ander drinken ipv melk

Discussie in 'Voeding' gestart door MamMo, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hallo,
    Wij zitten op aanraden van het CB sinds gisteren op 3 flessen.

Daarnaast groente, fruit, soepstengels etc. dit zijn we aan het opbouwen.

Het eten gaat redelijk, maar het drinken van water, thee, diksap, dat gaat echt nog niet van harte.

Een aantal vragen;
    - Welke thee geven jullie?
    - Geven/ gaven jullie met 6 maanden het drinken gewoon met de fles? Of al met de tuitbeker?
    - Hij krijgt nu dus 600 cc melk, hoeveel ander vocht zou ik daar eigenlijk bij moeten geven?
    - Moesten jullie kindjes ook zo wennen aan die andere drankjes?
    - Misschien nog gouden tips?
    - Geven jullie het koud, lauw of....

-Nog even een vraagje; welke yoghurt geven jullie? Speciaal voor baby's of gewone magere yoghurt?

Ik ben jullie weer erg dankbaar! ;)

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Hallo,

Het eten gaat redelijk, maar het drinken van water, thee, diksap, dat gaat echt nog niet van harte.

Een aantal vragen;
    - Welke thee geven jullie?Maakt niet uit. Mijn zoontje wil alleen maar rooibos, maar wel met een suikerklontje erin. Even uitvogelen welke smaak je kindje het lekkerst vind. Misschien een thee van fruit gemaakt?
    - Geven/ gaven jullie met 6 maanden het drinken gewoon met de fles? Of al met de tuitbeker? Met 6 maanden ben ik wel gaan proberen met een tuitbeker, maar dat wou hij niet, dus kreeg hij het gewoon in een aparte fles met speen. Sinds een maandje wil hij wel uit zijn tuitbeker drinken, maar wel die een zachte tuit heeft.
    - Hij krijgt nu dus 600 cc melk, hoeveel ander vocht zou ik daar eigenlijk bij moeten geven?Dat ligt aan je kindje. Zolang hij niet boven een liter (dacht ik??) uitkomt
    - Moesten jullie kindjes ook zo wennen aan die andere drankjes? Mijn zoontje moest erg wennen aan diksap, dat krijgt hij dus niet vaak. Meestal vers geperste sinaasappelsap met veel water.
    - Geven jullie het koud, lauw of.... Thee lauw en de rest gewoon koud of kamertemperatuur

-Nog even een vraagje; welke yoghurt geven jullie? Speciaal voor baby's of gewone magere yoghurt?Het beste voor je kindje is volle melk. Magere en halfvolle melk is een dieet product en daar zitten dus ook ingrediënten in die je kindje niet nodig is

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geef je echt thee met suiker?

Hier vanaf 6 maanden af en toe een slokje water uit mijn glas aangeboden en na de bijvoeding een paar slokjes.
    Vanaf 7 maanden rooibosthee en kauwgomballenthee (AH). Vanaf 8 maanden drinkt ze echt grotere hoeveelheden.
    Ze kreeg het hier eerst uit een oefenbeker/gewone beker en soms flesje. Later een rietjesbeker gekocht en dat is hier een groot succes.
    Aan tafel drinkt ze uit een gewone beker, verder heeft ze de hele dag haar rietjesbeker in de buurt met water of thee.

4. fafje

fafje Niet meer actief

kauwgomballenthee, muntthee,infusion herbal thee

slokjes van mij ggeven...altijd uit tuit of normale beker..

thee altijd warm opdirnke en dan later..drintk ie het ook op als het afgekoeld is...dus als soort limonade

water gewoon heel vaak slokjes aangeboden en op den duur ging ie het meer drinken

in principe drinkt ie alleen maar water en thee (ik geef ook wel es thee met theine, maarja tis zo licht getrokken, lijkt me gewoon niet ehct onwijs kwaad doen maargoed)
    en zo af en toe wat dun diksap of dus afgekoeld smaakje thee!

@suiker...!??? waarom ...nooit gedaan..hij kent de smaak niet eens, hij weet niet dat het dan mss lekkerder is...dus gewoon blijven aanbieden/...dan wennen ze juist aan de smaak!

ik geef volle yoghurt of magere kwark, niet speciaal voor babies

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    @ Thee van fruit gemaakt, dan wel bij de reform winkel vandaan zeker? Fruitthee uit de winkel zit geen thee en geen fruit in, alleen aroma's enzo! En suiker, dat lijkt me helemaal niet de bedoeling?

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Geen suiker! Dan kun je net zo goed ander drinken geven.......
    Thee zonder suiker uiteraard. Ga verder met de rest mee.
    En volle yoghurt, babies hebben geen dieet producten nodig.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Een aantal vragen;
    - Welke thee geven jullie?
    wij geven eigenlijk geen thee. In het begin wel geprobeerd, maar water vindt ze lekkerder.
    - Geven/ gaven jullie met 6 maanden het drinken gewoon met de fles? Of al met de tuitbeker?
    Uit de fles, tuitbeker snapte ze niet. Met een maand of 8 een tuitbeker van Nuby, andere merken snapt ze niet. Bij een rietjesbeker kauwt ze ook alleen maar op het rietje :D en nu is ze bijna 9 maanden en kan ze ook uit een open beker drinken als wij die uiteraard voor haar vasthouden.
    - Hij krijgt nu dus 600 cc melk, hoeveel ander vocht zou ik daar eigenlijk bij moeten geven?
    Geen idee of daar een richtlijn voor is. Ons dochtertje zit vanaf 7 maanden aan 500 cc melk en drinkt verder wat water. Maar vaak niet eens zo veel, soms maar 20cc. Soms 100, net waar ze zin in heeft. Dus dat wisselt. Ons motto: als ze dorst heeft, dan drinkt ze wel. Anders gewoon niet..
    - Moesten jullie kindjes ook zo wennen aan die andere drankjes?
    Water ging eigenlijk al vrij snel goed. Sap krijgt ze alleen op de opvang, nooit thuis en dat drinkt ze daar prima. de leidsters zeggen wel dat ze in het begin raar zat te kijken erbij :p
    Uhmm.. nop. Als het lastig gaat kun je ook de melkfles langzaam afbouwen door een nepfles te maken. Bv 180 water en maar 1 of 2 scheppen melk ipv 6. En dan dus langzaam afbouwen naar water toe.
    - Geven jullie het koud, lauw of....
    hier koud water
    -Nog even een vraagje; welke yoghurt geven jullie? Speciaal voor baby's of gewone magere yoghurt?
    wij geven halfvolle yoghurt en soms een toetje van olvarit

8. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    succes

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Succes!

smaakjesthee (aardbeien bijvoorbeeld) is hier populair.. ik ga daarvoor niet naar de reform winkel.. de hoeveelheid die ze hiervan drinken is zo beperkt. Lekker laten gaan.

10. adi

adi Niet meer actief

De andere tipc precies hetzelfde als Cygnet:

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geef gewoon halfvolle yoghurt, niks mis mee volgens mij...

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Halfvol wordt gewoon geadviseerd omdat dit een veel gebruikt product in Nederlandse huishoudens is. Magere melk / yoghurt moet je zien als een dieetproduct. En het is niet zo dat er zaken in zitten die je kindje NIET nodig heeft. Er zitten juist een aantal dingen NIET meer in die je kindje wel heel goed kan gebruiken!

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef mn zooontje trouwens volle yoghurt maar magere kwark., omdat ik bijna nooit ergens volle kwark tegenkom..in elk geval niet zonder suiker...toevallig wel in de Jumbo gevonden, gelijk genomen..maar dat is niet in de buurt hier..

en kwark eet ie het liefst eigenlijk

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het heeft hier wel een hele tijd geduurd voordat ze iets anders dronk dan melk en het gaat nog niet echt van harte!
    Van thee pak ik meestal rooibos met een fruitsmaakje of zo...
    Water en diksap uit de tuitbeker gaan nu redelijk, zet hem altijd bij haar op de grond als ze aan het spelen is. Eerst hielp ik haar dan af en toe met een slokje, maar nu pakt ze de tuitbeker zelf om er een slokje uit te drinken.... Ze drinkt ook redelijk goed uit zo'n oefenbeker, maar dan houden wij hem vast natuurlijk!
    Als het warm is en ze verder weinig wil drinken doe ik altijd wat extra water bij de flessen (bv 210 ip 180), krijgt ze toch genoeg vocht binnen als het warm is..

Bij 6 maanden wilde ze echt nog niet uit de tuitbeker drinken, snapte ze niets van. En alles wat uit de fles kwam en geen melk was werd ook niet echt goed geaccepteerd... Heb toen een tijd de thee aangevuld met haar melk, en de verhoudingen thee-melk steeds aangepast. Dat ging beter!

Verder krijgt ze hier ook volle yoghurt of volle kwark. Soms met wat fruit erdoor, of soms wat diksap. Het toetje gaat er hier altijd nog goed in!!!

Succes, het blijft een beetje proberen wat jouw kleintje lekker vindt, maar zou ook geen suiker gebruiken!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sprookjesboomthee van Piramide of rooibos of kruidenthee (munt, brandnetel, lindebloesem, kamille)

Eerst gewone beker, toen tuit, toen weer gewone beker

900cc totaal vocht (incl. melk, zonder groente en fruit)

zoon vond water, thee en een aangelengd troebel appelsapje meteen lekker, maar ik gaf tot 1 jaar geen ander vocht dan melk

al het drinken lauw

VOLLE yoghurt

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    900 cc in totaal inclusief de melk?

Ik denk dat wij dan zeker op 1,5 liter zitten, is dat teveel? Of maakt dat niet zoveel uit? :)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Teveel vocht is ook niet goed voor de nieren Duchess! Ik zou de grens bij een liter houden.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm... en hoe ga ik dat doen? :D Ze heeft echt dorst.
    Ik schat dat ze nog ongeveer 500 ml BV op een dag krijgt.
    Als ze daar buiten maar max 500 ml ander drinken mag hebben, is dat voor haar veelste weinig.
    Ze drinkt sowieso bij de maaltijden altijd al 1,5 a 2 bekers van 150 ml per beker. En dan tussendoor nog vaak hier en daar een paar slokken.
    Ik bied haar zelf niets aan, ze komt echt vragen. Geef ik haar geen water/thee dan komt ze me uitkleden. :D

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dan stappen we maar over op volle yoghurt volgende week.. :D

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij Justin gaven we lauw water, geprobeert toen idd met een tuitbeker, maar dit lukte écht niet.. En bij deze 2 probeer ik al af en toe tussendoor lauw water te geven (iets anders behalve melk en water vind ik niet nodig qua drinken).

Deel Deze Pagina