Hij wordt ineens zo vroeg wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoGiJuLi, 17 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Mijj jongste sliep (sinds hij de nacht doorslaapt) altijd van 19 uur tot 6-7 uur.
    Een mooie tijd.
    Maar sinds september wordt hij ineens rond 5 uur al wakker (soms half 5 al of uiterlijk 5.15).
    Hij gaat dan (in zijn slaapzak) zijn bed uit en bonkt op zijn deur.
    Weer terug in bed leggen om verder te slapen werkt niet.

Hij gaat van 7.30 tot 13 uur naar het kdv en mijn moeder haalt hem dan op en dan blijft hij de middag bij haar.
    Omat zij ook mijn dochter van school moet halen om 14 uur, ging mijn zoon om 14.15 vaak pas naar bed en maakte ze hem om 16.30 weer wakker.
    Om 17 uur haal ik ze op en rond 19 uur ging hij thuis weer naar bed.
    Hij sliep dan gelijk in ... maarja om 5 uur weer wakker.
    Omdat we dachten dat het kwam door zijn latere slaapje in de middag, legt ze hem sinds 1,5 week nu om 13 uur al op bed (en maakt hem dan om rustig 15.30 wakker).

De eerste 2 dagen werd hij de ochtend erop rond half 6 wakker... we dachten dus dat het werkte... maar nu is hij de laatste 2 ochtenden weer al voor 5 uur wakker.
    Toevallig woensdagavond een verjaardag gehad waardoor hij om 19.45 naar bed ging, maar ook donderdagochtend om 4.40 alweer wakker. Dus later naar bed doen is ook geen optie.

Heeft iemand nog een tip voor mij... al ruim 2 maanden elke dag om 5 uur me bed uit begint me toch wel op te breken nu :(:(:(

Ps.. middagslaapje... als ze hem niet wakker maakt, slaapt hij rustig 3-4 uur achter elkaar.
    Hij slaapt dus nog maar 1x per dag sinds juli.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En als hij juist wel 3 uur slaapt smiddags, slaapt hij dan in de nacht ook nier beter?

Overigens zou ik hem om 5 uur wel gewoon in bed leggen ook al slaapt Hij niet.
    5 uur is ‘midden’ in de nacht, no way dat ik dan al Mn bed uit ga

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hij slaapt niet langer door als hij wel die 3 uur slaapt pakt in de middag ;)
    Die optie had ik zelf ook al geprobeerd thuis ;).

En 5 uur is wellicht midden in de nacht, maar als ik hem weer in bed terug leg, staat hij alweer naast zijn bed zodra ik net de deur uit ben en gaat dan weer op de deur staan bonken, gevolgd door huilen.
    En dan kan ik kiezen tussen hem eruit halen... of hem laten gaan en dat dan het hele huis om 5 uur wakker is door zijn gebonk ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm hoe vervelend ook, misschien moet dat dan maar een keer.. in het weekend ofzo...

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik snap het hoor. Wellicht dat we dat nog als laatste redmiddel gaan gebruiken ;)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zou een slaapwekker hem evt. al helpen? Dat je hem kan zeggen dat als de oogjes van nijntje of schaapje of welke je dan ook aanschaft, open zijn dat hij dan uit bed mag en tot die tijd leg je hem steeds terug in z'n bed.
    Hier heeft onze zoon 'm pas sinds hij 3 is, dus wellicht is dat een wat makkelijkere leeftijd om zoiets uit te leggen, maar hij stond elke ochtend om 5.30-6.00 naast m'n bed dat hij wakker was en het was voor hem natuurlijk heel onoverzichtelijk tot hoe lang hij in bed moest blijven. Hij was wakker dus voor zijn gevoel was de dag begonnen.

Ik zou wel het dutje vroeg op de middag doen. Toen mijn zoontje 21 maanden was en hij zou tot 16.30 in de middag slapen hoefde ik hem echt om 19.00 niet weer in bed te leggen. Zou dan op z'n vroegst om 21.00 gaan slapen. Hier al vrij vlot het middagdutje beperkt tot max. 2 uur. Als hij echt moe was of als we bijv. 's avonds weggingen liet ik hem wel eens langer slapen. Maar slapen tot 16.30 in de middag zorgde hier geheid voor problemen in de avond of nacht.
    Ik zou dus proberen 's middags van 13.00-15.00 ofzo te slapen en dan 's avonds om 19.00/19.30 erin en voor de ochtend dus iets van een slaapwekker of nachtlampje op tijdschakelaar (wordt door anderen ook vaak gebruikt, is de goedkope optie) om hem te leren tot een bepaalde tijd in bed te blijven.
    Hier hebben we de wekker in een paar weken kunnen verschuiven van 6.00 tot nu 8.00 op vrije dagen (met dank aan de herfstvakantie).

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx.
    Een slaapwekker is hij denk ik nog te jong voor ;)

Hij nu sinds 1,5 week al om 13.15-13.30 naar bed en wordt dan wakker (gemaakt) om 15.30.
    Helaas heeft dat niet het gewenste effect.
    Gisteren zelfs zijn slaapje vervroegd (van 11.30 tot 14.30) en om 19.00 naar bed gedaan, maar ook nu zit ik alweer een half uur wakker in de huiskamer :(

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hmm... Balen zeg! Hij is wel echt moe als hij s avonds naar bed gaat?
    Misschien kan je t heel langzaam oprekken door m steeds 10-15 minuten later uit bed te halen? En als ie dan die 10-15 minuten langer slaapt weer 10-15 minuten erbij?
    Ligt hij al in een groot bed? Is t toen misschien veranderd? Evt in campingbedje leggen?
    Roep maar even wat hoor, weet ook niet wat je al geprobeerd is of wat er al genoemd is, even een snelle reactie want moet werken.
    Succes vandaag, zijn wel lange dagen zo voor je...

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja is echt moe als hij naar bed gaat in de avond (slaapt ook snel in).
    Hij ligt sinds begin aug in een peuterbed (klom met slaapzak en al zijn ledikant uit ;)), maar het vroege wakker worden begin pas begin september.
    Dus ik denk niet dat het daar aan ligt :) (was ook idd mijn gedachte).
    Ik zal idd het idee van het campingbedje eens gaan proberen (nooit geschoten, altijd mis ;)).

Tnx voor het meedenken :)

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Onze jongens zijn ongeveer net zo oud en hebben dezelfde streken zie ik wel dat klein baldadig monstertje van mij word alleen ook in de nacht nog enkele keren wakker. De echte tip heb ik helaas niet, ik heb vanalles geprobeerd maar echt niks helpt. Het enige waarop nu ‘lijkt’ dat hij wel wat beter reageert is een lampje op zijn kamer. Maar goed ik heb al vaker gedacht dat iets hielp en dan was dat van korte duur helaas. Gelukkig is hij dus sinds enkele dagen van zijn 5 uur streken af en word ie om 6 uur wakker. Ik ben blij met dat uurtje extra. Overigens bleef hij bij mij wel gewoon in bed (slaapt nog in een ledikant en daar ben ik zoooo blij mee) de rest van de kinderen slapen en over het algemeen prima op door die zijn na ruim anderhalf jaar elke nacht herrie er wel voortaan aan gewend gelukkig.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Yeah... gister zowaar 5.30 en vanochtend werd ik weer eens sinds hele lange tijd wakker van mijn eigen wekker om 6 uur :):)
    Toen ik er uit ging hoorde ik hem ook spelen/wakker worden.
    Nu duimen dat hij dit blijft vasthouden :)

12. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Volgens mij zijn die van ons even oud. Maar hier ook 5 uur wakker van de week zelfs 4 uur maar ze slaapt smiddags amper een uurtje dus ze slaapt dan niet teveel ze gaat 19.30 naar bed en word vaak nog 2 keer wakker en dan rond 5uut is het ook klaar ook echt al heel lang zo nou is ze nooit een goede.slaper geweest maar 6.30 zou ook wel weer eens fijn zijn.. ik heb zelf geen ideeën meer en later naar bed doen werkt ook niet...

Deel Deze Pagina