Onze kleine heeft regelmatig weer een tijd dat hij in de avond gewoon gezellig wakker is. Voor het eerst was dit rond de 3 maanden en dit deed hij dan een weekje wel, een weekje niet en dan weer wel. En nu dus weer. Hij gaat dan pas om een uurtje of 23u naar bed tegelijk met ons... Heel erg is het niet wat hij is vrolijk wakker en vermaakt zich prima in de box. Het komt zelfs voor dat hij van 19u tot 23u wakker blijft... Maar meestal slaapt hij op bed eerst nog een 3 kwartier. Wie herkent dit??? Gaat het over??? Want hij moet toch ook eens een uurtje of 10-12 achter elkaar slapen, of niet?
Ja. Mijn meisje is iets jonger (bijna 4 maanden) en is de laatste dagen wakker 's avonds. Ik leg haar om 19 uur in bed.....maar we blijven doormodderen tot 23 uur. Ik geef bv en leg haar dan aan (clusteren) maar vraag me af of er iets anders aan de hand is????
DDS, is jou meisje wel lekker vrolijk wakker of heeft ze echt cluster behoefte? Mij werd namelijk ook verteld dat het waarschijnlijk een soort van clusterbehoefte is, maar ik begrijp het niet helemaal omdat hij dit de ene x weer een aantal dagen achter elkaar doet, en dan weer een week of langer niet, en dan weer een week wel etc. Ik geef fv dus is clusterbehoefte toch lastig, maar hij lijkt daar ook geen behoefte aan te hebben. Hij is gewoon gezellig wakker... Hij vermaakt zich prima in zijn eentje in de box... En dat voor een paar uur aan 1 stuk, dat lukt hem overdag nooit, dan max 1,5 uur.
he yossie Is het weer feest?! ik herken het wel gedeeltelijk, alleen gelukkig niet op die onmogelijke tijden! Althans: tis zo jammer dat je je avond nog niet terug hebt he? Ik denk dat het een soort biologische voorbereiding op de nacht is ofzo? Mijn meisje slaapt ook maar kort 's avonds, meestal maar 3 kwartier ipv 2 uur overdag en is dan wel lang wakker, om vervolgens een lange nacht te maken. Verschil is dat mn meisje dan wel rond 21 uur op bed gaat maar is dan wel vaak wakker vanaf 16 uur, soms vroeger met dus maar 3 kwartier slaap...
haha Druif, ja, het is hier weer feest... Soms gaat het goed, en het is even een paar weken goed gegaan. Maar nu dus weer gewoon begonnen, af en toe een avondje dat hij wel slaapt vanaf een uurtje of half 9, maar vaker niet dan wel... zucht... Wil idd mijn avonden ook weer eens terug en lekker n x rustig op de bank met mijn man televisie ofzo kijken. Maar dat zit er niet echt in voor ons. Hoop wel dat het binnenkort toch gaat komen dat de kleine in de avond gewoon gaat slapen. Overdag slaapt hij best prima, hoewel het ontbakeren nog niet helemaal lukt. In de slaapzak slaapt hij max 3 kwartier. Dus dan leggen we zijn armpjes er maar weer in...
hier ook een hele wakkere baby 's avonds! heb gelezen dat dat ook goed is om je baby zeker 2u voor de echte bedtijd (langste slaapje) wakker te houden of wakker te laten zijn. is wel zonde van je avond zo kunnen we nog niet lekker op de bank ploffen en een filmpje kijken. soms valt ze na de voeding van half 8 wel in slaap maar dat is eerder uitzondering dan regel....
Hier eigenlijk vanaf de eerste weken al. Ze krijgt rond zeven uur een fles. Rond acht uur naar bed en slaapt dan meestal een uurtje (net als overdag tussen de flessen). En dan van negen tot tien zit ze gezellig bij ons beneden. Fles erin en dan gaat ze de nacht in tot de volgende ochtend negen uur ongeveer. Misschien maar eens proberen de laatste fles te vervroegen. Rond negen uur ofzo en dan hopen dat ze door blijft slapen.
Meestal is Jasmijn vrolijk....op een gegeven moment is ze prikkelbaar en is het huilen geblazen. Ze heeft ook dagen dat ze wel om 19 uur slaapt maar nu is het drama. Ik vind het ook jammer van de avond/ nacht maar probeer me niet druk te maken....ik denk dat ze dat "overneemt".....
Misschien kan je idd die laatste fles vervroegen zodat ie eerder naar bed kan? Dat heb je toch ook een periode gehad? Wij geven hier al 4 flessen maar ook groenten. ik vervroeg die laatste fles al wel iets maar vaak krijgt ze dan dus rond 15:30 uur 200cc FV, dan rond 17:30 groenten voor het slapen gaan en daarna dan dus de fles. Met rijstebloem. Best veel dus in korte tijd...
Doet me iig goed om te lezen dat wij niet de enige zijn die hier "last" van hebben. Hoor het nl nooit in mijn omgeving, die mensen hebben de avond wel voor hun zelf, ben ik stiekem wel een beetje jaloers op. En hij slaapt meestal door tot 7 uur. Nu hij verkouden is hoor ik hem wel even hoesten en soms even kort huilen 's-nachts na het hoesten om weer in slaap te vallen. Hij wordt door het hoesten ook wel eens vroeger wakker, rond een uurtje of 6, dan valt hij na het hoesten niet meer in slaap... Het is vrijdag en zaterdag ook 8 uur geworden, dus das iig fijn! We mogen al niet klachen want ze slapen iig door! Nu is de kleine vanaf half 6 wakker, krijgt zometeen een fles en naar heb, hopende dat hij dan blijf slapen, haha. Hoop nl dat hij de lange ruk al maakt vanaf een uurtje of 7/8 zoals vroeger (lang geleden, haha) en dan wel een flesje om 23u. @zeehondje. En anders probeer ik de fles gewoon wat vroeger, kijken of hij dan ook gaat slapen.
@Druif, we hebben ongeveer tegelijk gepost, dus ik las je berichtje niet, maar idd maar weer eens die fles vervroegen... Maar hij lijkt nog zo wakker... En overdag gaat het nu best prima, het lukt nog wel eens ooit minder maar ja. Het lijkt of hij nu overdag meer slaapt dan eerst, en daarom 's-avonds minder slaap nodig heeft. Maar als hij overdag minder slaapt is dat ook geen garantie voor succes in de avond, ook al eens geprobeerd nl.
Ik kom jullie gerust stellen dames Het gaat over! Mijn zoontje heeft heel lang die wakkere avonden gehad,ik heb vele avonden met hem in mijn armen gezeten. Hij had dan de zogenaamde mama honger,lekker een aantal uur alleen maar bij mama liggen. Dus, het gaat echt over! Probeer er toch van te genieten,want voor het weet zijn ze groot,is het knuffelen voorbij
Saskia, wat fijn om te horen dat het over gaat! Het is hier trouwens geen mama honger, gewoon wakker en lekker spelen in de box! Wilde net gaan typen dat hij vanavond wel slaapt, wordt ie wakker..... Ga maar vast n flesje geven misschien dat hij dan gewoon verder gaat slapen. Hij ligt al vanaf een uurtje of kwart voor 8 te slapen, dus wel langer dan 3 kwartier...
Frustrerend soms he? Ik weet toevallig nog dat mijn zoontje in mijn buik om diezelfde tijd ook zo wakker was,en toevallig die eerste maanden na zijn geboorte ook zo in de avond! Ik denk dat ze gewoon een ritme moeten vinden,maar ik ken ook de angst dat je bang bent dat ze voor altijd savonds wakker blijven Mijn zoontje heeft ook heel lang nog een nachtvoeding gehad,en toen die er eenmaal uit was ook de voeding van 11 uur. Ik heb altijd zijn ritme gevolgd en dat kwam vanzelf eigenlijk goed.
Saskia, dank je voor je woorden, die doen me goed! Idd frustrerend, maar in mijn buik was hij soms gewoon de hele dag wakker, en soms de hele dag niet, haha. Ik heb rustig werk dus dat scheelt, dan worden ze niet wakker als jij rustig bent, haha! Gelukkig hier geen nachtvoeding meer *klopt hevig af*, maar wel nog ooit om 5 uur, en vandaag dus half 6... Maar niet vd honger, want hij dronk maar 80cc gewoon van het hoesten, mijn arme schatje!
Misschien water of thee geven als je zeker weet dat het geen honger is? Hier slaapt ze soms wel en soms niet door van acht tot tien 's avonds. Vandeweek hebben we d'r zelfs wakker moeten maken