aan de hand. (Ze raden aan om een kindje tot de schouders in het water te houden.)

Veel plezier! :D

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik ben met Esmée met 4 mnd begonnen met zwemmen, de eerste tijd indd tegen je aan maar toen ze met 8 mnd kroop, zaten we gewoon in het babybadje en kroop ze er doorheen ;) nu wandelt ze door heel het babybad.

Ik zou wel na een zwembad gaan waar je zeker weet dat er een babybad is. Een lekker joggingpakje aan voor na het zwemmen en indd goed zorgen dat het hoofdje goed afgedroogd is! :)

veel plezier! :D

8. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Heel veel plezier! Geniet ervan! :)

9. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Bedankt allemaal!Ga nu met een gerust hart zwemmen;)

Wat had jullie kindje aan?wethsuite(als je dat zo schrijft(Of bikini/badpak.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik had voor mijn zoontje een zwemluier met daaroverheen een leuke zwembroek.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lekker gaan zwemmen hoor! Gewoon je kindje in de gaten houden.
    Wij gaan regelmatig zwemmen en vaak ook echt best lang (van 10/00 tot 13.30/14.00 ofzo) dat vind ze geweldig!
    Een zwemband heeft hier nooit echt gewerkt, daar is ze echt te actief voor. Dus wij zijn al vrij snel begonnen met vleugeltjes en dat vind ze super. Ze probeer nu zelf te zwemmen en wil t liefst dat mama haar loslaat. Dus 1 handje onder de buik en dan zwemt ze zelf. Ook de glijbanen zijn hier echt succes.
    Zwemmen is zó leuk met die leeftijd, dus lekker gaan hoor!!!

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik ben begonnen met 12 weken (babyzwemmen) is 20 min.. geen problemen.. wij zijn toevallig gister nog wezen zwemmen met ons ventje.. in het pierebadje is het lekker warm.. het was weer heerlijk genieten voor hem!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dacht dat je ging vragen '15 weken' .... onze dochter had met 15 maanden een badpakje - en de jongste nu ook alweer vanaf 9 maanden :) - ik vind het zo schattig ;) . Maar alleen een broekje is ook prima hoor.

14. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    gingen voor t eerst zwemmen met dochter een week na de 1e prikjes
    gaan nu ook nog erg vaak zwemmen ...gemiddeld wel 1 keer per week
    ze is nu 3 en spring duikt gaat kopje onder
    is helemaal niet bang en vind t nog altijd een feestje om te gaan

Deel Deze Pagina