Sinds 1maand ofzo eet ze zeer slecht. Wat ze eerst heerlijk vond eet ze echt niet meer zoals bietjes of wortelen. Ontbijten doet ze liever al niet of maar een paar happen. Fruit en tussendoortje gaan wel. Avond eten is helemaal bal. Zelfs pasta eet ze nu met lange tanden. Toetje en vlees vind ze dan wel weer heerlijk. Ze drinkt wel goed, meestal water. Maar voor mijn gevoel krijgt ze niet binnen wat ze moet hebben vooral groente niet. Ze krijgt dan ook tomaatjes extra dat gaat nog. Maar soms heb ik het idee dat ze met een lege maag naar bed gaat. Maar de volgende dag heeft ze dan net zo goed geen trek. Is dit een fase? Ze weigert gewoon vaak en schuift de boel zo weg.
Jup een fase. Hier begon dat ook rond die leeftijd en nog steeds wilt ze soms iets niet eten. Al is het hier alleen met avondeten. Als ze weigert is het prima maar ze krijgt niks anders. Ben daar heel makkelijk in. Tegenwoordig wilt ze wel proeven want dan krijgt ze vla als ze niet proeft dan krijgt ze dat ook niet. Soms is dat net het zetje wat ze nodig heeft om meerdere happen te nemen.
Jazeker, maar hier wel een lange: met 4 jaar gaat het hier nu weer wat beter (school maakt hongerig lijkt het). Gewoon stug blijven voorzetten, geen discussie, geen strijd, lege buik naar bed? Prima!
Idd ik maak er geen strijd van dan maar niet. Ik ruil ook vaak groente met vlees, eerst hapje groente dan hapje vlees.
Onze dochter van 17 maanden eet momenteel ook slecht, met name haar avondeten. Krijsen en brullen als haar bordje op tafel komt. Wat hier de afgelopen twee avonden hielp was om haar van mijn bord mee te laten eten. Dus mijn bord volgeschept en samen van mijn bord gegeten, zij met haar eigen lepel. Daarba heeft ze ook nog van haar eigen bord gegeten. Vlees gaat er inderdaad prima in, net als yoghurt. Frustrerend he? Ik vind het lastig mijn geduld niet te verliezen. Hopelijk is het een fase. Succes!
Dl eet al sinds 6 maanden super slecht waardoor ze ook elke keer afviel en in juni zo zwak was dat ze niet meer kon spelen (was van der lage gewicht een halve kilo kwijt) nu eet ze geloof ik net genoeg maar vaak ook amper iets. Ik heb het leren loslaten niet omdat het een fase is maar dat ze het voelt als er meer druk achter komt. Dus ze eet wat ze eet en krijgt soms wat extra' s zolang ze niet als juni js en vrolijk is en speelt maak ik me even niet druk meer...